1

Onderwerp: Absolute beginner

Dag allemaal,

Begin dit jaar heb ik met een vriend het plan opgevat om dit jaar een sprinttriatlon te gaan doen. Ik loop van tijd tot tijd op recreatief niveau hard, zwem zo nu en dan en heb totaal geen fietservaring. Een hele uitdaging dus!

Nog twee weken en dan gaan we beleven wat dat is: een triatlon. Doel: finishen en plezier.

Als het bevalt (ik hoor jullie al denken: 'natuurlijk gaat dat bevallen, wat bazelt ie nou') moet ik maar eens serieus gaan nadenken over het verbeteren van de verschillende onderdelen (de borstcrawl bijvoorbeeld, ik ga nu de schoolslag doen  roll).

Groeten en veel triatlonplezier gewenst,
Erik

2 Laatst bewerkt door Fastcruiser (07-06-12 12:34:03)

Re: Absolute beginner

Welkom smile

Over 2 weken al... ik zou zeggen succes er mee smile

Ik zou zeggen: zoek daarna een borstcrawl-cursusmogelijkheid in je omgeving. Ik heb deze gevonden bij een triathlon-club (wel een eind rijden). Zwemclubs richten zich wat minder specifiek op borstcrawl.

Met schoolslag zal je (vrijwel) achteraan eindigen bij het zwemmen, maar als je die wel goed kan is het minder uitputtend dan dit te proberen met een borstcrawl die je niet beheerst. Hou je nog lucht over voor de andere onderdelen.

3

Re: Absolute beginner

Over 2 weken inderdaad. Maar dat betekent niet dat ik nu pas begin met trainen hoor... 't kan te gek ook natuurlijk!

Die schoolslag: tja dat wordt geen toptijd. Gelukkig doet m'n maat ook de schoolslag dus ik heb in elk geval nog de kans op een na laatste te worden.  tongue

4

Re: Absolute beginner

Welkom bij het virus wat triathlon heet.

Ik ben zelf ook begonnen sinds dit jaar en heb al aardig wat wedstrijdjes erop zitten, van loopjes, crossduathlon , zwemloop tot sprinttriathlon ( was eigenlijk od maar was ingekort wegens kou ), volgende week mijn eerste 1/4.

Met een redelijke basisconditie zal je een sprinttriathlon wel overleven en grote kans dat je fanatiek hierna wil gaan trainen, zo te horen kan je bij zwemmen hierheel veel winst bij behalen.

Wat al aangegeven is zal je bij een triathlonvereniging meer toeleggen op borstcrawl, maar vaak ( niet altijd ) word hier minder naar de techniek gekeken,kom zelf uit het wedstrijdzwemmen, hier leer je natuurlijk alle slagen, maar  word wel veel op techniek getraint.

Ik merk absoluut geen nadeel dat niet alle tijd in borstcrawl gestoken word, als namelijk je techniek goed is dan kan je makkelijk meekomen in het triathlongeweld, voordeel met een goede techniek kan je ook zelf trainen in zwembad en/of buitenwater.

Succes in ieder geval

5

Re: Absolute beginner

Welkom venerik! Leuk dat je ook besmet bent geraakt met het triathlonvirus! Succes met trainen voor je eerste tri!

6

Re: Absolute beginner

Venerik.............welkom en succes

Welke wedstrijd wordt jouw eerste?

A+

7

Re: Absolute beginner

Welkom welkom!! Veel succes!!

Al een tri suit voor alle onderdelen??

Ik heb eentje die overbodig is en overgenomen kan worden namelijk.

Sportieve groet,

Peter

If triathlon was easy they would have called it soccer!

8

Re: Absolute beginner

Welkom en veel plezier!!

Katinka

9

Re: Absolute beginner

Bedankt allemaal voor het hartelijke welkom! Van een virus is nog niet echt sprake maar wat niet is kan nog komen natuurlijk...

@petitmas: mijn eerste wordt de sprinttriatlon van Langedijk. Ik ga voor een tijd van 1 uur 15.
@peter ik heb vorige week net een trisuit besteld. Bedankt voor het aanbod in elk geval.

groeten,
erik

10

Re: Absolute beginner

venerik schreef:

Van een virus is nog niet echt sprake maar wat niet is kan nog komen natuurlijk...

Dat duurt vast niet lang meer smile.