1

Onderwerp: Groentje....!!!!!!

Hoi,

Ik ben 46 jaar jong en ga dit jaar beginnen aan een nieuwe uitdaging.
Van mijn 10e tot mijn 17e heb ik aan waterpolo en wedstrijdzwemmen gedaan.
Daarna ben ik gaan schaatsen hardlopen en wielrennen tot aan mijn trouwen.
In die tijd al wat kleine triathlon`s en vierkampen gedaan.
Na mijn trouwen had ik het te druk met werk kinderen etc.
Op mijn 40e ben ik het fietsen weer op gaan pakkken met veel ambitie en de lat veel te hoog...... sad  sad
Ik ben nu tot de conclusie gekomen dat ik niet meer mee kan met die jongens van 20 tenzij we duurwerk doen dan kan ik erg goed mee.
Ik heb me zelf dus een nieuw doel gesteld en wil dit jaar gaan trainen voor een paar hoogte punten voor volgend jaar.
De eerste twee stukjes hardlopen van een half uurtje zijn al een feit auwauw... wat doet dat pijn.
Ik heb me aangemeld op dit forum om te kijken en vragen hoe anderen triatleten dit aanpakken

grt Tom

Fietsen maakt het hoofd leeg en het hart vol

2

Re: Groentje....!!!!!!

Welkom Tom!

Een generatiegenoot!

Met je fietskilometrage lijkt het wel goed te zitten, zag ik  smile
En met een achtergrond als zwemmer en waterpoloër heb je, denk ik, een goede basis voor een succesvolle triathloncarrière!
Tja, hartslagen van 180+ zijn voor ons helaas niet meer weggelegd, maar hé...een Harley Davidson is ook niet bepaald een hoge toerenmachine!  wink

Wat zijn je doelen?

Succes anyway!! big_smile

3

Re: Groentje....!!!!!!

Tom welkom!

Het leuke is dat je je niet met die 20 jarigen hoeft te meten, maar dat je lekker in de 40+ agegroup zit met allemaal leeftijdgenoten (ik kom er volgend jaar gezellig bij). Dit jaar heb je geen triathlons gepland? Wat zijn de hoogtepunten voor volgend jaar?

groeten,

Maarten

4

Re: Groentje....!!!!!!

Hallo Tom,

ja inderdaad met die agegroup is dat beter...ik ben er nu 37 en voel me ook oud bij die 24+. Dus voor één ding zal het beter zijn eens ik 40 ben... big_smile

Welkom op het forum en veel plezier in de sport!

Katinka

https://sites.google.com/site/katinkakerckenaere/home

5

Re: Groentje....!!!!!!

Hey leuk reacties...... big_smile  big_smile  big_smile

Als het allemaal een beetje meezit hoop ik dit jaar mee te doen aan de beach challange Kijkduin.
Ik moet nog snel even hardloop kilometers maken.
Maar voorop staat dat het wel verantwoord moet zijn, ivm blesureleed (dat wil ik voorkomen).
En de 750 mtr zwemmen kom ik wel door.

Op langere termijn zal het Almere moeten zijn 2013 en of het dan al de hele of halve is zie ik wel.
Nu ga ik op zoek naar een triathlonvereniging Den Haag of Pijnaker.
Misschien heeft er iemand op dit forum een tip welke vereniging het moet worden???

Ik verheug me er op om zwemtrainingen te doen in natuurwater beter dan zo`n chloorbak.
Zou het al gaan zonder wetsuit.???
Het water is denk nog erg koud met al dat klote weer.

gr Tom

Fietsen maakt het hoofd leeg en het hart vol

6

Re: Groentje....!!!!!!

Ik volg nu de Beach Challenge cursus via rtc: http://www.beach-challenge.nl/triathlon/cursus
RTC bevalt wat dat betreft prima + deze cursus zwemt nu in Madestein ipv chloor:) Wellicht een optie?

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.