51

Re: IM Nice 2013

Ynsnits schreef:

La Pastorelle, 5 nachten voor 540 euro voor 2 pers. incl. ontbijt.
Gelegen op loopafstand van start/finish. Verder geen fitness of andere luxe voorzieningen, maar daar is de prijs dan ook naar.
Nog 2 maanden... cool

Dank, was helaas al volgeboekt. Ik heb kamers geboekt in een ander hotel inclusief ontbijt, met losse bedden, ongeveer even ver van de start en een stuk goedkoper.

52

Re: IM Nice 2013

@ Maca

geweldig geld besparen op je verblijf in Nice. Kun je weer meer materiaal aanschaffen lol

53

Re: IM Nice 2013

Alle deelnemende forummers op schema? Nog 24 dagen... Ik heb nog 2 lange fietstrainingen van een uur of 6 in mijn schema staan en morgen mijn langste duurloop van 3 uur. Dan moet het wel gaan lukken allemaal. Ik zou wel graag een paar keer in de Noordzee willen zwemmen voor ik naar het zuiden vlieg, toch maar eens proberen dit weekend.

Twee vrienden die IM Nice ook doen hebben afgelopen weekend het fietsparcours gereden. Los van dat eerste heftige klimmetje na ruim 20km is het qua klimmen en dalen goed te doen, de gevaarlijke bochten in de afdaling zijn duidelijk zichtbaar. Een racefiets of een tijdritfiets is hier waarschijnlijk om het even. De totale afstand kwam bij hun op 172km, wat correspondeert met wat ik gezien heb op Garmin Connect van anderen.

54

Re: IM Nice 2013

Voor wat betreft het fiets-en zwemonderdeel wel, zij het noodgedwongen ivm een traagherstellende kuitblessure  sad .
Ik werk voornamelijk fietstrainingen en zwemtrainingen af nu.
Recent een mooie rit van Sneek naar Tecklenburg (duitsland 250 km) gemaakt op mijn tt-fiets.
In die regio een aantal aardig steile klimmetjes van 14%, die toch goed te doen waren. Met jouw aanvullende informatie en mijn ervaring mbt het klimmen toch besloten om op mijn tt fiets te rijden in Nice.
Heb er zin in! cool

Succes met de laatste voorbereidingen! smile

55

Re: IM Nice 2013

Als "jullie" 5 nachten voor 540 euri een goede deal vinden, moet je toch eens bij ons een wedstrijd komen doen  tongue
Voor 2014 : half juni : halve tri van Sireuil en eerste weekend juli halve tri van Guéret.

Vooraf in de maand mei met Frank Heldoorn een trainingskamp alhier volgen. Bienvenue en France  cool

Succes met de wedstrijden

56

Re: IM Nice 2013

Voor die halve in juli volgend jaar ben ik zeer geintreseerd dan. En dan nog een weekje ofz verlof erbij zal zalig zijn. Ik hoop dat er voor huisdieren iets voorzien is bij jullie dan?

57

Re: IM Nice 2013

Ben er ook klaar voor. Met wegvallen van Weert, is het jammer dat ik geen trainingswedstrijdje heb kunnen doen. Maar goed, we zien wel. Ik ga in Nice zelf op vrijdag en/of zaterdag een stukje zwemmen in mijn pak, dat is wel genoeg voor mij om te wennen. Qua fietsen verbaas ik mij er over dat het klimwerk zou meevallen. Als ik naar het hoogteprofiel kijk, zit er mn vanaf 50km tot 70km een hele lange klim in. Niet zo steil weliswaar, maar toch 20km omhoog... Die bij 20km is dan wel steil, maar heel kort. En ik ga zeker op mijn gewone fiets (..want heb mijn TT al vorig jaar verkocht  wink ).

58

Re: IM Nice 2013

Bas, meevallen is natuurlijk relatief. Vergeleken met een vlak parcours valt het absoluut niet mee, maar los van het eerste klimmetje na 20km is het niet supersteil. Het blijven natuurlijk 2000 hoogtemeters, daar verandert niets aan. Die hoogtemeters zitten voornamelijk in kilometer 20-120, de laatste 50 is afdalen en vlak (met aan het einde waarschijnlijk een stuk wind tegen).

Vanmiddag mijn langste duurloop van 3 uur, maandag 6 uur fietsen. Nu nog wat meer in zee zwemmen.

59

Re: IM Nice 2013

@MACA944 Ik hoop niet in de noordzee. Ik was dit weekend in Oostende en durf te zeggen dat tjdens de strandwandeling mijn voeten vertelden dat de zee temperatuur wat laag was voor een lekker duurtraininkje..

Over het fietsen, 2000hm is inderdaad goed te doen. Zeker omdat het eigenlijk neerkomt op 1 dikke klim die ook nog eens niet steil is. Het hangt ook een beetje van je ambities af natuurlijk. Als je hem volle bak oprijdt om een goede tijd te realiseren is het zeer verradelijk en makkelijk om je wedstrijd daar al om zeep te helpen.

ALs je rustig op een beschaafd verzetje omhoog rijdt omdat je doel is op een goede manier finishen, is het geen probleem lijkt me.

60

Re: IM Nice 2013

De Noordzee doe ik maar niet. Ik kan heel principieel proberen te zwemmen, maar langer dan een kwartier gaat toch niet lukken. Daarnaast gewoon niet verstandig. Hoe vervelend ook, als je op een paar minuten van het strand woont.

Op zich heb ik wel ambities in Nice. Ik ga de beklimming(en) met een bepaald vermogen op. Niet te laag, niet te hoog. Vanaf km 120 is het redelijk bergaf, dus is er nog iets van tijd om te herstellen. Mijn voornaamste doel is een fatsoenlijke marathontijd (sub 3:30), uitgaande van een degelijke fietstijd. Tijdens de Challenge Barcelona zaten er overigens ook 800 hoogtemeters in het parcours, maar dat waren geen echte beklimmingen. En ik ben flexibel genoeg om alle plannen aan te passen als de omstandigheden (hitte met name) daarom vragen.

61

Re: IM Nice 2013

Startnummer 1569. Niet te verwarren met 1570, dat is een andere Caminada. Uit Frankrijk. Geestig.

62

Re: IM Nice 2013

Maca944 schreef:

Startnummer 1569. Niet te verwarren met 1570, dat is een andere Caminada. Uit Frankrijk. Geestig.

Ik ga er van uit dat jij de snelste Caminada bent van de 2. Wel heel grappig een naamgenoot.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

63

Re: IM Nice 2013

Maca944 schreef:

Startnummer 1569. Niet te verwarren met 1570, dat is een andere Caminada. Uit Frankrijk. Geestig.

Ik ken ook zoveel mensen met de naam Caminada... *Sarcasm*

Zichzelf aan het trainen tot Triatleet sinds 1-5-2013.
Eerst baantjes trekken, dan tandem rijden, en dan een wandeltocht!

64

Re: IM Nice 2013

2258
Ik kan mij niet verschuilen achter een naamgenoot... wink

65

Re: IM Nice 2013

Ynsnits schreef:

2258
Ik kan mij niet verschuilen achter een naamgenoot... wink

Ik zag je berichtje op Slowtwitch, balen zeg! Hoe gaat het trainen nu?

66

Re: IM Nice 2013

Ik kan inmiddels weer wat joggen. De laatste week lijkt het herstel flink door te zetten, dus ik hoop mijn belasting nog iets te kunnen opvoeren, maar ik doe het rustig aan en probeer piekbelasting te vermijden. Hopelijk is mijn aerobe basis zo goed dat ik in ieder geval "rennend" de finish haal.
Ik ga nu mijn lunchpauze nuttig besteden op de loopband wink

Bedankt voor je interesse!  smile

67

Re: IM Nice 2013

En hoe was het? Bij mij staat deze volgend jaar op het programma.

68

Re: IM Nice 2013

Een uitgebreid verslag volgt nog, hier in het kort mijn ervaringen.

Zwemmen in 1:22 dankzij een meter of 400 te veel afgelegd. Er waren 5 boeien dus je moest achter de meute aanzwemmen en als je dan niet recht zwemt scheelt dat een procent of 10. Mijn tempo was verwacht, mijn tijd dus niet. De drukte viel me nog wel mee, maar de drie vrienden die ook mee waren deelden die mening niet. De golven waren niet van invloed (later op de dag worden die wel heftig, maar 's ochtends dus niet).

Fietsen in 5:38. Ik voelde meteen dat ik geen superbenen had, maar heb wel het vermogen kunnen trappen wat ik wilde, met een NP van 219 watt. In de eerste afdaling zag ik iemand liggen met veel bloed naast zijn hoofd en beelden van Fabio Casartelli kwamen naar boven. De ernst van de situatie was wel duidelijk en tijdens het lopen werd omgeroepen dat hij was overleden, en werd er een minuut stilte gehouden. Enorm triest dus. De afdalingen heb ik erg voorzichtig gedaan. Die afdalingen vond ik overigens goed overzichtelijk en niet moeilijk, zeker niet vergeleken met de Alpen en dergelijke. Een tijdritfiets is sneller als je een beetje een goede fietser bent. Tijdens het fietsen heb ik ongeveer 450 kcal per uur naar binnen gewerkt (inclusief sportrdank en cola).

Lopen in 3:57. Dit was een stuk langzamer dan ik had gehoopt. De eerste 6 kilometers gingen wel in mijn gewenste tempo, maar toen werd het langzamer en langzamer. Vanaf kilometer 17 ben ik gaan lopen bij de aid stations en ik kon gelukkig wel tussendoor blijven hardlopen (nouja, hard...). Het bizarre is dat later bleek dat mijn marathon relatief sneller was dan mijn fietsen.

Een totaaltijd van 11:08. Langzamer dan ik had gehoopt en verwacht, maar wel helemaal kapot aan de finish. Twee van mijn vrienden deden uiteindelijk een uur of 6 over de marathon en moesten aan het infuus. Bizar om rond te lopen in de medische tent. Blijkbaar voelt iedereen pas na de finish hoe slecht hij of zij zich voelt. Dit is geen gezonde sport. Maar wel heel gaaf. Waarom de marathon niet ging weet ik niet precies, ik denk de combinatie van geen superdag, lopen na een heuvelachtig parcours en de hitte (waar ik niet echt veel op heb kunnen trainen in Nederland).

Volgend jaar wordt het waarschijnlijk Ironman Oostenrijk. Nice kan ik zeker aanraden, een supermooi fietsparcours en lopen over de boulevard was ook erg mooi, met veel mensen langs het parcours.

69

Re: IM Nice 2013

Nou Maarten,

Vind het een topprestatie en jou verslag bewijst maar weer dat de ene triathlon niet met de andere te vergelijken is met tijden en niet alleen om verschil in hoogtemeters. Maakt toch echt dat je een hele mooie prestatie hebt neergezet in verhouding gezien toch beter en met verbetering tov je 1e hele triathlon. Jammer van de beleving en de omstandigheden, hitte is een killer, althans bij mij zeker.

Misschien volgend jaar Noorwegen overwegen ;-) als ze een hele hebben :-))))

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

70

Re: IM Nice 2013

@maca944
Top prestatie!! Gefeliciteerd..

Het feit dat je kapot aan de finish kwam bewijst dat je maximaal hebt gepresteerd.

71

Re: IM Nice 2013

Fotootje van vlak voor de finish. Geen zin om de rits dicht te doen of pet en zonnebril af te zetten. Niets gezien van de halfnaakte dames die aan het dansen waren voor mijn neus. Overigens heb ik een nieuwe stap in mijn triathloncarriere gezet door vanaf de fiets te plassen. Drie keer. Dat voelt raar.
http://i.imgur.com/68enuZG.png

72 Laatst bewerkt door Rose69 (25-06-13 17:03:06)

Re: IM Nice 2013

Maca944 schreef:

Overigens heb ik een nieuwe stap in mijn triathloncarriere gezet door vanaf de fiets te plassen. Drie keer. Dat voelt raar.

haha, ik zou het willen kunnen, vind het logisch en efficient als het kan, toevallig Rahel Bellinga dit weekend gevraagd hoe het haar gelukt is, ik ben veels te geblokkeerd volgens mij hahahah. Maar voor een halve zou ik het zeker willen oefenen.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

73

Re: IM Nice 2013

Voor mij was het mijn Ironman debuut. Ondanks het zeer tragische ongeval was het een fantastisch evenement.

Bij het zwemmen kon je plaatsnemen in vakken  naar de te verwachten eindtijd. Dit zou er voor hebben moeten zorgen dat de zwemstart wat rustiger zou verlopen...dat viel nogal mee...of tegen...tis maar hoe je het bekijkt..in ieder geval na een onstuimige start kwam ik in een aardig gelijkwaardig groepje terecht en ging het zwemmen mede dankzij de rustige zee in een vlot tempo. Na 57 minuten T1 in ....en dat ging minder vlot..
Les1: compressiekousen aantrekken VOORDAT je gaat zwemmen!
Na ruim 5 minuten op de fiets voor het uitdagende fietsparcours (1800 hm). Uiteindelijk toch gekozen voor mijn tijdritfiets, hoewel ik wel wat twijfels had over mijn verzet (53/39 voor en 11/23 achter) en wendbaarheid tijdens afdalen. Bij de eerste beklimming (kort maar steil) flink in het rood gegaan, maar daarna besloten om mijn hartslagfrequentie niet voorbij 145/ min. te laten oplopen.
Tijdens het fietsen 3/4 bidon gevuld met gel, bananenbrood en 3 brownies naar binnen gewerkt, globaal ook zo'n 450 kcal/uur. Aangezien het ongeval achter mij plaatsvond, had ik hiervan niets meegekregen. Fietstijd 5:32. Toen T2....

Les 2: ehh...ik had al eens iets geschreven in een ander draadje over een tijdrithelm en hardlopen enzo...dus terug het parc fermee in...mijn tas was natuurlijk al opgeruimd...toch dankzij de zeer hulpvaardige vrijwilligers mijn helm voor mijn pet kunnen wisselen en na ruim 8 minuten wederom het loopparcours op.

Tegen het lopen had ik erg opgezien, vanwege een hardnekkige kuitblessure. Pas de laatste week kon ik voor het eerst weer eens en paar kilometer joggen. Ik had me dan ook mentaal voorbereid op een zeer lange marathon. Ik hoopte min of meer hardlopend de finish te kunnen halen, tijd onbelangrijk.
Tot mijn grote verbazing had ik echter vanaf het begin geen enkele last! Ojee..wat nu?? Ik had in mijn raceplan daar totaal niet op gerekend. Aangezien ik ook niet wist of later een en ander nog zou opspelen, toch maar gekozen voor een voorzichtige aanpak en puur op hartslag  (140/ min.) gelopen. Tot 27 km ging dat goed, totdat plots kramp in mijn hamstrings optrad ondanks voldoende vocht, koude douches en gelletjes. Na enige rust en de nodige rekoefeningen en na heel veel Tucjes (tjonge...dat smaakte!) uiteindelijk na 4 uur gefinished.

Eindtijd: 10:46. Meer dan tevreden!!

@ Maca944: we moeten elkaar toch zo'n 6 keer gepasseerd zijn op het loopparcours...ik heb je helaas niet herkend..hopelijk heb je ondanks de nare gebeurtenis die zich blijkbaar vlak voor jou heeft afgespeeld nog wel een positief gevoel aan het evenement overgehouden, hoewel dit alles natuurlijk wel in een ander perspectief plaatst.
In ieder geval ook mijn felicitaties voor je prestatie!

74 Laatst bewerkt door Vanzella (25-06-13 17:11:12)

Re: IM Nice 2013

Mannen, ik kan alleen maar zeggen topprestaties!!!

Wat ik echter niet snap en eigenlijk ook wel schandalig vind is dat er nul komma niets te vinden was aan officiele IM communicatie over het ongeluk... Ik krijg daar jeuk van.... Draait het dan alleen maar om geld, of zie ik het verkeerd?

75

Re: IM Nice 2013

Jeetje Ynsnits wat een prachtige tijd! Leuk nog een verslag te lezen en dat bij jou het lopen wel lekker uitpakte.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve