1

Onderwerp: Voorjaarsmarathon

Wat is een leuke marathon in het voorjaar?

Rotterdam heb ik drie keer gedaan. Het is een ontzettend leuke race met een top sfeer, maar misschien is er wel een andere leuke race in dezelfde periode waar iemand ervaring mee heeft.

Exotische bestemmingen en Londen zie ik niet zitten op dit moment.

Het hoeft geen mega snel parcours te zijn, maar moet wel een exact uitgemeten (overwegend) stratenparcours zijn zodat ik in elk geval een kans heb mijn ietwat slappe PR van 3.17 (in een triathlon heb ik al 3.33 en 3.28 gelopen) bij te schaven...

Alvast bedankt voor de input...

2

Re: Voorjaarsmarathon

Benieuwd naar de tips, ik heb ook alleen maar ervaring met Rotterdam in het voorjaar. Gezien jouw IM Wales marathontijd zou je redelijk dicht naar de 3 uur moeten kunnen komen in een stand-alone marathon lijkt me.

3

Re: Voorjaarsmarathon

Londen zit volzet momenteel heb ik al gelezen. Antwerpen heb je nog in april die loop ik mischien ook mee maar ga eerst a/s zondag die natuurmarathon maar eens uit proberen te lopen hmm

4

Re: Voorjaarsmarathon

Ik overweeg Antwerpen te lopen, omdat ik er vlakbij woon.

De 10 miles (zelfde dag) is altijd een geweldige sfeer, maar over de marathon (rond de stad, niet door het centrum) hoor ik zeer wisselende verhalen...

5

Re: Voorjaarsmarathon

Voor Londen ben je al ruim een jaar te laat, die zit vol.

Antwerpen heb ik één keertje gedaan, die nooit meer eerlijk gezegd.  Weinig volk, bevoorrading was met halve liters (=gevaarlijk), en ook geen aantrekkelijk parcours.

Rotterdam heb ik drie keer gedaan, en kan eigenlijk geen enkel negatief punt opnoemen.  Veel volk, vlak parcours, perfecte organisatie, een marathongekke stad!

Dusseldorf is dit jaar op 28 april, Parijs is op dezelfde dag als Rotterdam maar is niet vlak.

En ik dacht dat de marathon van Utrecht wegens financiële problemen dit jaar zelfs niet meer doorging.

ik zou zeggen, neem Rotterdam!

6

Re: Voorjaarsmarathon

Enschede marathon 21 april misschien een optie?
www.enschedemarathon.nl

7

Re: Voorjaarsmarathon

Dusseldorf en Enschede zien er leuk uit ja. Dusseldorf is maar een uurtje rijden vanaf hier... En die Duitsers zijn altijd wel gek van sport en organiseren goed. Als ik de site van Enschede zie lijkt dat trouwens daar ook dik in orde, maar dat is dan weer ruim 3 uur rijden...

8

Re: Voorjaarsmarathon

Apeldoorn (midwintermarathon) 03-02-2013

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

9

Re: Voorjaarsmarathon

Marathon Zeeuws Vlaanderen start in Hulst en gaat over wisselende ondergrond wat door de bossen en langs veldpaadjes is geen suppersnelle maar wel vlak en leuke sfeer. Is op 20 april dacht ik.

10

Re: Voorjaarsmarathon

Ik doe mee aan de halve marathon van Berlijn 7 april. Lijkt me een erg leuk parcours. Maar misschien iets te exotisch en te kort?

11

Re: Voorjaarsmarathon

17 maart Marathon Barcelona.
Steeds goedkoop om met Ryanair op te vliegen.
En echt prachtig parcours!!!

12

Re: Voorjaarsmarathon

AxelVuylsteke schreef:

17 maart Marathon Barcelona.
Steeds goedkoop om met Ryanair op te vliegen.
En echt prachtig parcours!!!


Dat klinkt goed!

13

Re: Voorjaarsmarathon

oeps in eens verdwaald en op het hardloopforum terecht gekomen?

14

Re: Voorjaarsmarathon

draak schreef:

oeps in eens verdwaald en op het hardloopforum terecht gekomen?

JA, ik zou maar snel ergens anders gaan kijken..