1

Onderwerp: Voorstellen

Hallo allemaal,
Ik ben Gert-Jan en woon in Belgie.   Ik ben al een paar dagen aan het zoeken naar fora over triatlon en heb er hier eentje gevonden dat me wel aanstond.   
Ik ben 16 jaar en zo goed als volgroeid ( 1,89 ), ik interesseer me al langer voor triatlon maar mijn ouders waren er tegen dat ik grote afstanden liep of fietste omdat ik nog niet volgroeid was en door mijn snelle groei veel last heb gehad van blessure s .
Maar nu is het eindelijk zo ver en ben ik groot genoeg om echt voor een triatlon te gaan.   Ik zoek al langer een echte passie en ben er zeker van die in triatlon te vinden.. Ik ben echt zeer gemotiveerd en wil eigenlijk weten tot wat je nog in staat bent als je nu pas begint.  Want mijn ambitie is groot en wil er dan ook alles voor doen .   Kan iemand mij helpen of raad geven hoe ik het het beste aanpak? met wat ik , ondanks mijn jeugdig enthousiasme , zeker rekening moet houden ? hoe ik blessure s kan vermijden? of hoe ik het meest efficient te werk kan gaan ?

Alvast hartelijk bedankt
Mvg Mijan

2

Re: Voorstellen

Je kunt naar mijn mening het best eerst zo goed mogelijk leren zwemmen. Zwemmen heeft prioriteit als je het mij vraagt. Hoe ouder je bent hoe moeilijker het wordt om dat te leren. Bij boven de 20 ben je vanuit zwemoogpunt gezien al een fossiel  wink

Voor het lopen is het van belang om vooral rustig op te bouwen.

Hard fietsen doet er niet zo toe. Dat leer je later ook nog wel.

3

Re: Voorstellen

Zwemmen lukt al aardig, ik woon op 200 meter van een olympisch zwembad dus kan daar zo goed als elke dag zijn. 
Welke tijden worden er zo gezwommen want ik heb daar totaal geen zicht op.

4

Re: Voorstellen

Op wat voor niveau?

Met 15:30 minuten over 1500m kun je op de OD afstand internationaal net op het allerhoogste niveau mee  lol

Nationaal niveau zo rond de 17:00 minuten op 1500m

Voor een redelijk goede amateur triathleet die zich op de langere afstanden richt is het erg handig om zo rond de 19:30m op 1500m te kunnen zwemmen. Voor mensen die op jonge leeftijd degelijk leren zwemmen helemaal niet zo snel dus. Maar als je het (zoals ikzelf) na je 20ste nog moet leren valt het verdomd tegen.

5

Re: Voorstellen

okee dan heb ik daar ook al een zicht op.
Ik weet dat het onrealistisch is maar wat zijn de afstanden voor de olympische triathlon ?
en de limieten ?

6 Laatst bewerkt door Fastcruiser (10-07-12 21:33:53)

Re: Voorstellen

Geen idee van de limieten, maar de afstanden zijn 1,5, 40 en 10km geloof ik. Al zit er vrijwel altijd wel een zekere marge in.

Nu pas beginnen? Je bent er juist vroeg bij. Meeste lui beginnen veel later, na eerst 1 sport gedaan te hebben.

7

Re: Voorstellen

ja maar ik bedoel om echt goed te worden is het misschien een beetje laat ?