1 Laatst bewerkt door TriHost (21-10-12 11:30:07)

Onderwerp: Even voorstellen

Aangezien ik nieuw ben op dit forum zal ik me even voorstellen. Ik lees al langer als gast mee, maar vond het wel eens tijd om ook te registeren.

Mijn naam is Peter en ben 40 jaar oud. Ik fiets nu zo'n 2 jaar zeer regelmatig en loop sinds kort ook weer. In 2013 wil ik 1 of 2 kwart triatlons gaan doen (de eerste wordt Huizen) en heeeeel misschien een IM 70.3 (Lanzarote in november). Maar dat laatste hangt af van hoe het trainen gaat voor de kwart tri's (en natuurlijk de tri's zelf).

Mijn doel voor de eerste is onder 2:30 uur. Om jullie een idee te geven van mijn bescheiden niveau nu:

Ik fiets, onder normale omstandigheden, ongeveer 1:11/1:13 over 40 km (met een normale racefiets).
Ik loop zo'n 53 minuten over 10 km, en 23 minuten over 5km.
en ik zwem 23 minuten over 40 baantjes in een zwembad (laatst een keer geprobeerd).

Vooral het zwemmen staat bij nog in de kinderschoenen. Zwom tot voor kort eigenlijk alleen op vakantie  smile . Nu pas 3 keer getraind in het zwembad. Plan is om dat 1 keer per week te doen.

Misschien schaf ik ook een tijdritfiets aan. Niet alleen voor triatlon hoor, want vind het ook leuk om af en toe aan tijdritjes mee te doen. Dit jaar aan tijdrit Texel mee gedaan en dat beviel goed. Mijn oog is gevallen op een P2 (maar moet nog werken aan de WAF  wink ).

Zal de komende tijd dit forum op de voet volgen (hoewel het wel een stuk rustiger zal zijn in het winterseizoen).

2

Re: Even voorstellen

Peter welkom! Nog een paar maanden en we zitten in dezelfde agegroup. Ook bij mij is het zwemmen het minste onderdeel en het fietsen het beste onderdeel. Het leuke daarvan is dat je tijdens het fietsen heel veel mensen inhaalt. Succes met de voorbereidingen op 2013!

3

Re: Even voorstellen

Ha Peter,

een mooi streven voor het tri seizoen 2013. Hou ons op de hoogte van je vorderingen en trainingen.

succes!

4

Re: Even voorstellen

Welkom Peter.
Huizen is geen kwart maar een OD en je moet dan 1500 meter zwemmen, 500 meter meer dus wel iets om rekening mee te houden. Onder de 2:30 uur is een mooi streven.

5

Re: Even voorstellen

Huizen heeft zowel een OD als een 1/4 smile

6

Re: Even voorstellen

Arnoutdv schreef:

Huizen heeft zowel een OD als een 1/4 smile


Klopt  foute info van mij.