1

Onderwerp: Triathlon Utrecht

Start er nog iemand in Utrecht dit weekend? Of sta ik alleen aan de start smile

OD doe ik.

1500m, zwemmen in het kanaal wordt wel  31 minuten (ik heb daar nog nooit goed gezwommen)

Fietsen moet wel in 1.04 kunnen, ik hoop iets harder dan 38 gemiddeld te halen.

Lopen moet binnen de 40.

1x2 en 1x1 min wisselen

Dus eindtijd ongeveer 2.18 Is een scherpe tijd voor mij, maar we gaan er voor!

2

Re: Triathlon Utrecht

Het is geen rap fiets parcours hè, 2 bruggen per rondje en wat leuke bochtjes smile

Succes, ik sta waarschijnlijk ergens de weg te wijzen in een oranje hesje.

3

Re: Triathlon Utrecht

Heel veel succes!

4

Re: Triathlon Utrecht

Mijn vrouw doet de 1/8 in Utrecht.

5

Re: Triathlon Utrecht

Ik doe ook mee, maar zal wel veel minder snel zijn dan Vanzella. Het is mijn eerste olympische afstand (tot nu toe alleen twee keer een kwart gedaan) en mijn eerste triathlon dit jaar, dus ik ben benieuwd.

Ik denk aan ongeveer het volgende:
- Zwemmen 0:30 (zou eigenlijk wel wat sneller moeten kunnen, dit is echt de bovengrens)
- Fiets 1:20 (moet ook sneller kunnen, maar ik kan niet goed inschatten hoe zwaar die extra 500 m zwemmen me zullen vallen)
- Lopen 0:55 (deze vind ik het moeilijkst in te schatten. Vorig jaar liep ik sneller, maar ik ben afgelopen winter flink ziek geweest en mijn loopsnelheid is nog steeds niet terug bij het oude niveau).

Ik reken even op T1+T2 = 5 minuten, dus totaaltijd dan 2:50. Dat is dan wel ongeveer dezelfde tijd als mijn allereerste kwart vorig jaar.

6

Re: Triathlon Utrecht

Ik doe ook mee in Utrecht...

Na 1 sprint, en 2 x een kwart word dit mijn eerste  OD die ik doe dus durf eigenlijk niet echt in te schatten hoe lang ik er over ga doen maar laat ik een poging wagen...



zwemmen:   0:27 ( geen idee, nog geen 1500 gedaan in buitenwater, in zwembad zwem ik 0:24 ( zonder pak ) )

T1 2:00

Fietsen: 1:06 ( had 37km in 1:01 en 43km in 1:09, dus ga er tussenin zitten  big_smile  )

T2 2:00

Lopen: 0:46 ( zelfde tijd als de kwart in Nuenen )

7 Laatst bewerkt door Rose69 (04-07-12 11:32:27)

Re: Triathlon Utrecht

Ik doe zondag mee in Utrecht aan de 1/4e. Dat wordt mijn eerste kwart triathlon en dus spannend wat het zal worden en hoe het uitwerkt op me.

Maar uiteraard denk ik ook aan wat mijn mogelijke tijden kunnen zijn. Ik hoop op:

Z: 00:28:00
T1: 00:01:30
F: 01:13:00
T2: 00:01:30
L: 00:54:00

TOTAAL: 2u38m00 ... is best scherp naar mijn gevoel ...

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

8

Re: Triathlon Utrecht

Bleek schreef:

Het is geen rap fiets parcours hè, 2 bruggen per rondje en wat leuke bochtjes smile

Succes, ik sta waarschijnlijk ergens de weg te wijzen in een oranje hesje.


Trek een Bleek hesje aan dan herken ik je misschien wink

Bruggen zal ik niet veel langzamer van gaan fietsen, maar bochten zijn wat lastiger op de TT machine. Ik verwacht wel ruimte te hebben in de laatste en snelste serie als slechte zwemmer dus dat scheelt weer een beetje.

9

Re: Triathlon Utrecht

Ook ik doe mee met de OD.verwachtingen:

Zwemmen 25 minuten
T1 2
Fietsen 70 minuten
T2 1
Lopen 48 minuten

totaal 2:26 net binnen de 2:30 grens

10

Re: Triathlon Utrecht

Ik ben ook van de partij, had me opgegeven voor de snelle serie OD maar zit in de langzamere, ook goed, 2.30 haal ik denk ik toch niet omdat buitenwater zwemmen mij nog matiger dan gewoon zwemmen vergaat, en in de langzamere zitten zeker snellere mensen dan ik, dus dat is ook  smile
een gok:
zwemmen 35
T2
fietsen 1.15 (als parcours redelijk is)
T2 2
Lopen 41, maar hoop iets sneller

Dus 2.35

Veel plezier allemaal.

11

Re: Triathlon Utrecht

Urban schreef:

Ook ik doe mee met de OD.verwachtingen:

Zwemmen 25 minuten
T1 2
Fietsen 70 minuten
T2 1
Lopen 48 minuten

totaal 2:26 net binnen de 2:30 grens

Als het volgens plan gaat treffen we elkaar dus in T2 smile

12

Re: Triathlon Utrecht

Wel even zwaaien dan hè :-)

13

Re: Triathlon Utrecht

Urban schreef:

Wel even zwaaien dan hè :-)

ok, ik heb startnummer 5039..

14

Re: Triathlon Utrecht

Ik 5022

15

Re: Triathlon Utrecht

Had het over het hoofd gezien, ik start in 1/4e met nummer 3040.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

16

Re: Triathlon Utrecht

Ik 4066

17

Re: Triathlon Utrecht

HermanB schreef:

Ik 4066

Nou dan staan wij vlak bij elkaar, want ik heb 4051

18 Laatst bewerkt door marcelca (08-07-12 16:22:40)

Re: Triathlon Utrecht

marcelca schreef:

Ik doe ook mee in Utrecht...

Na 1 sprint, en 2 x een kwart word dit mijn eerste  OD die ik doe dus durf eigenlijk niet echt in te schatten hoe lang ik er over ga doen maar laat ik een poging wagen...

Nou we zijn weer thuis, ben wel tevreden hoe het gegaan is ondanks het hondenweer, leek meer op 3 zwemonderdelen met al die regen, vond alleen het fietsen tegenvallen, ik had gehoopt op een hogere snelheid gemiddeld, maar als ik 40 km deel door mijn tijd kom ik op 35,5 uit, een kilometer langzamer als in Nuenen


zwemmen:   0:27 ( geen idee, nog geen 1500 gedaan in buitenwater, in zwembad zwem ik 0:24 ( zonder pak ) )
gezwommen tijd  24:33, had wel sneller gekunt maar ben helemaal rechts om iedereen heen gezwommen om vrij baan te houden

T1 2:00    2:03

Fietsen: 1:06 ( had 37km in 1:01 en 43km in 1:09, dus ga er tussenin zitten  big_smile  )
Fietstijd:    1:07:33   was eigenlijk het onderdeel waar je het meeste last van de regen ad , maarja dat had iedereen

T2 2:00       2:31

Lopen: 0:46 ( zelfde tijd als de kwart in Nuenen )
Looptijd:       0:45:01 , was ik heel erg blij mee want lopen is nou niet bepaald mijn sterkste punt en hier verlies ik ook heel veel ten opzichte van anderen



totale eindtijd   2:21:39 , 10de in mijn leeftijdsklasse

19

Re: Triathlon Utrecht

marcelca schreef:
HermanB schreef:

Ik 4066

Nou dan staan wij vlak bij elkaar, want ik heb 4051

Shit, te laat gezien. Anders had ik gezwaaid!

20

Re: Triathlon Utrecht

HermanB schreef:

Ik denk aan ongeveer het volgende:
- Zwemmen 0:30 (zou eigenlijk wel wat sneller moeten kunnen, dit is echt de bovengrens)

Dat laatste klopte: zwemtijd werd 28:43. En als ik volgende keer iemand anders mijn pak wat laat aantrekken rond de schouders kan het misschien nog wel iets sneller.

HermanB schreef:

- Fiets 1:20 (moet ook sneller kunnen, maar ik kan niet goed inschatten hoe zwaar die extra 500 m zwemmen me zullen vallen)

Had ik blijkbaar goed ingeschat: 1:19:25. Ik weet niet in hoeverre de regen en bochten daarbij mee hebben gespeeld. Ik was wel blij dat het helemaal niet koud was trouwens!

HermanB schreef:

- Lopen 0:55 (deze vind ik het moeilijkst in te schatten. Vorig jaar liep ik sneller, maar ik ben afgelopen winter flink ziek geweest en mijn loopsnelheid is nog steeds niet terug bij het oude niveau).

Dat werd 49:57, en daar ben ik wel blij mee eigenlijk.

Dus, Herman, dan heb je zeker wel een flink veel betere totaaltijd dan je van tevoren had ingeschat? Nou, dat valt een klein beetje tegen want er is nog dit:

HermanB schreef:

Ik reken even op T1+T2 = 5 minuten, dus totaaltijd dan 2:50. Dat is dan wel ongeveer dezelfde tijd als mijn allereerste kwart vorig jaar.

Dat werd dus T1=4:57 en T2=5:26... <kijkt beschaamd>

Ik heb hier inderdaad behoorlijk zitten kloten, onder andere proberend alles zo goed mogelijk droog te houden en regenvast weg te stouwen. Stom dus. Bij T2 heeft zeker ook meegespeeld dat het een enorm eind lopen was met de fiets aan de hand, maar het lag toch vooral aan mij.

Eindtijd 2:48:26, anderhalve minuut sneller dan voorspeld. En er is dus ruimte voor verbetering...  wink

21

Re: Triathlon Utrecht

Rose69 schreef:

Ik doe zondag mee in Utrecht aan de 1/4e. Dat wordt mijn eerste kwart triathlon en dus spannend wat het zal worden en hoe het uitwerkt op me.

Maar uiteraard denk ik ook aan wat mijn mogelijke tijden kunnen zijn. Ik hoop op:

Z: 00:28:00
T1: 00:01:30
F: 01:13:00
T2: 00:01:30
L: 00:54:00

TOTAAL: 2u38m00 ... is best scherp naar mijn gevoel ...

1e dame in mijn categorie 40+ van de 1/4e triathlon, maar sowieso snelste van alle vrouwen op dit onderdeel. Niet verwacht en ook nog ruim onder mijn gestelde doel. Nu was het zwemmen volgens de 910xt 840meter dus dat scheelt tijd, de T1 maar vooral de T2 was lang en dus veel tijd kwijt.

Uiteindelijk en dus super tevreden:

Z: 00:22:59
T1: 00:02:04
F: 01:12:49
T2: 00:02:37
L: 00:53:46

TOTAAL: 2u34m14s  smile

Kijken of ik nog volgende week in Klazienaveen terecht kan voor een OD want het wordt tijd om een sterker deelnemersveld te zoeken. Volgend jaar wil ik op OD's bij de betere gaan horen.

Het was heel veel regen maar dat deerde me niet, mijn fietsen ging lekker, lopen goed en zwemmen ook. Heel gaaf om begeleiding te krijgen bij het lopen toen ik de 1e dame bleek. Super om mee te maken. Geloofde pas in de laatste 500m dat ik ging winnen.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

22

Re: Triathlon Utrecht

Vanzella schreef:
Urban schreef:

Wel even zwaaien dan hè :-)

ok, ik heb startnummer 5039..

Jeroen niet gezien, maar hoorde door de speakers je naam. Hoe is het gegaan met je?

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

23

Re: Triathlon Utrecht

Vanzella schreef:
Bleek schreef:

Het is geen rap fiets parcours hè, 2 bruggen per rondje en wat leuke bochtjes smile

Succes, ik sta waarschijnlijk ergens de weg te wijzen in een oranje hesje.


Trek een Bleek hesje aan dan herken ik je misschien wink

Geen bleek hesje, het was een zwart regenpak geworden. Ik was een vd twee vrijwilligers bij de zwemtrap (mooi ding trouwens) die er voor moesten zorgen dat niemand terug in de plomp zou vallen ivm evenwicht problemen.

Hopelijk heeft iedereen zich in de regen kunnen vermaken smile)

24

Re: Triathlon Utrecht

Bleek schreef:

Hopelijk heeft iedereen zich in de regen kunnen vermaken smile)

Het was super! Groot compliment voor alle vrijwilligers die dit niet alleen mogelijk maakten maar ook nog ondanks het K*T-weer vrolijk alle deelnemers bleven aanmoedigen!

25

Re: Triathlon Utrecht

HermanB schreef:

Het was super! Groot compliment voor alle vrijwilligers die dit niet alleen mogelijk maakten maar ook nog ondanks het K*T-weer vrolijk alle deelnemers bleven aanmoedigen!

Helemaal meeeens! Dat is ook echt fantastisch als je bezig bent en hun aan het werk. Ik door de regen, geen probleem, ook al niet tijdens het fietsen, ik buffel door, maar die vrijwilligers overal die onder deze omstandigheden het ons mogelijk maken sporter te zijn.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve