1

Onderwerp: IM Nice 2013

De inschrijving is inmiddels al een minuut of 3 open, dus heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn hoofddoel voor 2013 alvast vast te leggen. Nu al zin in!

2

Re: IM Nice 2013

Goede ambities, succes met de voorbereidingen alvast! Zal wel veel klimmen worden!

3

Re: IM Nice 2013

Had je je wekker gezet?

4

Re: IM Nice 2013

Dorter schreef:

Had je je wekker gezet?

Ik heb 3 natuurlijke wekkers rondlopen, dus ik was al een tijdje wakker. Had niet verwacht dat je je s'ochtends al kan inschrijven, keek eigenlijk of er iets van een livestream was. Maar wilde me toch al inschrijven.

5

Re: IM Nice 2013

Succes maca!
Die van mij is maandje eerder Lanza... Eerste volledige!

6

Re: IM Nice 2013

@Maca
goeie ambitie, toen IM Nice nog een 2/3 tri was heb ik em gedaan. Veel hoogtemeters te overbruggen, maar een hele mooie IM

@Axel
Nou wat dacht je, ik pak het meteen maar goed aan, ook veel hoogtemeters met twee hele lange mooie klimmen en dito afdalingen, men zegt de zwaarste IM na Hawaii!

Hebben jullie ervaring met het betere klimwerk?

Maar eerst ff dit seizoen Maca naar Barca en jij Axel heb jij nog plannen voor dit jaar?

succes

7

Re: IM Nice 2013

AxelVuylsteke schreef:

Succes maca!
Die van mij is maandje eerder Lanza... Eerste volledige!

Gaaf! Ook erg mooi als eerste hele triathlon.

8

Re: IM Nice 2013

@peet, ik heb veel in de bergen gefietst (4x Marmotte en morgen vertrek ik naar Italië voor de Dolomieten marathon). Nog niet in combinatie met zwemmen en lopen overigens.

9 Laatst bewerkt door peet (27-06-12 21:49:34)

Re: IM Nice 2013

Maca,

OK jammer dat je de combinatie er niet in mee neemt

Veel klimgenoegen, als je terug bent gaan we een rondje zwemmen

overigens ga je met je gewone racefiets of bikkel je met je TT?

10

Re: IM Nice 2013

peet schreef:

Maca,

OK jammer dat je de combinatie er niet in mee neemt

Veel klimgenoegen, als je terug bent gaan we een rondje zwemmen

overigens ga je met je gewone racefiets of bikkel je met je TT?

Thanks. Dit doe ik met de racefiets, tijdritfietsen hebben niets te zoeken op de Passo Giau. Ik verwacht ruim 10k hoogtemeters te maken in 3 dagen. Gewoon lekker fietsen, niet triathlon gerelateerd eigenlijk.

11

Re: IM Nice 2013

Mijn eerste halve was ook in Lanzarote (Ocean Lava met de Femes beklimming) 
Was mijn eerste keer in Lanza en meteen verkocht aan dat eiland... Toen heb ik gezegd mijn eerste volledige zal hier zijn.
Ik weet dat ik zal sterven (maar dat doen we altijd niet?), zeker bij het klimmen (1.93 met 83 kg)  Maar de voorbereiding zal dan ook 2 weken op Lanza in maart zelf zijn.

Dit jaar doe ik nog de halve van Zell am See op 26 augustus. De sub 5-uur tijd eens aanvallen.

En daarna is het 1 à 2 weken rust en dan 8 maand voorbereiding op lanza.

12

Re: IM Nice 2013

Ynsnits schreef:

Ja, ik heb 'm net gedownload. Ik hoop in Nice ook een pr te zetten. Zal niet zo moeilijk zijn, want het zal mijn debuut worden...(moet wel finishen...dat dan weer wel  tongue )

Tot dan!  cool

Ik kopieer hem even naar het IM Nice 2013 topic. Leuk dat je hem ook doet! Heftig debuut, maar aan de andere kant zijn er eigenlijk geen niet-heftige debuten op de ironman afstand mogelijk...

Ik ga met 3 vrienden die kant op (waarschijnlijk van woensdag tot en met maandag) en we hebben een hotel op loopafstand van de start/finish. Doelstelling zoals gezegd mijn pr verbeteren, dus onder de 10u30m. Daarvoor zal zowel het zwemmen als het lopen ten opzicht van Barcelona sneller moeten om over het fietsen iets langer te kunnen doen.

13

Re: IM Nice 2013

Tja...mijn lieftallige echtgenote vindt mijn hobby helemaal prima, zolang ons jaarlijks stedentripje maar niet in gevaar komt...dus heb ik dit maar als compromis voorgesteld... wink

Ik heb net alle dingetjes geregeld (tickets, accomodatie enzo). Wij zijn van donderdag tot dinsdag in Nice. Ook redelijk dichtbij start/finish geloof ik.

Doelen vind ik moeilijk te beoordelen. Ik heb 1 keer een halve triathlon gedaan in Almere en dat ging boven verwachting goed, maar 2x een halve is geen hele. Bovendien waren de omstandigheden in Almere wel heel erg gunstig.

Ik ga er hoe dan ook van genieten (zeg ik nu...)!

14

Re: IM Nice 2013

Hello,

Ik ben deze seizoen gestart met triathlon (3 OD + 3 halve), volgend jaar wordt het mijn eerste IM in Nice.
Is het een goeie plan om halve Leuven (26/5) en La Roche (3/6) te plannen 3 weken voor IM aub? ik moet misschien ni voor de volle 100% gaan, maar om die volume aan te kunnen dacht een kollega Tri en ikzelf aan deze plan. Natuurlijk, 2 Halve op een week...

15

Re: IM Nice 2013

Oliboli................ik zou even iemand in de arm nemen die een schema voor je kan maken. Als je zo je eerste IM in gaat zou het ook op een fiasco uit kunnen draaien. Nice is niet de makkelijkste namelijk.

Kijk eens op internet bij Andre Schaap, Frank Heldoorn of Chris Brands. De laatste 2 zijn full prof geweest en weten van wanten  yikes

Succes

16

Re: IM Nice 2013

oliboli schreef:

Hello,

Ik ben deze seizoen gestart met triathlon (3 OD + 3 halve), volgend jaar wordt het mijn eerste IM in Nice.
Is het een goeie plan om halve Leuven (26/5) en La Roche (3/6) te plannen 3 weken voor IM aub? ik moet misschien ni voor de volle 100% gaan, maar om die volume aan te kunnen dacht een kollega Tri en ikzelf aan deze plan. Natuurlijk, 2 Halve op een week...

Leuk dat je Nice gaat doen. Twee halve tri's kort achter elkaar 3 weken voor je eerste volledige ironman lijkt me geen optimale voorbereiding. Als ik jou was dan zou ik die tijd in training stoppen. Ik heb getwijfeld of ik de halve van Nieuwkoop zou doen op 2 juni maar heb op aanraden van mijn trainer hier van af gezien. No way dat ik zo'n triathlon als training ga zien en me in ga houden. In 3 weken kan je uiteraard zonder meer herstellen van een halve triathlon, maar een optimale voorbereiding is het niet.

Wat petimas zegt, iemand die je kan begeleiden in het traject naar Nice is goud waard. Spreekwoordelijk dan, ook al is een goede trainer niet goedkoop.

17

Re: IM Nice 2013

Maca944 schreef:
oliboli schreef:

Hello,

Ik ben deze seizoen gestart met triathlon (3 OD + 3 halve), volgend jaar wordt het mijn eerste IM in Nice.
Is het een goeie plan om halve Leuven (26/5) en La Roche (3/6) te plannen 3 weken voor IM aub? ik moet misschien ni voor de volle 100% gaan, maar om die volume aan te kunnen dacht een kollega Tri en ikzelf aan deze plan. Natuurlijk, 2 Halve op een week...

Leuk dat je Nice gaat doen. Twee halve tri's kort achter elkaar 3 weken voor je eerste volledige ironman lijkt me geen optimale voorbereiding. Als ik jou was dan zou ik die tijd in training stoppen. Ik heb getwijfeld of ik de halve van Nieuwkoop zou doen op 2 juni maar heb op aanraden van mijn trainer hier van af gezien. No way dat ik zo'n triathlon als training ga zien en me in ga houden. In 3 weken kan je uiteraard zonder meer herstellen van een halve triathlon, maar een optimale voorbereiding is het niet.

Wat petimas zegt, iemand die je kan begeleiden in het traject naar Nice is goud waard. Spreekwoordelijk dan, ook al is een goede trainer niet goedkoop.

Yep, allemaal zinning advies. Echter... Ik ben gek op wedstrijden als training en heb dit jaar ook bijvoorbeeld de halve in Gerardmer twee weken voor IM wales gedaan. Zolang je jezelf alleen goed moe maakt en niet helemaal leeg rijdt/loopt hoef je het niet te laten...

Ik zou La Roche zeker doen, omdat je daar maar 10km loopt is het afbreuk risico al helemaal te verwaarlozen. Of je ook Leuven moet doen.. Mwah zou kunnen maar lijkt me niet ideaal. Dan moet ik Maca944 gelijk geven. Dat weekend kun je beter 6 uur fietsen en een lange duurloop doen...

En als je de kans hebt om gesturctureerd te trainen is een coach bijna altijd een toegevoegde waarde.

18

Re: IM Nice 2013

Bedankt aan jullie allemaal, zeer interessant, ik zit wel in een klub (TTG grimbergen) waar ik ook begeleiding krijg, maar ik hoor verschillende meningen, dus geen makkie om te beslissen.  Ik zag maar gisteren dat Leuven 1 week viel voor La roche. Wij zijn met 2 begonnen voor die uitdaging (nico auverdin - topper in spe),en ik wil perfekt voorbereid zijn want nice is heavy he :-) ik kom zeker terug op deze super forum, ik ga kijken naar jullie blogs. Gr

Oli

19

Re: IM Nice 2013

Ironman Lanzarote is toch verandert naar Ironman Zurich.  Als eerste volledige misschien toch verstandiger om iets vlakker te gaan.

Voor de rest is programma vast voor 2013.

17 maart: Marathon Barcelona
22 juni: Halve van Brugge
28 juli: IM Zurich
1 september: IM 70.3 Zell am See met eerste keer proberen om zeer dicht bij Lake Las Vegas te geraken.

20

Re: IM Nice 2013

AxelVuylsteke schreef:

17 maart: Marathon Barcelona

Je weet dat je hiermee ongeveer een maand aan (deftige) training verliest voor je hele tri?

21

Re: IM Nice 2013

ghen schreef:
AxelVuylsteke schreef:

17 maart: Marathon Barcelona

Je weet dat je hiermee ongeveer een maand aan (deftige) training verliest voor je hele tri?

Ja, maar Axel heeft net een Cervelo P5 besteld, dan pakt ie die verloren tijd op de fiets weer ruimschoots terug.  big_smile

22

Re: IM Nice 2013

Dat is mee ingecalculeerd. 
Dit zou geen grote problemen mogen geven.
De marathon is ook geen A race eerder gewoon voor de fun.
Dus een echte marathon voorbereiding gaat er ook niet aan te pas komen.

23

Re: IM Nice 2013

AxelVuylsteke schreef:

Dat is mee ingecalculeerd. 
Dit zou geen grote problemen mogen geven.
De marathon is ook geen A race eerder gewoon voor de fun.
Dus een echte marathon voorbereiding gaat er ook niet aan te pas komen.

altijd leuk om te lezen "een marathon voor de fun" :-)

24

Re: IM Nice 2013

Ik heb me ook ingeschreven voor Nice, wordt mijn eerste hele ! Stein (toen nog 2/3) was tot nu toe de langste. Hik altijd een beetje tegen het fietsen aan, mn de trainingstijd die daarvoor nodig is. Maar goed, na circa 10 jaar moet het er maar eens van komen.
Waarom Nice ? Mn vanwege het mooie fietsparcours. En lekker op de racefiets! Ik heb vorig jaar mijn tijdritfiets verkocht, nadat ik jarenlang geprobeerd heb daar goed op te zitten, een verademing. Ik twijfel nog wel wat over het verzet op mijn fiets. Kan vóór ipv een 38, ook een 34 (compact) monteren, maar ik zou denken dat ik met 38x26 wel licht genoeg kan. Iemand ervaring/advies ?

25

Re: IM Nice 2013

IM Nice is de eerste triathlon die ik gezien heb. Ze startten toen onder mijn hotelkamer...
Zo gaaf om te zien - en sindsdien wil ik ook een triathlon doen...

Heel veel succes met trainen!