26

Re: IM Nice 2013

Vlucht geboekt, woensdagochtend heen, maandagavond terug. Hotel is op loopafstand van de start, dus alles is geregeld. Nu nog een beetje trainen.

27

Re: IM Nice 2013

Maca succes en een hele gave tijd daar natuurlijk en die PR ga je redden hoop ik voor je. ik moet nog niet aan een hele denken 1/4 is voor mij genoeg maar volgens mij is dat triathlon gebeuren best verslavend  als ik dat hier zo allemaal lees dus wie weet komt het er nog eens van voor mij.   tongue

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

28

Re: IM Nice 2013

Lekker als de logistieke zaken ook vastgelegd zijn, hoef je daar niet meer mee bezig te zijn. Lekker trainen en er naar toe leven :-)

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

29

Re: IM Nice 2013

Ik heb net het fietsparcours van Nice  bestudeerd en zit een beetje te dubben welke fiets ik zal gebruiken.. hmm Tijdritfiets of toch maar de wegfiets?
Het parcours is tamelijk geaccidenteerd met een redelijk steile klim van 10% EN DAARNA NOG WAT KLIMMETJES VARIEREND VAN 4-7 % OFZO (oeps capslock aan..).
mijn wegfiets heeft een triple, dus daar kom  ik elke heuvel wel mee op. Mijn tijdritfiets heeft als kleinste verzet 39-23 (geloof ik..ben niet zo'n fietstechneut).
Heuvels in Friesland zijn helaas niet te vinden en de gemiddelde aquaduct is niet erg steil, dus uitproberen zit er ff niet in.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen of ervaringen op een vergelijkbaar parcours!

30

Re: IM Nice 2013

Ik ken het parcour niet maar vorig jaar had normaal Armstrong meegedaan en die had het parcour gaan verkennen met Bruyneel en de gebroeders Schleck en die zou normaal gezien met een racefiets gestart zijn ipv tijdrit. Maar tja zulke gasten hebben dan ook geen tt fiets nodig om hard te rijden wink

31

Re: IM Nice 2013

Ik heb ook heel lang getwijfeld en veel meningen gelezen (die allemaal verschillen). Ik denk dat het per saldo niet zo heel veel uitmaakt, als je maar de juiste verzetten monteert. In principe ga ik met mijn tijdritfiets, waar ik achter een cassette met 27 als kleinste verzet monteer. De hellingen zijn ook weer niet zo verschrikkelijk steil. Eind maart ga ik in de Eifel een rondje van 180km fietsen met mijn tijdritfiets om ervaring op te doen en eventueel mijn mening te herzien. Tijdens Mallorca 70.3 gebruik ik ook mijn tijdritfiets dus dat wordt nog een ervaringsmoment.

Ik denk niet dat ik langzamer klim met mijn tijdritfiets, ik ben zeker sneller op het vlakke en licht glooiende gedeelte. Het enige waar ik echt liever mijn racefiets zou hebben is tijdens de afdalingen. Het sturen en remmen gaat toch echt een stuk beter dan met een tijdritfiets.

Op Slowtwitch is een hoop informatie te vinden (zie bijvoorbeeld hier: http://forum.slowtwitch.com/Slowtwitch_ … _P2524619/)

32

Re: IM Nice 2013

ronnyke schreef:

Ik ken het parcour niet maar vorig jaar had normaal Armstrong meegedaan en die had het parcour gaan verkennen met Bruyneel en de gebroeders Schleck en die zou normaal gezien met een racefiets gestart zijn ipv tijdrit. Maar tja zulke gasten hebben dan ook geen tt fiets nodig om hard te rijden wink

Haha! Mee eens, maar de vraag blijft dan voor mij wat hen heeft doen besluiten om te kiezen voor een racefiets.

33

Re: IM Nice 2013

Maca944 schreef:

Ik heb ook heel lang getwijfeld en veel meningen gelezen (die allemaal verschillen). Ik denk dat het per saldo niet zo heel veel uitmaakt, als je maar de juiste verzetten monteert. In principe ga ik met mijn tijdritfiets, waar ik achter een cassette met 27 als kleinste verzet monteer. De hellingen zijn ook weer niet zo verschrikkelijk steil. Eind maart ga ik in de Eifel een rondje van 180km fietsen met mijn tijdritfiets om ervaring op te doen en eventueel mijn mening te herzien. Tijdens Mallorca 70.3 gebruik ik ook mijn tijdritfiets dus dat wordt nog een ervaringsmoment.

Ik denk niet dat ik langzamer klim met mijn tijdritfiets, ik ben zeker sneller op het vlakke en licht glooiende gedeelte. Het enige waar ik echt liever mijn racefiets zou hebben is tijdens de afdalingen. Het sturen en remmen gaat toch echt een stuk beter dan met een tijdritfiets.

Op Slowtwitch is een hoop informatie te vinden (zie bijvoorbeeld hier: http://forum.slowtwitch.com/Slowtwitch_ … _P2524619/)

Ah, dankje! Mijn andere zorg betrof inderdaad ook de afdaling. Wel, ik zal me eens verder inlezen, evt. een ander verzet monteren en misschien nog met de campert een trainingsweekendje in Limburg of Sauerland organiseren. Vindt de rest van de familie namelijk ook leuk... cool

Verder goed op schema qua training?

34

Re: IM Nice 2013

Ynsnits schreef:

Ah, dankje! Mijn andere zorg betrof inderdaad ook de afdaling. Wel, ik zal me eens verder inlezen, evt. een ander verzet monteren en misschien nog met de campert een trainingsweekendje in Limburg of Sauerland organiseren. Vindt de rest van de familie namelijk ook leuk... cool

Verder goed op schema qua training?

Als ik het goed begrijp zijn de afdalingen goed overzichtelijk zonder veel bochtenwerk, op een paar uitzonderingen na. Hier staan seingevers en dan is het zaak om ook echt op te letten. Als het lukt ga ik het rondje met de auto verkennen als we er toch zitten.

Dit http://www.gpsies.com/map.do?fileId=uhz … =trackList is een route door de Eifel die ik een paar keer heb gefietst met mooie, niet al te steile beklimmingen (op een hele korte kuitenbijter in het begin na). Prettiger als voorbereiding dan het steile wand werk in de Ardennen.

35

Re: IM Nice 2013

Frederik van Lierde heeft het vorig jaar met zijn P5 gedaan.
Nu als je een  39-23 slechts staan hebt als verzet denk ik wel dat je vrij zwaar naar boven gaat fietsen. zeker op de langere stukken van 8-10%. Tenzij je dit gemakkelijk kunt ronddraaien aan een 80+ cadans. Maar dan zal je wel al in het Hawaii-kwalificatietijd komen.

Qua tijdrit tov koersfiets, denk ik neem vooral die waar je je het comfortabelst op voelt bij klimmen/dalen en vlak!Maar naar het verzet zou ik wel zeker eens kijken want een 39/23 dan heb je niet veel overschot als je het eens moeilijk hebt.

Ikzelf heb momenteel een 52/36 vooraan en een 11/26 staan.
de 36/26 combinatie is zeer goed voor steilere klimmen toch naarboven te geraken op souplesse.
Moesten hier een 39/23 staan, zal dit toch wel een stuk moeilijker gaan en dan ook veel meer verzuring in de benen en kracht verloren.

36

Re: IM Nice 2013

Of je kunt ook nog kiezen voor tijdritfiets met race stuur en opzet aerobar. Als je het zadel niet al te ver naar voren hebt staan heb je dan een hele beste combi. Je kunt iets stabieler dalen onder in de beugel.

37

Re: IM Nice 2013

Mooi, bedankt voor jullie reacties en suggesties! A lot of stuff to think about!

38

Re: IM Nice 2013

Op youtube staan wel wat filmpjes over fietsparcours. Dit is een aardige: http://www.youtube.com/watch?v=8KLNAAjO … watch-vrec

39 Laatst bewerkt door Maca944 (01-03-13 14:41:00)

Re: IM Nice 2013

Ik kwam dit filmpje tegen, wat goed weergeeft hoe het fietsparcours is (insclusief iemand die onderuit gaat bij het aannemen van een bidon, op 1m25s).
http://www.youtube.com/watch?v=8KLNAAjOJKc

40

Re: IM Nice 2013

Maca944 schreef:

Ik kwam dit filmpje tegen, wat goed weergeeft hoe het fietsparcours is (insclusief iemand die onderuit gaat bij het aannemen van een bidon, op 1m25s).
http://www.youtube.com/watch?v=8KLNAAjOJKc

Triatleten staan dan ook niet bekend om hun fiets behendigheid big_smile lijkt er op alsof de valler niet oplet en achterwieltje aantikt.

Wat ik denk: in de klimmetjes zal je niet op je stuur blijven liggen, dus TT is alleen voordelig op het vlakke en nadelig voor het dalen ivm het gemis aan beugels en zwaartepunt meer naar voren. Daarom zou ik voor de combi gaan die thijs noemde. Owja, en het parcours verkennen indien mogelijk smile

41

Re: IM Nice 2013

Ik denk dat ik beide fietsen meeneem en de dag voorafgaand aan de wedstrijd op elke fiets het parcours ga verkennen en kijken welke mij het beste bevalt  tongue

Overigens: dit is ook wel een leuk opwarmertje: http://m.youtube.com/watch?v=50AERwLdViA

42

Re: IM Nice 2013

Nog 100 dagen...

43

Re: IM Nice 2013

Maca944 schreef:

Nog 100 dagen...

Yep...time flies...

Het mag langzamerhand wel wat warmer worden, potverd...een lange duurrit op de fiets zit er nog niet in...te koud...te nat...maar misschien ben ik stiekem toch een watje.. yikes ben de Tacx inmiddels wel zat...3 uur is de absolute limit!
Gelukkig heb ik nog een 10-rittenkaart voor Thialf  roll . Heb deze week toch een "herstelweek" dus ga ik maar iets "cross-overigs" doen cool .

44

Re: IM Nice 2013

Hahaha, 3 uur Tacx... watje ! Heb van de week 4 uur gedaan lol Nee serieus, je wordt er niet vrolijk van, maar toch..., ik moet komende zondag fiets-clinic doen bij Arnhem en afgaande op de weersvoorspellingen weet ik niet wat dan leuker is...

45

Re: IM Nice 2013

Bas schreef:

Hahaha, 3 uur Tacx... watje !  ik moet komende zondag fiets-clinic doen bij Arnhem en afgaande op de weersvoorspellingen weet ik niet wat dan leuker is...

Ik hoop dat het heel koud en nat wordt....hehe! lol

46

Re: IM Nice 2013

Waarom train je op die tackx als je het niet leuk vind? Ik heb de laatste weken rond de 200/250km gefietst en gewoon buiten als je jezelf goed aankleed en eet en drinkt onderweg valt het toch mee? Heb afgelopen zondag duurritje van 5u30 gedaan zonder problemen.

47

Re: IM Nice 2013

ronnyke schreef:

en gewoon buiten als je jezelf goed aankleed en eet en drinkt onderweg valt het toch mee?

Nee, niet bij temperaturen rondom 0, natte sneeuw en windkracht 5! yikes

ronnyke schreef:

Heb afgelopen zondag duurritje van 5u30 gedaan zonder problemen.

Bikkel! wink Respect, ik vind het dapper!

48

Re: IM Nice 2013

Ik hoop tegen eind Mei klaar te zijn voor mijn 1e kwart. Juist mijn zwemmen baart me meest zorgen. Zwem nu 4x per week dus hoop dat het lukt hmm

49

Re: IM Nice 2013

Ik heb 2 kamers gereserveerd in het Goldstar resort nabij de start, zie http://www.booking.com/hotel/fr/goldsta … b9f;dcid=2. Bij nadere inspectie is dat nogal prijzig, en er is zo te zien nog voldoende hotelaanbod in Nice rondom de ironman. Volgens mij kan een hotel ook wel voor de helft van het geld wat we nu betalen (EUR 670 de man van woensdag tot maandag). Hebben jullie nog tips en/of ideëen vwb hotels? Deze reservering laten staan kan natuurlijk ook altijd.

50

Re: IM Nice 2013

La Pastorelle, 5 nachten voor 540 euro voor 2 pers. incl. ontbijt.
Gelegen op loopafstand van start/finish. Verder geen fitness of andere luxe voorzieningen, maar daar is de prijs dan ook naar.
Nog 2 maanden... cool