1

Onderwerp: This is me

Hallo!

Ik ben Ruth. afgelopen jaar heb ik voor het eerst in mijn leven een kwart triathlon afgelegd in Noordwijkerhout. Niet eens in een hele slechte tijd (2:53:53). Ik heb toen de zwemafstand afgelegd in het zwembad bij gebrek aan een wetsuit, en de fietsafstand op een oude geleende racefiets met frameschakeling. Na afloop was ik verkocht. Ik wil meer.

Op mijn werk (Strukton) heb ik een groepje mensen geinspireerd. Daarnaast heb ik ontdekt dat er nog wat mensen zijn die ook een (kwart) triathlon willen gaan doen. De groep wordt langzaam groter en besloten is samen te gaan trainen voor een aantal onderdelen. Gezellig.

Het zwemmen heb ik lang getraind in de ringvaart in mijn dorpje (Moordrecht). Nu begint het echter te koud (en te donker) te worden om zonder wetsuit (en in mijn eentje) te trainen en ik heb nog steeds geen wetsuit. Op naar het zwembad dan maar.

Een fiets heb ik ook nog steeds niet en de leenfiets moest terug naar de rechtmatige eigenaar. Ik train nu dus op een sportieve stadsfiets. Niet ideaal, maar het is iets.

Via Marktplaats ben ik op zoek naar een fiets en een wetsuit om mijn training te kunnen verbeteren. Mijn budget is zeer beperkt, wat voor mij een extra uitdaging vormt bij het trainen naar de halve triathlon toe. Opgeven komt echter niet voor in mijn boekje. "If you quit now, you quit every day the rest of your life" is de quote die mij geinspireerd houdt.

Een trainingsmaatje in de omgeving heb ik nog niet gevonden, maar gelukkig heb ik mijn collega's:D.
Naast het trainen voor de triathlon ben ik recent begonnen met boksen. Erg leuk voor de afwisseling en goed voor de conditie. Gezien ik niet meer wil gaan doen dan de halve triathlon (zeg ik nu), is dit goed te combineren met de triathlontrainingen.

Mijn dieet is gebaseerd op het paleonthologische dieet (een dieet dat lijkt op het eiwittendieet). Ik volg dit nu een jaar en voel mij sinds ik hiermee gestart ben een stuk beter: Meer energie, minder vreemde kwaaltjes, betere nachtrust en een gezonder uiterlijk).

Ik hoop via dit forum leuke contacten op te doen, te leren en wie weet heeft een van jullie nog ergens een oude fiets in de schuur staan:D.

Waar ik benieuwd naar ben, is:
- welke sporten jullie naast de triathlon beoefenen?
- Welk dieet volgen jullie?
- Wat is jullie tip voor low-budget triathlontraining / materiaal?

"If you quit now, you quit every day for the rest of your life!"

mindonshuffle.wordpress.com
www.cassetteculture.com

2

Re: This is me

Ruth welkom! Boksen lijkt me goed van pas komen bij de gemiddelde zwemstart bij triathlons  wink

Ook met een beperkt budget kan je een heel eind komen. Mooie en dure spullen zijn leuk, maar de snelheidstoename per extra euro wordt steeds kleiner. Een opzetstuur op een racefiets geeft eigenlijk de grootste winst. Qua goedkoop materiaal is marktplaats de beste plek met het grootste aanbod. Ook op het fiets.nl forum staan voldoende tweedehands racefietsen te koop. Voor een paar honderd euro moet je een heel eind komen. Het aanbod van wetsuits is iets minder groot, maar ook op marktplaats is het een en ander te vinden. Wees er wel zeker van dat je een triathlonwetsuit koopt en niet een surfwetsuit, daar kan je niet fatsoenlijk in zwemmen (heb ik begrepen, geen eigen ervaring).

Ik volg geen specifiek dieet, zoveel mogelijk non-processed en 2-3 dagen per week vegetarisch.

3

Re: This is me

Hey Ruth,

ik heb nog nooit een triathlon gedaan maar ben naarstig aan het trainen om het te doen. Ik heb wel de tijd niet om naast zwemmen,lopen en fietsen nog iets extra te doen. Mijn partner wil me af en toe eens thuis zien ook big_smile

Naar voeding toe volg ik min of meer mijn partner haar dieet. Ze heeft een gevoelige maag en darmen en volgt ook een soort paleontologisch dieet. We combineren nooit aardappelen met vlees. Dsu we eten ofwel veeeeel groentjes met een weinig vlees of veeeeeel groentjes met een weinig aardappelen. Voor mij steekt het bij de koude maaltijden niet zo nauw en tussendoor ook niet. Daar moet ik dus wel wat opletten want ik eet veel te graag. Maar door het vele sporten nu, gaan de kilootjes er wel vlug af. Ik weeg nu 98kg en mijn lichaam toont nu al magerder/gespierder dan ik was toen ik 93kg woog en enkel aan fietsen deed. Toppie dus.

De afwisseling van sporten zorgt er voor dat ik supergemotiveerd ben. Ik train nu 5 a 6 dagen per week. En dar zou ik willen opvoeren naar 7 a 8 trainingen eenmaal het voorjaar er is.

4

Re: This is me

welkom op het forum!

Ruth schreef:

- welke sporten jullie naast de triathlon beoefenen?

vissen

Ruth schreef:

- Welk dieet volgen jullie?

Als het veel is hoor je mij niet klagen. Een "zes maaltijden op een dag dieet"dus. Liefst met een stukje taart per dag, een halve pot nutella en een pilsje 's avonds.

Ruth schreef:

- Wat is jullie tip voor low-budget triathlontraining / materiaal?

Zoek eerst wedstrijden uit waar je geen wetsuit voor nodig hebt.
De goedkoopste wetsuits van het merk 2XU zijn al vrij goed. Gaan ook vrij lang mee.
Als je een fiets koopt die langer dan 2 jaar mee moet gaan kun je het goedkoopst shimano 105 kopen, gaat al lang mee namelijk.
Sluit je aan bij een vereniging, scheelt in de zwemkosten en de licentie.
Investeer nooit in dure wielen of helmen of ander duur materiaal dat je alleen op de wedstrijddag gaat gebruiken.
Koop geen sportvoeding maar eet tijdens het sporten alleen voeding uit de supermarkt. Flesje voeding voor een halve triathlon: smelt een reep chocolade in een pan met 500 ml water. Voor 30 cent heb je evenveel calorien als voor 5 euro sportvoeding.

5

Re: This is me

U zij wellekome,

- welke sporten jullie naast de triathlon beoefenen?
Schaatsen en langlaufen.

- Welk dieet volgen jullie?
Geen; gewoon gevarieerd en afgepast. En vooral geen McVreetschuren bezoeken.

- Wat is jullie tip voor low-budget triathlontraining / materiaal?
Koop voor een paar euro een naai-centimeter met cm en inch erop en bestel al je kleding online (per merk even de sizechart erbij Googlen). Koop fietsen en fietsonderdelen in november/december.

6

Re: This is me

Ruth schreef:

Hallo!

Hoi.

- welke sporten jullie naast de triathlon beoefenen?

Geen, in het zwemfietslopen kan ik voldoende energie kwijt.

- Welk dieet volgen jullie?

Dieet? Moet dat, een dieet volgen?

- Wat is jullie tip voor low-budget triathlontraining / materiaal?

Marktplaats, prikbord op de voorpagina van deze site.

Ik heb helaas geen schuur en ook geen oude fiets voor je.