1

Onderwerp: Voor het eerst

Hallo,

Ik volg dit forum al een tijdje en heb me onlangs dan ook geregistreerd.
Jaren terug als toeschouwer van de Zwintriathlon ben ik voor het eerst geprikkeld door de sport.
Mijn voetballoopbaan zorgde ervoor dat de combinatie niet mogelijk was.
Nu ik gestopt ben met voetbal wil ik me graag wagen aan triathlon.

Lopen en fietsen is geen probleem, zwemmen echter wordt een werkpunt. Nuttige tips over hoe ik deze conditie best kan opbouwen, zijn altijd welkom.

Mijn doel voorlopig is de 1/4 van Brugge en de Zwintriathlon. Ik heb dus voldoende tijd om alles rustig op te bouwen.
Klopt het dat het moeilijk is om in te schrijven voor deze wedstrijden? En hoe pak ik dit best aan?

Ik heb nog veel leeswerk op dit zeer interessante forum en hoop op nog vele tips.

koen

2

Re: Voor het eerst

Hey Koen, ik neem aan dat je min of meer uit de streek komt aangezien ik diezelfde wedstrijden ook wel wil doen volgend jaar  tongue Het klopt dat deze vlug volzet zijn. Regelmatig de sites bezoeken om te zien wanneer de inschrijvingen opengaan en dan direct registreren. Dan zou het in principe geen probleem mogen zijn.

Voor je zwemmen zou je misschien best eens kijken om je aan te sluiten bij een vereniging want zwemmen draait beduidend meer rond techniek dan op conditie.

In ieder geval veel succes en wie weet zien we elkaar volgend jaar in 't Zwin of in Brugge!

3

Re: Voor het eerst

Hallo Dimitri, ik kom uit Oost-Vlaanderen, maar zit regelmatig aan de kust, vandaar   smile
Brugge lijkt me super ... wat een decor. En als liefhebber van de kust ligt de Zwin voor de hand.
Bedankt voor je tips!
Ondertussen aan mijn basis verder werken.

4

Re: Voor het eerst

Koen welkom! Ik herken het probleem met zwemmen. Conditie zal daar een minder groot probleem zijn dan techniek. Zwemlessen zijn dan ook aan te raden, zelf zie en voel je niet wat je fout doet.