1

Onderwerp: Ter Aar, 20 mei 2012

Vorige jaar was dit mijn eerste tri, 2:21 op de kwart en daar hoop ik nu toch wel een stukje onder te komen. Als het weer een beetje meezit:

Z :  0:21:00
T1: 0:01:30
F :  1:06:00
T2: 0:01:30
L :  0:45:00

Totaal : 2:15 zou mooi zijn

2

Re: Ter Aar, 20 mei 2012

Ik ben er ook bij in ter Aar.
En ja dit is ook mijn eerste keer dat ik serieus een triatlon doe.

@Roland, mooi streven 2:15.
Ik durf zelf geen voorspelling te doen.
Ik weet niet hoeveel van mijn prestatie overblijft gedurende de race in vergelijking met de losse onderdelen nu . Ga iig. mijn best doen, en kijk er naar uit!!
Zie je daar.

3

Re: Ter Aar, 20 mei 2012

eij!

ik ben er ook bij. Vorig jaar had ik 2:12:04
Ik verwacht met dezelfde omstandigheden als vorig jaar (t zal er zeker wel weer gaan waaien die dag)
zwemmen: <19min
t1: 1:10
Fietsen 39k: <1:08
t2:01:00
lopen:<41min, ik heb het idee dat het lopen net geen 10km is.

eindtijd <2:12:04, hoop ergens rond de 2:10.
Zie jullie dan misschien daar!

Sander

4

Re: Ter Aar, 20 mei 2012

Ik weet de exacte afstanden niet, maar volgens mij was het inderdaad aan de krappe kant zowel op het lopen als het fietsen.

5

Re: Ter Aar, 20 mei 2012

jeej! het seizoen gaat weer beginnen!
Ik doe ook mee in Ter Aar, 1/8 afstand dan wel.
Vorig jaar 1:05, alles daarbinnen zou mooi zijn. Stiekem hoop ik toch wel op iets als 1:02, maar we gaan het zien...
Fietsparkoers is idd aan de krappe kant. 19,laag voor de 1/8 afstand. Ik durf het van het lopen niets te zeggen.

6

Re: Ter Aar, 20 mei 2012

Ja ik doe ook weer mee, met als grote doel het verslaan van Juhroen wink
Was 2 jaar geleden mijn eerste wedstrijd ooit en doe nu voor 3e keer mee op 1/8

Eerste jaar: 1:05:39
Vorig jaar 10e in 1:04:03

Oorspronkelijk hoopte ik richting het uur te kunnen gaan dit jaar maar vanwege te weinig training mag ik al heel blij zijn als ik tijd van vorig jaar haal. We gaan het zien, wel veel zin in!

7

Re: Ter Aar, 20 mei 2012

sandman schreef:

eij!

ik ben er ook bij. Vorig jaar had ik 2:12:04
Ik verwacht met dezelfde omstandigheden als vorig jaar (t zal er zeker wel weer gaan waaien die dag)
zwemmen: <19min
t1: 1:10
Fietsen 39k: <1:08
t2:01:00
lopen:<41min, ik heb het idee dat het lopen net geen 10km is.

eindtijd <2:12:04, hoop ergens rond de 2:10.
Zie jullie dan misschien daar!

Sander

Als het meezit zie ik je dus T2 uitlopen, om je vervolgens aan de horizon te zien verdwijnen smile Mijn goede 10km's liggen rond de 42minuten (45 in een tri) dus daar ga je flink op me uitlopen.

8

Re: Ter Aar, 20 mei 2012

Roland,
ik hoop het  :-)
Nee, ik hoop dat iedereen, die niet tot de top behoort, gewoon een lekkere sportochtend gaat beleven.
Drinken we na de finish nog een sportdrankje!

ben te herkennen aan een witte canyon. .
Ik loop op de 10k ongeveer 40:50. Vorig jaar liep ik hier inclusief wissel 41:50, dus ik neem echt aan dat het geen 10km is.
Vooralsnog geven ze typisch ter aar weer op. Winderig.

9

Re: Ter Aar, 20 mei 2012

Was vorig jaar ook mijn eerste tri.
Toen 15:25 / 1:05:00 / 36:40

Nu met tijdritfiets/helm/wielen en met veel training en hopelijk geen steken in me zij tijdens het lopen ga ik voor
14:30 / 1:01:00 / 36:20

Het zal waarschijnlijk langzamer uitvallen, ik schat mezelf wel vaker te snel in wink

10

Re: Ter Aar, 20 mei 2012

Kolere, 1:57:05 in je debuut?!? Dat klinkt me waanzinnig goed. Ik was al blij dat ik niet verzoop in mijn debuut.

Jou zie ik dus alleen zodra je me op een ronde zet smile

11

Re: Ter Aar, 20 mei 2012

Roland_Amersfoort schreef:

Kolere, 1:57:05 in je debuut?!? Dat klinkt me waanzinnig goed. Ik was al blij dat ik niet verzoop in mijn debuut.

Jou zie ik dus alleen zodra je me op een ronde zet smile

Ik was ook wel tevreden met het debuut. Ik deed al wel aan hardlopen dus dat scheelt. Met zwemmen was ik voor de winter begonnen, daar was ik wel tevreden mee (kon nog geen baantje borstcrawl
daarvoor wink).
Maarja, geen van me 3 tussentijden zijn waanzinnig goed, en zullen het niet worden, daar heb ik het talent niet voor. Maar zolang ik mezelf kan verbeteren vind ik het al mooi zat.

12

Re: Ter Aar, 20 mei 2012

Alle drie onderdelen vind ik waanzinnig goed. Ik heb mensen gesproken die al jaren trainen en nog niet onder 2 uur zijn gekomen. Ik ben er zelfs niet in de buurt geweest en ga dat dit seizoen ook niet doen, dit seizoen richt ik me meer op de lange afstand en marathon.

Denk je dat je het podium kunt bereiken dit jaar? Als je je doelstelling haalt (1:52?) , dan zou je er vorig jaar net naast hebben gegrepen...

13 Laatst bewerkt door DeDuif (14-05-12 22:00:07)

Re: Ter Aar, 20 mei 2012

Onder de 2 uur is het wel ja, maar met een te kort fiets en looponderdeel zoals in Ter Aar wordt dat wel erg makkelijk wink

Of ik podium ga bereiken weet ik niet haha. Zou leuk zijn, maar ik hoop meer dat ik 3 goede onderdelen neerzet en 10e wordt dan dat ik in een zwak veld toevallig 3e wordt wink

Wat betreft je doestelling onder de 2 uur. Als je voor de langere afstand traint wil het nog wel is gebeuren dat je ook op de korte afstanden jezelf verbaast wink

14

Re: Ter Aar, 20 mei 2012

Vorig jaar ook mijn debuut, in 14:52 - 1:03:16 - 38:20.
Moet dit jaar toch wel een stukje sneller kunnen met beter materiaal en een betere zwem-/loopvorm.
Ik hoop op een mooie strijd met DeDuif.

Zowel het fiets- als het loopparcours is veel te kort overigens.

15

Re: Ter Aar, 20 mei 2012

Ja dat denk ik inderdaad ook. In Utrecht had ik dezelfde tijd als in Ter Aar terwijl ik voor mijn gevoel drie keer harder ging.

Dat het fietsparcours niet helemaal uitkomt is niet zo gek, ze hebben gewoon een handig rondje in de polder gekozen, daar is ook niets mis mee. Voor het loopparcours is het toch eigenlijk best vreemd, aangezien er een keerpunt ligt op de achterkant van het parcours. Als ze die gewoon een paar honderd meter verder leggen, dan klopt de afstand wel.... toch?

16

Re: Ter Aar, 20 mei 2012

Ik ben het met je eens dat het weinig uitmaakt of het fietsparcours wat te kort of lang is. Liever een goed parcours, dan een die ze krampachtig 40km moeten maken. En het parcours van Ter Aar vind ik prima zo. Ze zouden alleen we de correcte afstand kunnen doorgeven.

Wat het loopparcours betreft, ik dacht precies hetzelfde als jou. Als ze een keerpunt gebruiken moet dit eenvoudig te doen zijn. Maarja eigenlijk is het ook geen ramp. Een eindtijd zegt sowieso bijna niks in een triatlon, ivm omstandigheden zwemmen/fietsen. Als we maar lekker kunnen sporten wink

17 Laatst bewerkt door Roland_Amersfoort (15-05-12 10:47:17)

Re: Ter Aar, 20 mei 2012

Het leuke aan het fietsparcours vond ik (althans vorig jaar) dat het gedeelte langs het publiek iets afloopt en volle wind mee geniet. Hierdoor kun je heel stoer met 50km / uur langs het publiek vliegen, om vervolgens achter in de polder bijna stil te vallen.

Verder mocht het publiek voor aanvang van de eerste serie de wisselzone in, iets wat ik bij andere wedstrijden niet heb gezien. Ik snap de nadelen wel, maar voor meegereisde familie en vrienden is het toch wel heel leuk om eens tussen die fietsen door te lopen en alles van dichtbij te bekijken.

Verder ken ik een paar van de vaste vrijiwilligers van dit evenement dus kan ik natuurlijk niet gaan lopen mekkeren smile

18

Re: Ter Aar, 20 mei 2012

ik vond behalve dat stukje naar beneden ook wel erg mooi, dat een bewoner langs de 7hovenseweg, elke rondje iedereen weer bleef aanmoedigen. In mijn laatste fietsrondje heb ik dan maar geroepen "Bedankt en tot volgend jaar "  big_smile

19

Re: Ter Aar, 20 mei 2012

Morgen is het zover, Mijn eerste echte triatlon, 1/4 Ter Aar.
Ben erg benieuwd heb er zin in, fietsje gesmeerd spulletjes gepakt nu nog zien op tijd in slaap te komen.
Ik hoor bij de "uitverkorene" die zich al om zeven uur moeten melden, en om 8 uur starten. Vijf uur op:)

Succes en tot ziens morgen.

20

Re: Ter Aar, 20 mei 2012

Mike Unlimited schreef:

Morgen is het zover, Mijn eerste echte triatlon, 1/4 Ter Aar.
Ben erg benieuwd heb er zin in, fietsje gesmeerd spulletjes gepakt nu nog zien op tijd in slaap te komen.
Ik hoor bij de "uitverkorene" die zich al om zeven uur moeten melden, en om 8 uur starten. Vijf uur op:)

Succes en tot ziens morgen.

Weet jij al in welke serie je moet starten? Ik dacht dat dit pas bij inschrijving bekend werd gemaakt. Ik heb ook nog geen bericht van de organisatie gekregen...

21

Re: Ter Aar, 20 mei 2012

Roland_Amersfoort schreef:
Mike Unlimited schreef:

Morgen is het zover, Mijn eerste echte triatlon, 1/4 Ter Aar.
Ben erg benieuwd heb er zin in, fietsje gesmeerd spulletjes gepakt nu nog zien op tijd in slaap te komen.
Ik hoor bij de "uitverkorene" die zich al om zeven uur moeten melden, en om 8 uur starten. Vijf uur op:)

Succes en tot ziens morgen.

Weet jij al in welke serie je moet starten? Ik dacht dat dit pas bij inschrijving bekend werd gemaakt. Ik heb ook nog geen bericht van de organisatie gekregen...

@Roland
Alleen de gene die in de eerste serie zitten krijgen dit  van te voren te horen ivm. vroeger aanwezig zijn om in te schrijven etc. en om acht uur starten. Ik heb die mazzel weer natuurlijk als  ochtend mens:)

22

Re: Ter Aar, 20 mei 2012

Ok thanks, dan kom ik je wel even aanmoedigen in T1....

23

Re: Ter Aar, 20 mei 2012

Dik tevreden met een 2:11. Zwemmen ging bar slecht (23 min.?) maar dat was naar verwachting. Fietsen zat denk ik rond de 1:03 en da's een pak sneller dan 2011. Lopen ging 'redelijk' (43 min?), in ieder geval krampvrij.

Belangrijkste verschil was dat ik het vorig jaar na anderhalf uur echt zwaar had, en dit jaar 10 minuten sneller en nog eigenlijk helemaal fris over de finish kwam. Klaar voor de langere afstand dus, waarschijnlijk was dit mijn laatste 1/4.

Overigens verdient de organisate wat mij betreft een dikke pluim. Dit evenement wordt duidelijk gedraaid op routine maar alles loopt soepel en veilig.

@Mike, van harte met je debuut en je tijd is grote klasse!

24

Re: Ter Aar, 20 mei 2012

Leuk, ik zat op iets van 2.14, dik een kwartier harder dan een jaar terug op 1/4's, dus toch de moeite waard, al dat zwemmen en fietsen (lopen gaat me redelijk af). Tijden per onderdeel weet ik niet, niet op gelet, ik heb me alleen maar gefocust op de finish. Gelukkig was het bij het fietsen droog geworden, anders zit je helemaal te vernikkelen op de fiets, daar ga je ook niet harder van rijden. Was een leuk evenement.

25

Re: Ter Aar, 20 mei 2012

Ik deed er 2:10 en nog wat over.  Op zich wel tevreden gezien het eerst koude weer, en daarna eigenlijk warme weer.
Zwemmen ging ergens rond 18:40, fietsen en lopen geen idee. Wilde eigenlijk iets sneller zijn, maar nergens geforceerd en fris de streep over

Inderdaad zoals Ronald al zei, goede organisatie en lekker gemoedelijk.
Volgend weekend Woerden.