1

Onderwerp: nieuweling..

Hallo ik ben Pascal 42jaar gescheiden 8jaar gelee. Deed vroeger veel aan atletiek. Als afwisseling deed ik er 1/8e en 1/4e triathlons af en toe bij.
Door ploegendienst en veel blessures gestopt met wedstrijdsport en op den duur ook met lopen:-( wel wat gaan fietsen met MTB en met de trialbike wat springen en doen. Dat was weer eens iets anders..:-)

Nu sins maand of 5 weer aan het lopen geslagen met als doel een halve, en mss hele marathon eens te lopen. Ging te snel en daardoor last van scheenbeen gekregen 2 maanden geleden. Weer een goede les...:-) Daarna paar weken rust gehad en nu weer lekker aan het lopen geslagen maar nu langzaam opbouwen...! In de rust periode wat gaan fietsen en zwemmen om toch bezig te zijn. Dat bevalt me wel weer eigenlijk. Vandaar toch weer gaan kijken naar triathlons en duathlons.

Had nog een oude racefiets staan en daar tijdritstuur opgezet en daar wat mee gaan trainen.

Mijn 1e zal zijn dit weekend in Knokke (ik woon aan Belgische grens vandaar belgie), de Iduathlon. Lekker korte afstand maar wel alles over strand. Dus kan zwaar worden. Mijn streven is om zonder pijn uit te lopen en fietsen. Deze wedstrijd is op MTB.

De korte afstanden zijn goed te combineren met de ploegendiensten en de halve marathon trianing. Aan het kijken naar een triathlonclub hier in de buurt. Lekker om met gelijkgestemden te trainen en info uit te wisselen.
Ga ook naar een fietsmeting om die racefiets goed te laten afstellen....want wil last van knieen voor zijn. Dat was mijn blessures die terug bleef komen. Maar nu gaat het lekker en zit weer op 11km lopen zonder last. Probeer ook 2 a 3 maal te gaan zwemmen per week. Ook per week 1 a 2 maal fietsen. 3 a 4 maal lopen. Ligt aan het schema voor halve marathon.

Hier veel info gevonden om weer te beginnen. Enige is dat ik een winkel zoek in zeeuws vlaanderen waar ik kleding en schoenen kan halen voor triathlon...iemand iedee?? Trisuit, wetsuit en schoenen zijn toch dingen die gepast moeten worden.

Veel plezier iedereen en mss tot op een wedstrijdje...

2

Re: nieuweling..

Ik ben ook een grensgeval en doe a/s zondag ook mee in Knokke :-) ik denk dat in Sluis of Nieuwvliet een triathlon vereniging zit maar weet het niet zeker? Het zal zondag voor mij ook afzien worden is mijn eerste wedstrijd dit jaar (duathlon). Op gebied van winkels is er niet veel te vinden in Zeeuws Vlaanderen vrees ik,in Oostende is een triathlonshop mocht je dat intreseren

3

Re: nieuweling..

Hallo Ronnyke bedankt voor reaktie, het was idd een zware wedstrijd, maar ondanks afzien heb ik hem kunnen uitlopen en fietsen zonder pijn, en ook dagen erna geen last......dus ik blij..:-)
Heb wat clubs gevonden in Knokke, Lembeke en Sint niklaas. Die in Lembeke is voor mij beste optie denk ik ivm trainingen in zwembad in Ertvelde en Eeklo. Trainingen fietsen worden aangekondigt op het forum van de club.

Voor shops kijk ik nu veel op internet maar voor wetsuit wil ik toch passen voor ik iets koop. Wilde naar de wetsuit testdag gaan morgen in Terneuzen maar ben ziek na verkeerd eten op vakantie...dus geen goede vakantie.

Zal eens kijken naar de shop in Oostende eventueel. Er komt straks wel een nieuwe winkel van triathlonshop.be in Merelbeke, dus dat zou een goede zijn en hier in de buurt. Gaat open in juni of juli geloof ik. Zeker eens gaan kijken daar.

Wat is uw volgende wedstrijd?

4

Re: nieuweling..

Morgen de powerman van Horst maar mijn gewicht ligt weer veel te hoog dus het zal weer afzien worden  tongue  dat wedstrijdje in Knokke was idd niet niks in dat fijn stuifzand en je moest telkens ver lopen voor je terug de fiets opkon bij het op en af het strand,maar het was wel tof. Succes met je nieuwe club daar.

5

Re: nieuweling..

Wintervet Ronnyke? verdwijnt in de loop van de komende paar maanden wel weer.

6

Re: nieuweling..

Khoop het,het hangt wel flink in de weg die welvaartknobbel. mad

7

Re: nieuweling..

Tri-active in Oostende of Running Center Brugge (kun je ook wetsuits huren).

Veel succes.



https://sites.google.com/site/katinkakerckenaere/home

8

Re: nieuweling..

@ronnyke....ja ken die knobbel;-) Hoop dat die van mij ook weer snel weg gaat. Ben na ziek terug komen van vakantie vandaag wezen fietsen en gister stukje wezen lopen...ging redelijk alleen hartslag wat hoog..maar mag.
@tri4fun....thanks ik zal eens kijken dan...

9

Re: nieuweling..

Van waar in zeeuws vlaanderen ben je eigenlijk?

10

Re: nieuweling..

Ik woon in Westdorpe, bij Sas van gent net over grens bij Zelzate....

11

Re: nieuweling..

Haja weet ik zijn kom ik vaak met mijn fiets als ik aan het trainen ben,heb daar ook al enkele keren meegedaan aan een loopwedstrijdje.