1

Onderwerp: Buitenlands avontuur

Hallo,

Ik lees hier de prachtigste verhalen over halve en hele triathlons in het buitenland. Ik zou volgend jaar graag een leuke triathlon doen in het buitenland alleen acht ik mijzelf nog niet in staat om een halve, laat staan een hele triathlon te doen. Zijn er dus leuke ervaringen op het gebied van kortere triathlons in het buitenland? Het liefst wel op een geaccidenteerd terrein!

Al jullie suggesties zijn welkom!

2

Re: Buitenlands avontuur

Voor de Green Hell triathlon, op de Nürburgring in Duitsland, is "geaccidenteerd" een understatement.  Zie hier mijn verslag van de halve, maar er is ook een achtste en een kwart.

Volgend jaar op 23 juni.

3

Re: Buitenlands avontuur

Geaccidenteerd is een ruim begrip, maar de Indeland triathlon rond Aldenhoven in Duitsland (20 km over de grens bij Heerlen) is wel een leuke. Het is in een licht geaccidenteerd terrein met één vrij serieuze klim van een paarhonderd meter. Niet heel geaccidenteerd, maar zeker zwaar genoeg om selectief te zijn. Ook het loopparcours is niet vlak en kent wat klimmetjes en afdalingen en loopt dwars door de dorpskern van Aldenhoven. De omgeving ziet er zo uit: http://www.heerssema.com/wp-content/uploads/2012/06/000000013.jpgGeaccidenteerd dus.. heb je een beetje een beeld.

Als dit niet genoeg is en je wilt wat verder weg, en wat geaccidenteerder, dan kan ik de korte Alpe d'Huez triathlon aanraden. 1,2-30-7. Het parcours is vlak, op de alpe d'Huez na, die in de laatste 13 km zit. Het looprondje zitten ook nog wel iets van 60 hm in.

4

Re: Buitenlands avontuur

Heidelbergman, 1600 zwemmen in de Neckar. Fietsronde van 35km met 850 hoogtemeters en 10km hardlopen waarvan de eerste 5 heuvelop (180m) en daarna weer terug naar beneden. In 2011 meegedaan, 2012 ging even niet, 2013 hopelijk wel weer.

5

Re: Buitenlands avontuur

Dit jaar mijn eerste halve in Gerardmer (Vogezen) gedaan. Waanzinnige omgeving en flink klimmen ennnnnnnn ook een OD en 1/8 in hetzelfde weekend.

6

Re: Buitenlands avontuur

Bonn triathlon in juni.

3.8 km zwemmen midden in de Rijn. Start vanaf een schip in de vaargeul. Daar zwem je geen half uur zelfs niet als je helemaal niets anders doet dan drijven... Prachtig zwemwater, heel bijzonder.

+- 60 km fietsen, een ronde met een paar leuke klimmetjes, en snelle afdalingen op brede wegen. Je kunt er hele stukken nog best hard rijden ondanks de hoogtemeters. Ook prettig is dat er wave starts zijn, en het vrijwel direct 10% omhoog gaat na de wissel. Weinig stayeren, ondanks 700 deelnemers.

15 km lopen langs de Rijn, 3 rondjes of zo.

Na opengaan van de aanmelding ergens in januari heb je 5 minuten, dan zit ie vol. Maar het is echt heel bijzonder.

7

Re: Buitenlands avontuur

Ironman Wales is geweldig!!! Ik ga nu een verslagje schrijven smile

8

Re: Buitenlands avontuur

Er zijn wel een aantal kwart/halve triatlons in het buitenland die de moeite zijn.
Als je toch wat IM beleving wil doen kan ik je aanraden:
5150 Zurich.  Dit is daags voor de IM van zurich in zwitserland.  Kan je dag langer blijven en supporteren voor een machtig event zoals IM van zurich (Mass start met australian exit over een eilandje)
Je moet maar eens kijken op www.ironmanzurich.com (bij event schedule zie je meer info)

Je hebt ook nog de volcano kwart triatlon in lanzarote! Ook altijd de moeite.

Indien je ongeveer 6 maanden deftig traint ben je wel zeker in staat om een halve te doen.
Daar kan ik alle Ironman 70.3 wedstrijden aanbevelen (Zell am See zeker!!! is de moeite, dit jaar zelf gedaan en is de max qua atmosfeer)

Ocean Lava in Lanzarote is ook zeker de moeite PRACHTIG parcours met 1400 klimmeters in op 90 k! (Gelijk met deze wedstrijd is ook de kwart triatlon, maar je mist de mooie beklimming van de Femes) rond de periode van Oktober

9

Re: Buitenlands avontuur

Dorter schreef:

Dit jaar mijn eerste halve in Gerardmer (Vogezen) gedaan. Waanzinnige omgeving en flink klimmen ennnnnnnn ook een OD en 1/8 in hetzelfde weekend.


Helemaal mee eens! Topevenement!

10 Laatst bewerkt door monkeloor (21-09-12 09:17:34)

Re: Buitenlands avontuur

Ik heb dit jaar voor het eerst meegedaan in Bocholt. Erg leuke triathlon, goed georganiseerd en niet ver (bij Arnhem de grens over). De inschrijving is al ergens in december en zit erg snel vol. Afstanden: 1/8, OD en halve. Zeker een aanrader!

Verder heb ik vorig jaar in Keulen een halve gedaan. Ook erg leuke wedstrijd. Die hebben op zaterdag ook kortere afstanden.(wel weer een stukje verder reizen)

edit: ik zit weer niet goed te lezen ... deze parcours zijn vlak ...  hmm )

11

Re: Buitenlands avontuur

Ik zit zelf ook na te denken over de Indeland Triathlon.
Als je het fietsparcours bekijkt, is dat volgens mij 2 ronden. Daar zit 1 groot hoogteverschil in zoals:

http://www.bikemap.net/route/1055533#la … ts_terrain

Prettig lijkt me dat de start pas om 10 uur is, kun je er s'morgens vroeg nog heen rijden.
@Janr,

wat fiets je zo ongeveer gemiddeld langzamer daar, in vergelijking tot een volledig vlak parcours?

12

Re: Buitenlands avontuur

een hele leuke triathlon en zeker een hele leuke belevenis is de garmin triathlon de paris.
Het parc ferme is onder de eiffeltoren.
Zwemmen doe je in de seine (vooraf een attest tekenen dat je de organisatie niet aansprakelijk stelt voor allerlei vreemde ziektes  lol ) fietsen is in Bois de Boulogne en het lopen rond de eiffeltoren en seine.
Een super evenement om een paar dage Prijs aan te koppelen

13

Re: Buitenlands avontuur

Parijs heb ik vorig jaar (2011) meegedaan, inderdaad wel een ervaring!

14

Re: Buitenlands avontuur

alpe d'huez triathlon kent ook een kortere afstand!

15

Re: Buitenlands avontuur

en die is hartstikke leuk!

16

Re: Buitenlands avontuur

ghen schreef:

Parijs heb ik vorig jaar (2011) meegedaan, inderdaad wel een ervaring!

Wat is de afstand? En een site?

17

Re: Buitenlands avontuur

Jip schreef:
ghen schreef:

Parijs heb ik vorig jaar (2011) meegedaan, inderdaad wel een ervaring!

Wat is de afstand? En een site?


OD, google maar even op triathlon de paris. ik volg ze ook of facebook

18

Re: Buitenlands avontuur

Ik had het al gevonden. Het is zo lekker makkelijk om hier te vragen uit luiigheid ;-)