1

Onderwerp: Triathlon Weert

Hi,

ik heb me net ingeschreven voor de OD in Weert en vond nog geen topic hierover.

Vorig jaar was ik daar als fan, coach en VIP begeleider voor ons dochtertje toen mijn vrouw de sprint deed. en leek het me al een leuke race.

eindelijk kunnen we de nieuwe TT machine in een race uittesten. Zijn er nog meer forumleden die meedoen?

ik verwacht van mezelf een 28 en een beetje op de 1500, gevolgd door een 1.05 op de 40.6km en een 43 op de 9.6km

4 minuutjes wisselen erbij en we komen op ongeveer 2.20.

2

Re: Triathlon Weert

Vanzella schreef:

Hi,

ik heb me net ingeschreven voor de OD in Weert en vond nog geen topic hierover.

Vorig jaar was ik daar als fan, coach en VIP begeleider voor ons dochtertje toen mijn vrouw de sprint deed. en leek het me al een leuke race.

eindelijk kunnen we de nieuwe TT machine in een race uittesten. Zijn er nog meer forumleden die meedoen?

ik verwacht van mezelf een 28 en een beetje op de 1500, gevolgd door een 1.05 op de 40.6km en een 43 op de 9.6km

4 minuutjes wisselen erbij en we komen op ongeveer 2.20.

Ik ben er in elk geval bij. Vorig jaar was het mijn eerste triathlon en was ik al blij dat ik de 1500m zwemmen levend volbracht. Na een titanenstrijd kon ik nog net op één na laatste worden bij het zwemmen. Ik vond het een erg goed georganiseerde triathlon en ben benieuwd naar mijn progressie in een jaar. Vorig jaar deed ik er 2u40m45s over. Het zwemmen hoop ik dit jaar rond de 30 minuten te doen (in plaats van ruim 40 minuten), het fietsen ook iets sneller dan vorig jaar (toen er redelijk wat wind stond) en het lopen rond de 40 minuten. Ook T1 en T2 zullen een stuk sneller gaan dan vorig jaar. Overall hoop ik op een rijd rond de 2u15m.

3

Re: Triathlon Weert

Hm misschien niet eens zo'n gek idee als voorbereiding op de OD in Almere voor mij.
Het is alleen beetje ver weg  hmm

Het lijken mij overigens vrij veel scherpe bochten in het fietsparcours of valt dat mee?

4

Re: Triathlon Weert

Voor mij ook de eerste OD dit jaar in Weert, zo wie zo de eerste OD vorig jaar alleen 1/8 gedaan.

5

Re: Triathlon Weert

LaurensT schreef:

Het lijken mij overigens vrij veel scherpe bochten in het fietsparcours of valt dat mee?

Dat valt wel mee. Ik kan niet sturen maar ik verloor daar vorige jaar niet veel tijd.

6

Re: Triathlon Weert

Sprintafstand, hoop onder de 1:15 te gaan.

7

Re: Triathlon Weert

Jasper schreef:
LaurensT schreef:

Het lijken mij overigens vrij veel scherpe bochten in het fietsparcours of valt dat mee?

Dat valt wel mee. Ik kan niet sturen maar ik verloor daar vorige jaar niet veel tijd.

Okay mooi, want ik kan ook niet zo goed sturen smile
Het lijken er in vergelijking met de OD van Almere die ik vorig jaar heb gedaan in ieder geval wel meer...

Ik ga het overwegen. Wordt dan ook pas mijn 2e triathlon ooit hoor.

8

Re: Triathlon Weert

Bleek schreef:

Sprintafstand, hoop onder de 1:15 te gaan.

Helaas, afgelopen dagen ziek geweest dus ik start niet. Erg jammer, want er staat een leuk startveld op de sprint!

9

Re: Triathlon Weert

Wel, dat was een behoorlijke teleurstelling. Uiteindelijk 2:31:53 in plaats van de gewenste 2:15. Zwemmen ging niet, fietsen ging niet (ik denk door de nieuwe fietspositie, het voelde alsof ik compleet andere spiergroepen gebruikte en kreeg mijn hartslag niet omhoog) en voor het lopen ontbrak vervolgens de motivatie. Fietsen is gewoon een kwestie van wennen aan de nieuwe positie en als dat niet helpt gaat mijn zadel weer omhoog. Zwemmen moet meer in het open water met wetsuit gebeuren denk ik.

Het was erg goed weer en de organisatie was ook prima. En daarnaast Peet irl ontmoet, dank voor je aanmoedigingen onderweg!

10

Re: Triathlon Weert

@MACA944 klote is dat als het niet (in de buurt van) plan gaat.

Zwemmen was inderdaad moeizaam, ook bij mij 34.17 lijkt heeeeeel slecht, maar ik zie dat er sowieso langzaam is gezwommen, ook door toppers die normaal onder de 20 zwemmen waren een minuut of 3 langzamer, dat maakt het een beetje slecht smile.

Fietsen in 1.05.15 was goed. Mijn eerste race op de tijdritfiets ging hartstikke lekker HRM 168-172 is perfect. Wel wat moeite om in positie te blijven liggen.
Twee ergernissen wel. Rot toch eens op met dat stayeren!!!! Het is f.cking triathlon!!!  En de tweede: als je een gelletje opent scheur dan niet de hele bovenkant eraf. Alles plakte aan mijn fiets en mezelf smile Gelukkig pas in ronde 6...

Lopen ging verassend goed. Ik kon een net tempo lopen en het goed volhouden. Mijn Garmin gaf me 40.53 over 9,94km vanaf het moment dat ik bij mijn fiets wegliep.

Nu op naar een volgende race. Ik zoek nog iets voor 9 of 10 juni, stuur maar tips als je iets leuks weet!

11

Re: Triathlon Weert

Vanzella schreef:

als je een gelletje opent scheur dan niet de hele bovenkant eraf. Alles plakte aan mijn fiets en mezelf smile Gelukkig pas in ronde 6...

Had ik vorig jaar in ronde 1, tropical fruit. Ik heb er nog een trauma van. Het komt dan echt OVERAL te zitten...

Afgelopen zondag was de schilderstape waarmee ik de gels vastmaak zo nat geworden dat mijn laatste gel er gewoon afviel. Gelukkig was er voldoende Isostar voorhanden in de verzorgingsposten, dus nergens last van gehad.

12

Re: Triathlon Weert

Roland_Amersfoort schreef:
Vanzella schreef:

als je een gelletje opent scheur dan niet de hele bovenkant eraf. Alles plakte aan mijn fiets en mezelf smile Gelukkig pas in ronde 6...

Had ik vorig jaar in ronde 1, tropical fruit. Ik heb er nog een trauma van. Het komt dan echt OVERAL te zitten...

Lemon Lime was het deze keer smile

13 Laatst bewerkt door peet (21-05-12 12:22:27)

Re: Triathlon Weert

Gisteren was ik in Weert om weer eens sfeer op te snuiven en een aantal forumleden te ontmoeten.

De weersomstandigheden waren perfect voor de Olympische afstand, volop zon, weinig wind kortom ideaal voor een triathlon.

Ondanks de stroming bij het zwemonderdeel waren er geen uitvallers, altijd prettig voor zowel de deelnemers als de organisatie. Bij het opstappen op de fiets na het Parc Fermé ontstonden soms gevaarlijke situaties, athleten die reeds een ronde hadden gefietst en vol door de bocht kwamen, terwijl daar ook alteten opstapten om aan het fietsonderdeel te beginnen het ging een aantal malen maar net goed. Bij het fietsen werd er flink gestayerd, jury!!!!! Tot overmaat van ramp vond een jurylid het nodig de leider in de wedstrijd, bij een inhaalmanouvre van zo'n "groep", te trakteren op een gele kaart en in de dicussie die daarop volgde uit te sluiten van verdere deelname. Mijns inziens geen beslissing in de "geest"van de wedstrijd gezien de voorsprong en de snelheid van de leider in de wedstrijd. Ineens wist ik weer waarom ik niet meer deelneem aan kwartjes en halve. Het afsluitende onderdeel was voor sommige nog behoorlijk pittig, maar alle bekende kwamen goed binnen.

Proficiat met jullie prestatie op naar de volgende!

14

Re: Triathlon Weert

Gisteren dus ook Weert gedaan mijn eerste OD helaas met lopen de strijd moeten staken, door erge kramp in de kuit die kwam vanuit mijn bil. Zwemmen was idd erg moeizaam( stroming) en  vooral de landlap is toch niet echt mijn ding, wel erg veel deelnemers voor zo'n smalle vaart. Uiteindelijk 32 min gezwommen niet echt tevreden mee, maar de andere zwemtijden vielen ook wat tegen.

Fietsen ging voor mij goed ben niet echt een fietser maar er zit progressie in 1:16:00

Over het algemeen ben ik tevreden, jammer van me kramp.

15

Re: Triathlon Weert

@vanzella eens wat betreft stayeren! Ik heb gisteren ook deelgenomen en in ronde 2 op de fiets keek ik achterom omdat ik constant iemand in mijn ooghoeken zag en daar werd ik geconfronteerd met een lint van minimaal 10 fietsers. En deze zaten niet allemaal op de 10 meter afstand! Ik koers doordeweeks en zag toch wel enige overeenkomsten met deze manier van tijdrijden.

Verder een zeer leuke wedstrijd en erg goed georganiseerd! En ja het zwemmen was in ieder geval langer dan vorig jaar, omdat we vorig jaar "gewoon" te ronden zwommen ipv eruit en weer erin.

16

Re: Triathlon Weert

denniss schreef:

Gisteren dus ook Weert gedaan mijn eerste OD helaas met lopen de strijd moeten staken, door erge kramp in de kuit die kwam vanuit mijn bil. Zwemmen was idd erg moeizaam( stroming) en  vooral de landlap is toch niet echt mijn ding, wel erg veel deelnemers voor zo'n smalle vaart. Uiteindelijk 32 min gezwommen niet echt tevreden mee, maar de andere zwemtijden vielen ook wat tegen.

Fietsen ging voor mij goed ben niet echt een fietser maar er zit progressie in 1:16:00

Over het algemeen ben ik tevreden, jammer van me kramp.

Dus je zwemtijd viel tegen, je bent geen sterke fietser, en uitgestapt met lopen. En toch tevreden!
wink

17

Re: Triathlon Weert

DeDuif schreef:
denniss schreef:

Gisteren dus ook Weert gedaan mijn eerste OD helaas met lopen de strijd moeten staken, door erge kramp in de kuit die kwam vanuit mijn bil. Zwemmen was idd erg moeizaam( stroming) en  vooral de landlap is toch niet echt mijn ding, wel erg veel deelnemers voor zo'n smalle vaart. Uiteindelijk 32 min gezwommen niet echt tevreden mee, maar de andere zwemtijden vielen ook wat tegen.

Fietsen ging voor mij goed ben niet echt een fietser maar er zit progressie in 1:16:00

Over het algemeen ben ik tevreden, jammer van me kramp.

Dus je zwemtijd viel tegen, je bent geen sterke fietser, en uitgestapt met lopen. En toch tevreden!
wink

lol Mooi! Overigens was de gemiddelde zwemtijd dit jaar 3m21s langzamer dan vorig jaar, toen er geen landgang was. Volgens mijn Garmin 910XT heb ik 1900m afgelegd vanaf het moment dat het startschot klonk totdat ik de trap voor de tweede keer op ging. Dat lijkt met iets overdreven, maar 'ruim 1500 meter' lijkt me een flinke onderschatting van de afstand.

18 Laatst bewerkt door denniss (22-05-12 20:58:12)

Re: Triathlon Weert

Maca944 schreef:
DeDuif schreef:
denniss schreef:

Gisteren dus ook Weert gedaan mijn eerste OD helaas met lopen de strijd moeten staken, door erge kramp in de kuit die kwam vanuit mijn bil. Zwemmen was idd erg moeizaam( stroming) en  vooral de landlap is toch niet echt mijn ding, wel erg veel deelnemers voor zo'n smalle vaart. Uiteindelijk 32 min gezwommen niet echt tevreden mee, maar de andere zwemtijden vielen ook wat tegen.

Fietsen ging voor mij goed ben niet echt een fietser maar er zit progressie in 1:16:00

Over het algemeen ben ik tevreden, jammer van me kramp.

Dus je zwemtijd viel tegen, je bent geen sterke fietser, en uitgestapt met lopen. En toch tevreden!
wink

lol Mooi! Overigens was de gemiddelde zwemtijd dit jaar 3m21s langzamer dan vorig jaar, toen er geen landgang was. Volgens mijn Garmin 910XT heb ik 1900m afgelegd vanaf het moment dat het startschot klonk totdat ik de trap voor de tweede keer op ging. Dat lijkt met iets overdreven, maar 'ruim 1500 meter' lijkt me een flinke onderschatting van de afstand.



Ik heb veel meer verhalen gehoord dat de zwemafstand een stuk verder was. Er waren namelijk jongens die de sprint afstand deden die normaal tussen de 11 en 12 min op de km zwemmen en er nu bijna 11 deden over de 750 meter. Dus de afstand was wel degenlijk langer. Denk dat je Garmin er niet zo ver naast zit hoor.

@de Duif

Doe het nu voor het 2de jaar vorig jaar alleen maar sprint triathlons gedaan. en op die 20 nooit boven de 30 gereden en nu op de 40,6 km 31,,6 gem gereden dus daar ben ik dan dus tevreden over. Nu blijkt dat de zwemafstand ook langer was dan valt me zwemtijd ook wel mee.