1

Onderwerp: Hoe badmuts dragen

Als beginner heb ik nog niet veel  badmuts ervaring, maar tot dusver lijkt zoiets simpel toch niet mee te vallen.
Eerst met een training bril over muts, muts glijd omhoog bril gaat lekken en bang hem kwijt te raken.

Gister met de 1/4 ter Aar muts over bril in een van de laatste banen flop badmuts kwijt, op de volgende baan nog weer opgedoken om vervolgens aan de tellers te geven.(word, je gediskwalificeerd dq als je je muts niet inlevert of niet? In ieder geval lastig voor de volgende sessie)
Toch weer aantal seconden verspeelt.

Ja, ik ben misschien beetje hippie man met langer haar maar goed er zijn toch veel vrouwen met lang haar in badmutsen.
Wie heeft er hints en tips?

2

Re: Hoe badmuts dragen

Hoi Mike Unlimited,

Ik gebruik een eigen badmuts die ik eerst opzet, dan mijn zwembril dus over badmuts en dan de badmuts van de organisatie eroverheen. Bij mij werkt het perfect, hopelijk bij jou ook, gewoon een beetje uitproberen wat voor jou werkt.

succes

Peet

3

Re: Hoe badmuts dragen

Je zou je haar in een knotje kunnen doen net zo als dames met lang haar, maar dan wel op zo'n manier dat voordat je op de fiets stapt  het knotje er weer makkelijk uit kan halen. Gewoon proberen zou ik zeggen.

4

Re: Hoe badmuts dragen

Mike Unlimited schreef:

Ja, ik ben misschien beetje hippie man met langer haar..

Geluksvogel! wink

5

Re: Hoe badmuts dragen

Is een badmuts puur tegen de kou of heeft het ook nog een andere functie (bij kortharigen dan wink )?

In open water kan zichtbaarheid door een felle kleur natuurlijk ook een functie zijn.

En bij een triathlon krijg je een muts van de organisatie (in te leveren bij uit het water komen neem ik aan)? Veel foto's van wedstrijden laten allemaal identieke mutsen zien bij het zwemmen.

6

Re: Hoe badmuts dragen

Ik draag een (feloranje) badmuts voornamelijk wanneer ik in open water zwem ter verbetering van mijn zichtbaarheid voor anderen, hoewel ik zelf erg goed blijf opletten. Ik woon in een nogal watersportrijke omgeving. Verder inderdaad ook vanwege de kou (gezien de huidige watertemperaturen soms ook 2 badmutsen).

Inderdaad krijg je bij de meeste triathlonwedstrijden een badmuts aangereikt door de organisatie.

7

Re: Hoe badmuts dragen

Soms krijg je een badmuts om de categorie / startserie te herkennen. Die mag je vaak houden. Soms krijg je een gekleurde badmuts 'op naam' zodat de banentellers weten wie je bent. Die moet je meestal inderdaad inleveren omdat de volgende startserie hem weer nodig heeft.

8

Re: Hoe badmuts dragen

Vandaag inderdaad met knotje/staartje elastiekje geprobeerd, en na 2 km buiten zwemmen was ik hem nog steeds niet kwijt. Bedankt voor de tip, nu hopen dat ie zaterdag ook blijft zitten.