1

Onderwerp: Beach Challenge, Kijkduin | 14 juli 2012

Op zondag 14 juli 2012 wordt de Beach Challenge, een off road triathon, in Kijkduin (bij Den Haag) gehouden. Per categorie zijn er verschillende starttijden. Zo wordt op deze dag daar ook het EK off road gehouden en dat begint om 16.00 (mannen) of 16.10 (vrouwen).

Dit wordt mijn eerste triathlon (omdat ik helaas alleen een MTB heb). Zwemmen in zee en fietsen en lopen in de duinen en over het strand. Helaas kan ik deze disciplines vooraf niet oefenen en moet me 'behelpen' met een nabij gelegen plas en de bossen. Zelf start ik in de recreatieve serie om 19:10 's avonds. Maar hoe dan ook: ik heb er zin in!

2

Re: Beach Challenge, Kijkduin | 14 juli 2012

Misschien ben ik die week weg, maar anders doe ik zeker mee! Afgelopen weken veel in de duinen aldaar gefietst (Trappetjes oefenen - geleende oude MTB) en veel rondjes lopen door 't zand. Tevens wat extra zwemmen, wetsuit besteld en vanaf vrijdagavond in het buitenwater oefenen!

Heel veel succes in elk geval!

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.

3

Re: Beach Challenge, Kijkduin | 14 juli 2012

Ik ga bij de Beach Challenge waarschijnlijk de 10 km run doen.
Veel succes anyway!

4

Re: Beach Challenge, Kijkduin | 14 juli 2012

Mijn vakantie gaat niet door dus ik doe de tri short. Word ook mijn eerste tri en ben zeer benieuwd/angstig.

Verwachte eindtijd: laatste  wink

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.

5

Re: Beach Challenge, Kijkduin | 14 juli 2012

Geen looponderdeel dit jaar voor mij na mijn kijkoperatie. Hopelijk volgend jaar weer. Dus meer zwemmen en fietsen, ik doe mee aan 3km zeezwemmen as donderdag.

6

Re: Beach Challenge, Kijkduin | 14 juli 2012

Dat zwemmen viel dus niet mee gisteren, door de stroming was de 3K vervangen door de 1K. Pittige golven en ook stevige stroming, als matig zwemmer kom je met moeite bij de keerboei in de buurt, heftige ervaring (als altijd), maar wel leuk het weer gedaan te hebben.

7

Re: Beach Challenge, Kijkduin | 14 juli 2012

Ik ben een matig zwemmer (en fietser) en vond het vies tegenvallen! Zwemmen was pittig op de heenweg en het fietsen ook want mn band was te zacht...
Lopen ging goed, al was de kracht in mn benen vrijwel weg. Wel een erg leuke ervaring in elk geval, met dat mooie weer zeker!

Morgen de Short doen om 08:45.

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.

8

Re: Beach Challenge, Kijkduin | 14 juli 2012

Had me ook aangemeld voor de 3KM en was teleurgesteld dat die teruggebracht was naar de 1KM. Alsof in de 2e en 3e KM minder stroming zit dan bij de 1ste KM. En bovendien vraag ik me sterk af of die 1KM wel 1KM was ...