1 Laatst bewerkt door Rich (01-04-12 19:55:31)

Onderwerp: Voorstellen Richard.

Goedendag mede-sporters.

Mijn naam is Richard, 21 jaar en sinds kort in aanraking gekomen met het hele Triathlon gebeuren.
Ik lees al even mee op dit forum, als gast en ben zo aardig wat te weten gekomen over de sport.

Ik train al een tijdje, echter was ik nog steeds te zwaar. Ik maak nu een ommezwaai en wil gezond gaan leven.
De laatste 3 à 4 weken heb ik de intensiteit flink op geschroefd en ben ik meer op mijn eten gaan letten.
Ik ben al 12 kilo kwijt and still counting. Streef gewicht is tussen de 85 en 90 kilo. Ben 1.95, zal dan zéér tevreden zijn.

Mijn sporten.

Ik boks nu een jaar of 5 en daarnaast liep ik vroeger af en toe hard. Sinds 2 maanden heb ik een racefiets.
Ben nu sinds 1 maand fanatiek bezig met hardlopen en wielrennen. Zwemmen heb ik nog steeds niet gedaan,
moet dat echt gaan inplannen.  tongue

Dat was het wel zo`n beetje. Oh, in het dagelijks leven ben ik MBO student Sport&Bewegen (en dan nog te zwaar zijn  roll Haha!) Maar goed, nu keihard aan `t gas! Beter laat dan nooit, is het niet?

M`n eerste 1/8 Triathlon zal die in Oud-Gastel worden.

Gegroet!
Richard

2 Laatst bewerkt door Roland_Amersfoort (01-04-12 20:32:16)

Re: Voorstellen Richard.

Goede voornemens, hoor. Welkom en veel succes met je missie!

Wat ik me nog afvroeg, boks je dan momenteel als zwaargewicht? Want in dat geval kun je het wel eens zwaar gaan krijgen.

Ik heb een blauwe maandag gebokst en vond dat het slecht combineerde met duursport (in die tijd was dat vooral hardlopen)
Maar om gelijk het tegendeel te bewijzen, google dan eens op Nick Diaz. Een verdienstelijk triathleet en vechtsporter tegelijk!

3

Re: Voorstellen Richard.

Dank voor het succes.

Ik heb geen (amateur) wedstrijd licentie en boks dus geen wedstrijden. Zou ik wedstrijden gaan boksen, sta ik inderdaad tegen de "zware" jongens. Maar daar liggen mijn ambities niet.

Ik zelf vind boksen (voor als nog) wel te combineren met duursport. Zo zie ik boksen ook meer als een intervaltraining, wat ik er gewoon bij doe. (zij het sinds een week of vier, slechts 1 x per week i.v.m. hardlopen en wielrennen)

Verder trekken duursporten mij meer aan, ik vind het prachtig. Kilometers maken op de fiets en hardlopen, binnenkort zwemmen erbij.  Gaat goed komen!