26

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Deze week viel weer wat tegen... ach ja...
Maandag tacxen en op de kindertijd passen.
Dinsdag plasma donoren  en rust
Woensdag bekaf , niet getrainde
Donderdag lekker gezwommen
Vrijdag door sinterklaas perikelen niet gelopen.
Zaterdag idem.
Zondag kilometer of 10 door een modderig  bos gestampt.

Komende week wordt het niet kwa trainen.. mn vrouw is de hele week op reis waardoor ik de deur niet uit kan om te trainen..

Het wordt dus tacxen en kracht...en misschien donderdag een rondje lopen tijdens de zwemles van mn oudste zoon..

27

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Vorige week was een training to the max (na een R&R week) en ben er op dit moment nog redelijk goed doorheen gekomen. Hopelijk kom ik nog toe aan fietsen deze week en anders wordt het tijd voor de tacx.

Zie mijn week: http://www.bikeplanner.com/rose69

Totaal: 11u58 (3x zwemmen, 2x fietsen, 3x lopen)

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

28

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Nog even terugkomen op de 12-14 uur van Ronnyke

Volgens mij heb je te allen tijde 1 rustdag, dat maakt dus 2 uur trainen.......elke dag!!!
Beetje afhankelijk van de baan die je hebt, maar ik vind dat dus gewoon wel heel erg veel voor de 2e maand na einde seizoen.

Voordat ik emigreerde liep ik bijna elk jaar een marathon en/of hele triathlon. Dan had ik een schema van 12 weken, 6 dagen per week...............uiteraard begon de 12 weken met een redelijke basis. Maar een marathonschema was zeker niet mer dan 8 uur per week met als max 75 km in de week. De tijden van ons cluppie lagen dan rond de 3 uur tot 3 uur 20 op een marathon, geen echte begenadigde lopers dus.

Voor Almere kwam ik in mijn topweken niet verder dan 15 uur en daar heb ik meerdere keren onder de 11 uur mee gelopen.
Het is natuurlijk ieder voor zich, maar ik denk dat je niet heel veel mensen meekrijgt die het normaal vinden om in november en december ALTIJD 12 uur per week te trainen.............zo laat je het op mij overkomen in ieder geval  wink  Maar als jij je er prettig bij voelt...............vooral door gaan big_smile

Train lekker allen ongeacht het aantal uren

29

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik moet nu ook toegeven ik heb 2 weken geleden een marathon gelopen en nu heb ik de laatste weken ook maar rond de 8u getraind hoor cool tot nieuwjaar zal het voor mij zo wel iets blijven en dan terug naar het langere duurwerk ifv mijn ultraloop in february.

30

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Update:

ma: Tacx interval 90" ; lopen 40"
di: interval looptraining  90"
wo:fietsen 120 "; zwemmen 50 "
do:lopen 65"
vrij: fietsen 120"; zwemmen 75 "
za: lopen 150"
zo: fietsen 210"

Dankzij het "warme" weer nog wat extra "echte" fietskilometers kunnen maken afgelopen week, maar hopelijk komt er nog een vorstperiode! Ik heb nog wel zin in wat schaatskilometers!  smile

31

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Vorige week werd een spontane sportvakantie op donderdag 3 januari na waar ik mijn duurtest op de 21,1km heb afgewerkt met een mooi PR tijd en dus goed begin. Maar gezien ik nog wat moe was pas vandaag weer trainen opgepakt met een eerste plons in het bad. En dat ging lekker :-)

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

32

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Maandag tacxdag... 45 minuten peddelen met Comedy central als afleiding.
Dinsdag rust
Woensdag 40 minuten hardlopen
Donderdag Zwemmen. 45 minuten borstcrawl training in zwembad de zandzee (zonder kramp deze keer)
Vrijdag  extra rust ivm een lichte irritatie aan de achilles
Zaterdag rust (nou ja... uurtje met kind achterop door de sneeuw gefietst)
Zondat 12 km in een uur hard gelopen.

33

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Maandag rustdag.
Dinsdag 60min lopen Z3 60 min zwemmen Z1
Woensdag 120 min ATB onroad Z2
Donderdag duurloop 80 min Z1
Vrijdag 90 min ATB offroad Z1/2
zaterdag 60 min prebreakfastrun Z1 en 60 min zwemmen Z3
Zondag 60 min ATB onroad Z1

34

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Vorige week:

2u zwemmen
3.30u fietsen
5.30u lopen

Als het maar vlug wat beter weer word dat ik terug wat meer kan gaan trainen.

35

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Met dit weer zijn de trainingen toch vrij zwaar gevallen hmm

3u zwemmen
+5u lopen
7u fietsen

Nog 1 weekje lekker trainen en dan taperen naar mijn ultraloop op 16/02

36

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

deze week weer begonnen wat actiever te trainen.
3,5 uur fietsen
45 min hardlopen.
0 sec zwemmen tongue

37

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Fiets schreef:

deze week weer begonnen wat actiever te trainen.
3,5 uur fietsen
45 min hardlopen.
0 sec zwemmen tongue

btw, dit is vanaf donderdag

38

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Maandag 45 minuten Fietsen op de Tacx
Dinsdag Rust
Woensdag beetje hardlopen en warmingup op de baan en kracht.
Donderdag Rust (zwemmen stond op de planning maar er kwam wat tussen)
Vrijdag Rust (spiertje verrekt in mn nek door een stoeipartij met mn oudste zoontje)
Zaterdag uurtje Hardlopen
Zondag uurtje Zwemmen

39

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

he bah.. de week van 4 t/m 10 februari zag er als volgt uit
Maandag ziek
Dinsdag ziek
Woensdag ziek
Donderdag ziek
Vrijdag Ziek
Zaterdag ziek

en van 11 t/m 17 februari
Maandag Ziek
Dinsdag Ziek
Woensdag uitzieken
Donderdag rust
Vrijdag rust
Zaterdag rust
Zondag voor het eerst weer een half uurtje gelopen

40

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Beetje het zelfde al gadget de afgelopen 2 weken eigenlijk.

zondag 1 km zwemmen.
maandag / donderdag extra rust ivm hamstring.
Vrijdag 25 km op de taxc rustig ivm hamstring

zaterdag begon de griep
zondag 63 km fietsen buiten, s'avonds echt ziek.
Maandag thuis griep
dinsdag griep
morgen nog een dagje en dan er weer tegen aan

Hoop snel weer in mijn normale ritme te komen alleen wel een beetje rustiger aan trainen en mijn hamstring rust gunnen.

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

41

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Deze week was een stuk beter
Maandag Kracht: armen, schouders, borst, rug
Dinsdag:45 minuten hardlopen
Woensdag:rust
Donderdag 8x100m zwemmen
Vrijdag:Rust
Zaterdag: 48,5km fietsen in 2 uur. Voor het eerst sinds tijden buiten gefietst. Enige fout was de terugweg door Hilversum, Laren en Blaricum. Stoplichten, weg zoeken, klinkerpaden.. ben helemaal ui elkaar getrild.
Zondag 45 minuten hardlopen op de Woensberg (plaatselijk heuveltje) lekker door de sneeuw.

de achillespezen beginnen het steeds beter uit te houden.. volgende maand hou ik het nog steeds op 45 minuten hardlopen en daarna maar weer langzaam uitbouwen.

42

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

pittig weekje dit keer:

ma: fietsen 120" ; fartlek looptraining 65"
di: 3500 m zwemmen, 70"
wo: fietsen 120" ; rustige duurloop 70"
do: Tacx 120" net onder FTP
vrij: 4900 m zwemmen, 90" ; Tacx 60" uitfietsen
za:32 k duurloop, 160"
zo: Tacx 120" 70% FTP

Vandaag rust!

43

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

afgelopen week best een aardig weekje gehad.
Maandag: rust
Dinsdag: 45 minuten hardlopen
Woensdag: kracht
Donderdag: Zwemmen .. had geen horloge om dus ik deed maar wat
Vrijdag:Rust
Zaterdag: 45' op de tacx
Zondag 48 minuten hardlopen.. gps stond uit maar ik schat zo'n 9km

de achilles pezen houden het goed. nog een klein gevoelig plekje rechts.. links helemaal ok.

Komende week wordt het veel fietsen. Donderdag de hele ochtend vrij en waarschijnlijk zit er een ritje Huizen-Voorhout ingebakken in het weekend. Heb namelijk lopen beweren dat ik naar mn schoonzus en zwager  fiets zodra dr kind geboren wordt. De terugweg mag ik dan met de auto mee..

44

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Gisteren van het mooie weer gebruik gemaakt om 180km te fietsen. Relatief rustig in 6 uur, het ging me om de tijd in het zadel. De spierpijn vandaag valt mee, ook in mijn nek van de tijdrithouding. Zondag 25km gelopen, het begint weer ergens op te lijken met de trainingen!

45

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Zaterdag 10 en zondag 12km langlaufen in de Harz in Duitsland... Spierpijn!!!! Oh ja, ook nog een kwartiertje in een 10 meter bad heen en weer gepeddeld..

Ik ben zooo onttriathlont...

46

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Heb zelf een voetblessure maar ga vandaag terug beginnen lopen. Vorige week 1u30 gelopen,11u gefietst en een kleinen 3u gezwommen. Met het mooie weer nu hoop ik mijn trainingsvollume toch wat op te voeren.

47

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

ronnyke schreef:

Heb zelf een voetblessure maar ga vandaag terug beginnen lopen. Vorige week 1u30 gelopen,11u gefietst en een kleinen 3u gezwommen. Met het mooie weer nu hoop ik mijn trainingsvollume toch wat op te voeren.

Tja...15 1/2 uur is inderdaad wat aan de krappe kant... wink

48

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

In het weekend heb ik al duurtrainingen op de fiets van 4-5u dus dan heb je vlug wat vollume zonder al te veel te trainen he. Vandaag eerst zwemmen en daarna lopen. Wat een mens niet moet doen om thuis buiten te zijn  wink

49

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Gisteren terug na een week langlaufen in Leutasch (Oostenrijk). Afgesloten met deelname aan een 42km skatingmarathon. Schone longen voor het voorjaar, de racefiets is weer aan de beurt.

50

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ynsnits schreef:
ronnyke schreef:

Heb zelf een voetblessure maar ga vandaag terug beginnen lopen. Vorige week 1u30 gelopen,11u gefietst en een kleinen 3u gezwommen. Met het mooie weer nu hoop ik mijn trainingsvollume toch wat op te voeren.

Tja...15 1/2 uur is inderdaad wat aan de krappe kant... wink

Alles is relatief he smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800