1

Onderwerp: wissel

Ik ga voor het eerst mee doen aan een run-bike-run.

Zover ik weet mag je in de transitie zone niet fietsen/hardlopen.

Heeft het dan wel zin om je fietsschoenen alvast op de fiets vast te zetten ?
Als het weer regenachtig is wil je niet op je sokken/blote voeten in de transitie zone lopen lijkt me

mvg

ST

2

Re: wissel

Ik denk wel dat je in de wisselzone vaart mag maken smile. Heb je geoefend met het vastmaken van je schoenen op de fiets? Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar ik weet dat triatleten die geen sokken gebruiken, talkpoeder in hun schoenen doen om het aantrekken te vergemakkelijken en blaren te voorkomen. Natte sokken lijkt mij persoonlijk ook niet zo lekker. Succes in ieder geval!

3

Re: wissel

Run bike run kun je gewoon sokken aan. Is al een stuk comfortabeler dan blote voeten (is overigens goed te doen in de meeste gevallen) Talkpoeder is sowieso een goed idee (bij droog weer), want zweetvoeten zijn onvermijdelijk.

ASls je je fietsschoenen op je fiets wilt doen. Gewoon vanmiddag 10 keer oefenen en dan komt het wel goed in de wedstrijd. Verder alle nodige handelingen inde wisselzone vooraf doornemen en in je hoofd prenten.

Geen haast maken in de wissel, dat kost vaak meer tijd dan allees in 1 keer goed doen op een iets lager tempo.

Goed de regels lezen. Iedere run bike run of triathlon communiceert een duidelijke set regels waaraan je je moet houden. De meeste regels zijn hetzelfde voor alle wedstrijden, maar soms heb je aparte regels voor een bepaalde wedstrijd. Dus altijd de website en de race informatie vande wedstrijd spellen. voorbeelden van standaard regels:  Zet je spullen bij je fiets niet in het pad. Helm op voor je je fiets pakt en helm af pas als je de fiets opgehangen hebt. Gebruik een elastische band om je nummer voor (lopen) en achter (fietsen) zichtbaar te maken... etc etc etc..

4

Re: wissel

Gebruiken ze die kunststof opzetpedalen (platen) niet meer ? Dan fiets je ook met je hardloop schoenen en ben je van al het geneuzel af

5

Re: wissel

En ouderwetste toeclips waar je met je loopschoenen in kan? Lijkt me op een run-bike-run wel tijd kunnen schelen.

6

Re: wissel

petitmas schreef:

Gebruiken ze die kunststof opzetpedalen (platen) niet meer ? Dan fiets je ook met je hardloop schoenen en ben je van al het geneuzel af

Rose verkoopt die nog wel (stonden iig nog in de papieren catalogus van 2012).

7

Re: wissel

http://defietsenmaker.nl/index.php?acti … mp;lang=EN