1

Onderwerp: Triathlon Nieuwkoop

Op 3 juni staat de triathlon van Nieuwkoop op het programma. 2500m zwemmen, 81km fietsen en 20km lopen, dus min of meer een halve triathlon en meteen het NK op de midden afstand. Het wordt voor mij de langste afstand tot nu toe, al ben ik niet heel bang voor het fietsen en lopen.

Doen er nog meer mensen hier mee? Ambities? Tips?

2

Re: Triathlon Nieuwkoop

Ga je twee keer meedoen?

Leuke triathlon Nieuwkoop heb er 2 keer meegedaan. Wel heeeeeeeeeel vlak. Is lastig op de fiets voor mij als bewoner van het Waalse heuvelland

Zorg voor voldoende eten en drinken, de organisatie is goed, maar voorziet niet in bevoorraading op de fiets.

Met lopen krijg je alleen drinken (ik dacht sportdrank en water maar weet het niet zeker meer)

3

Re: Triathlon Nieuwkoop

Vanzella schreef:

Ga je twee keer meedoen?

Leuke triathlon Nieuwkoop heb er 2 keer meegedaan. Wel heeeeeeeeeel vlak. Is lastig op de fiets voor mij als bewoner van het Waalse heuvelland

Zorg voor voldoende eten en drinken, de organisatie is goed, maar voorziet niet in bevoorraading op de fiets.

Met lopen krijg je alleen drinken (ik dacht sportdrank en water maar weet het niet zeker meer)

Haha, net een mail gestuurd naar de organisatie, ik neem aan dat ik zelf iets fout heb gedaan bij de inschrijving... Dank voor de tip, ik ga eens op zoek naar een bidonhouder voor aan mijn zadel. Dat vlakke spreekt me vooralsnog wel aan, al fiets ik erg graag in de bergen en heuvels.

4

Re: Triathlon Nieuwkoop

Maca944 schreef:
Vanzella schreef:

Ga je twee keer meedoen?

Leuke triathlon Nieuwkoop heb er 2 keer meegedaan. Wel heeeeeeeeeel vlak. Is lastig op de fiets voor mij als bewoner van het Waalse heuvelland

Zorg voor voldoende eten en drinken, de organisatie is goed, maar voorziet niet in bevoorraading op de fiets.

Met lopen krijg je alleen drinken (ik dacht sportdrank en water maar weet het niet zeker meer)

Haha, net een mail gestuurd naar de organisatie, ik neem aan dat ik zelf iets fout heb gedaan bij de inschrijving... Dank voor de tip, ik ga eens op zoek naar een bidonhouder voor aan mijn zadel. Dat vlakke spreekt me vooralsnog wel aan, al fiets ik erg graag in de bergen en heuvels.


Bij de inschrijving weet ik niet, maar hier op het forum heb je twee topcis geopend over nieuwkoop....

5

Re: Triathlon Nieuwkoop

Vanzella schreef:

Bij de inschrijving weet ik niet, maar hier op het forum heb je twee topcis geopend over nieuwkoop....

Ik zie het, de eerste keer kreeg ik een foutmelding, blijkbaar was het onderwerp toch aangemaakt. Kan dus verwijderd worden.

6

Re: Triathlon Nieuwkoop

Ja! Ik doe mee in Nieuwkoop. Durf alleen me niet (hardop) aan voorspellingen te wagen.

7

Re: Triathlon Nieuwkoop

Ik doe ook mee!
Tijdens het inschrijven nog vol goede moed en mooie plannen. Inmiddels is de doelstelling bijgesteld naar ´finishen´.
(maar 5u zou leuk zijn.. tongue )

8

Re: Triathlon Nieuwkoop

Vandaag paar foto's genomen: http://triathlonforum.nl/fotos/

Kwaliteit is niet super....bevroren handen en erg donkere omstandigheden! Respect voor de deelnemers!

9

Re: Triathlon Nieuwkoop

Zeker respect, volgens mij is de temperatuur in het midden/westen van het land niet noven de 10 graden geworden, en de hele dag lichte regen. De verwachtingen voor volgende week in Huizen daarentegen zijn 20 graden met zonnenschijn.

10

Re: Triathlon Nieuwkoop

4u46m, tevreden, alles doet pijn. Later meer, nu in bad.

11

Re: Triathlon Nieuwkoop

Maca944 schreef:

4u46m, tevreden, alles doet pijn. Later meer, nu in bad.

Zag je net voor het einde van het fietsen voorbijkomen (zoveel Argons zie je ook niet).
Ook erg tevreden met 4u51, vooraf ingeschat op 5u tot 5u10 onder normale omstandigheden.
Zwemmen super, fietsen redelijk, lopen super.
Het wordt nog wel eens wat  wink !

Pijntjes achteraf vallen erg mee, wijntje bij het eten had ik wel verdient. Nu een bak koffie...

12 Laatst bewerkt door Juhroen (03-06-12 22:08:40)

Re: Triathlon Nieuwkoop

Juhroen schreef:

Ik doe ook mee!
Tijdens het inschrijven nog vol goede moed en mooie plannen. Inmiddels is de doelstelling bijgesteld naar ´finishen´.
(maar 5u zou leuk zijn.. tongue )

HA! 4u50!! Zeer content!
Had t zeker niet verwacht. Vanochtend was het koud en nat en koud en grijs en koud en druilerig en ik had geen zin.
Tijdens het fietsen nog een rare pijn in mn rechterbovenbeen. Toch serieus gedacht over uitstappen. Toch doorgegaan (gelukkig wel!) en t lopen ging erg lekker. Zeker laatste 10, met de wetenschap dat de 5u zeker moest gaan lukken was het een feestje!

Leuke foto's overigens, ik zie dat je mij ook nog hebt weten te nemen. Weet iemand nog meer foto's te vinden?
Oja, en heeft iemand wellicht de GPS-file van het lopen voor mij? Je moet namelijk als je die wil hebben wel je garmin vanaf je fiets meenemen, en niet achterlaten in het PF....thnx!

Oja, Almere ingekort... Nieuwkoop gaat gewoon door. huh?

13

Re: Triathlon Nieuwkoop

Ha sporters,

super gedaan met dit weer, geeft vertrouwen voor andere wedstrijden!

later

Peet

14

Re: Triathlon Nieuwkoop

Grappig dat we zo dicht bij elkaar zaten, maar een paar minuten op deze afstand. Maar wel grote verschillen op de verschillende disciplines, dat vind ik overigens ook erg leuk aan triathlons. En duidelijk dat mijn zwemmen nog een stukje sneller moet.

15

Re: Triathlon Nieuwkoop

Zijn jullie niet uitgegleden op die belachelijk gladde rubber-matten die over de tijdwaarneming lagen na het zwemonderdeel? Ik werd uitgebreid gewaarschuwd, maar ging desondanks behoorlijk op mijn kokosnoot. Hele ongelukkige materiaalkeuze wat mij betreft. Wetsuit naar de faantjes, knie open en scheur(tje) tussen mijn tenen. Desondanks wel genoten hoor.

16

Re: Triathlon Nieuwkoop

JanR schreef:

Zijn jullie niet uitgegleden op die belachelijk gladde rubber-matten die over de tijdwaarneming lagen na het zwemonderdeel? Ik werd uitgebreid gewaarschuwd, maar ging desondanks behoorlijk op mijn kokosnoot. Hele ongelukkige materiaalkeuze wat mij betreft. Wetsuit naar de faantjes, knie open en scheur(tje) tussen mijn tenen. Desondanks wel genoten hoor.

Ik denk dat ik hier iets minder hard overheen ging dan jij, geen last van gehad (dankzij de waarschuwingen). Balen van je wetsuit! En inderdaad suf dat dit kan gebeuren. Dat bruggetje halverwege het fietsparcours vond ik overigens ook bizar, een kerkhof van gelletjes en bidon(houder)s. Mijn ketting ging daar elke keer vanzelf op het binnenblad.

17

Re: Triathlon Nieuwkoop

Ja, verdorie, op dat punt verloor ik een bidon. De hele vrijdag aan het knutselen geweest om te voorkomen dat mijn bidons uit mijn houder zouden flippen, speciaal half twente doorgekrost over alle drempels om het te testen, nergens volgens ze er uit, maar bij de eerste passage over dat het bruggetje ging het al mis.

18

Re: Triathlon Nieuwkoop

JanR schreef:

Ja, verdorie, op dat punt verloor ik een bidon. De hele vrijdag aan het knutselen geweest om te voorkomen dat mijn bidons uit mijn houder zouden flippen, speciaal half twente doorgekrost over alle drempels om het te testen, nergens volgens ze er uit, maar bij de eerste passage over dat het bruggetje ging het al mis.

Huh?? Jij hebt toch zo'n mooie fiets met geïntergreerd drinksysteem?

19 Laatst bewerkt door Roland_Amersfoort (04-06-12 11:33:29)

Re: Triathlon Nieuwkoop

Ynsnits schreef:
JanR schreef:

Ja, verdorie, op dat punt verloor ik een bidon. De hele vrijdag aan het knutselen geweest om te voorkomen dat mijn bidons uit mijn houder zouden flippen, speciaal half twente doorgekrost over alle drempels om het te testen, nergens volgens ze er uit, maar bij de eerste passage over dat het bruggetje ging het al mis.

Huh?? Jij hebt toch zo'n mooie fiets met geïntergreerd drinksysteem?

Shiv, dacht ik dat hij had. Maar dat zal dan wel te weinig zijn voor Nieuwkoop.

20

Re: Triathlon Nieuwkoop

Hoeveel drinken gaat er eigenlijk in zo'n Shiv? Ik heb gisteren bijna drie bidonnen van 500ml weg weten te zetten tijdens het fietsen.

21

Re: Triathlon Nieuwkoop

In dat drinksysteem gaat 600-650 ml. Dus had daarnaast nog 2x 500 ml meegenomen. 1x water om gelletjes weg te eten 1x sportdrank. Verloor de waterbidon, dus kon geen gelletjes meer eten. Heb nog 1 gelletje weggegeten met sportdrank, maar merkte dat ik dat niet nog een keer hoefde te proberen. Heb het laatste half uur op de fiets niet meer kunnen eten, maar op het loopparcours wat extra tijd genomen om fatsoenlijk mijn gelletjes weg te eten en vooral weg te spoelen met voldoende water. Ging uiteindelijke allemaal net goed.

22

Re: Triathlon Nieuwkoop

Na het genoemde bruggetje had je met een beetje goede wil bijna een nieuwe fiets kunnen samenstellen  wink . Er lag genoeg.

Bij mij bleef alles goed zitten. Wel extra elastiek om de bidonhouder op de achterdrager gedaan.
Ik reed met een X-lab torpedomount voorop en een Speedfil-systeem. Had dus ook al ongeveer 1,7 liter bij me. Kan nog een stuk meer meenemen.

Niet onderuitgegaan op de matten, werd gelukkig goed gewaarschuwd.
Wel veel verkeer op het fietsparcours, vond het af en toe toch vervelend, ondanks dat de meesten wel rekening met de fietsers hielden.

Loopparcours vond in één van de betere tot nu toe, de schapen op de weg waren een leuk detail  lol . Bleef je in ieder geval alert door.

23

Re: Triathlon Nieuwkoop

Juhroen schreef:

Oja, en heeft iemand wellicht de GPS-file van het lopen voor mij? Je moet namelijk als je die wil hebben wel je garmin vanaf je fiets meenemen, en niet achterlaten in het PF....thnx!

Ik zal eens kijken of ik dit uit mijn Garmin kan toveren. Tot op heden lukt het me niet om fatsoenlijk de gegevens van multisport evenementen in training center te krijgen.

24

Re: Triathlon Nieuwkoop

Maca944 schreef:
Juhroen schreef:

Oja, en heeft iemand wellicht de GPS-file van het lopen voor mij? Je moet namelijk als je die wil hebben wel je garmin vanaf je fiets meenemen, en niet achterlaten in het PF....thnx!

Ik zal eens kijken of ik dit uit mijn Garmin kan toveren. Tot op heden lukt het me niet om fatsoenlijk de gegevens van multisport evenementen in training center te krijgen.

Ik heb een profiel aangemaakt bij Garmin Connect. Hier geen problemen met uploaden van multisportgegevens. Misschien dat je er wat aan hebt?

25

Re: Triathlon Nieuwkoop

Ynsnits schreef:
Maca944 schreef:
Juhroen schreef:

Oja, en heeft iemand wellicht de GPS-file van het lopen voor mij? Je moet namelijk als je die wil hebben wel je garmin vanaf je fiets meenemen, en niet achterlaten in het PF....thnx!

Ik zal eens kijken of ik dit uit mijn Garmin kan toveren. Tot op heden lukt het me niet om fatsoenlijk de gegevens van multisport evenementen in training center te krijgen.

Ik heb een profiel aangemaakt bij Garmin Connect. Hier geen problemen met uploaden van multisportgegevens. Misschien dat je er wat aan hebt?

Ja, dat werkt perfect, bedankt voor de tip! @Juhroen, wat wil je precies hebben? Ik kan exporteren in de vorm van een .gpx file, is dat wat je bedoelt?