1

Onderwerp: Ouwe beginner...

Helaas was mijn naam (Fedor) al vergeven op dit forum, dus daarom maar een oude nickname van stal gehaald, anders raak ik de draad kwijt wink

Na vele jaren lang (ben nu alweer bijna 44) dromen over (kwart, halve etc) triathlons toch maar eens de eerste actieve stap gemaakt en me opgegeven voor dit forum. En voor de rest zie ik wel of het bij dromen blijft wink

Fanatieke duursporter, maar nergens in uitblinkend. Dus misschien dat een combinatie meer voor me is. Bovendien al jaren actieve hardloper (niet te snel, 10 km in 55 minuten) en trekking-fietser (nog geen sporttempo dus, maar 200km op een dag met bepakking is wel goed te doen... voor 2 dagen dan), plus een redelijke schoolslagzwemmer (1000m in 23 minuten).

Kortom nog heel wat te doen, maar een goede stap hierbij is om veel info op te doen (onder andere hiero). Verder...
- Leren borstcrawlen zonder dat ik na 10 slagen vol met water zit.
- Zoeken naar een goede touringfiets
- ... en veel blijven oefenen natuurlijk.

Misschien dat het me dan ooit zal lukken een kwart binnen de 3 uur af te leggen. dat zou voor mij al een hele prestatie zijn smile

Tips voor zwem-opleidingen in de omgeving van Gorinchem zouden mooi zijn. Ik zag al een goede in Poortugaal (maar nogal een end weg voor een uur cursus) en in Waalwijk zich een triathlon-club die zich hopelijk ook kunnen ontfermen over een totale beginneling in borstcrawl dus dat biedt ook opties voor mij. Maar andere tips zijn dus zeker welkom smile