1

Onderwerp: winter triathlon assen

Ik overweeg om samen met mijn zoon van 14 mee te doen aan de wintertriathlon assen op 27 oktober. De drie onderdelen vormen geen probleem voor ons beiden. Dus het volbrengen ervan moet kunnen. Is het voor ons, recreanten, leuk om te doen? Wie heeft meer info en tips voor ons? Waar moeten we met name opletten? Want het is natuurlijk weer anders dan een 'zomer'triathlon. Alvast bedankt.
Groet,

2

Re: winter triathlon assen

Het is een van de leukere wedstrijden in Nederland.

Belangrijkste tip: 20km schaatsen is moeilijker dan tweede keer lopen in een duathlon dus je moet het tot je op het ijs komt een klein beetje rustiger aan doen dan je in een duathlon zou doen. En neem de eerste 5 rondjes op het ijs de tijd om je slag te vinden. Niet ongeduldig worden als je in het begin voor geen meter kan schaatsen, het gaat na een paar rondjes bijna altijd een stuk beter.

3 Laatst bewerkt door petitmas (16-09-12 07:56:03)

Re: winter triathlon assen

Hoi

Of het te doen is? Lopen en fietsen zal geen probleem zijn, maar de vraag is of je ook een (beetje) schaatser bent?

Sta je al jaren elke week op de baan met klappers dan zal het geen probleem zijn. Ben je van de categorie "harde kunststof Zandstra" schaats, dan moet je zeker heel rustig aan doen op de eerste 2 onderdelen.

Ik heb het altijd als zeer leuk ervaren. Ik heb de lange afstand, de halve afstand en 1x in de estafette (trio) mee gedaan. Zeer fraai evenement. Als ik nog in Nederland zou wonen zou ik zeker altijd meedoen.

Succes

4

Re: winter triathlon assen

En we hebben meegedaan. Wederom een fantastische ervaring rijker. Mijn zoon heeft ook genoten. Nu maar hopen dat hij over de hele linie de smaak te pakken heeft. Ik in ieder geval wel. Dit was pas mijn tweede triathlon (Van de zomer ook eentje gedaan) maar ik vind het een en al genieten. big_smile