1

Onderwerp: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

Mn eerste triathlon, ben hard aan t trainen en veel aan het inlezen.

Hierbij mn verwachtingen:
Waar: Amsterdam
Wat: 1/8
Zwemmen: 15 min
Fietsen: 40 min
Rennen: 20 min
Finish:  1u20

2

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

Hallo Mac, wat is je achtergrond? Maw, waar baseer je je verwachtingen op? Je looptijd lijkt relatief scherp tov je zwem- en fietstijd.

Ik heb deze triathlon (de OD) afgelopen jaar gedaan. In 2013 ben ik er overigens niet bij.

3

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

Hallo Maca,

Mn tijden zijn eigenlijk nergens op gebaseerd, het is meer mn streven. Normaal gesproken ren ik met een slordige 12 km/h, na wat rekenwerk is misschien dan ook beter om 5 min bij mn rentijd op te tellen....

Ik heb altijd gehockeyed totdat ik geblesseerd raakte aan mn schouders. Vanuit hier ben ik gaan zwemmen... Fietsen doe ik al jaren met vrienden dus ik dacht, laat ik maar eens gaan kijken naar een triathlon.... Rennen is wel hetgeen waar ik het meeste tegenop zie ook al is dit slechts 5 km... Ik moet gewoon stevig gaan trainen om een gemiddelde snelheid van 15 km/h te kunnen klokken.

Uiteindelijk wordt dit voor mij een soort testronde om te kijken of ik het de moeite waard vind mee me verder in te ontwikkelen.

Keep you posted!

Gr Tim

4

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

Ik ga hem in 2013 in principe weer doen.

Resultaat 2012
Zwemmen: 14:09 (85e)
Fietsen: 34:36 (11e)
Hardlopen: 28:34 (104e)
Wissels: 02:53 + 01:41 (4:34)
Finish: 1:21:52 (47e v/d 134)

Steven 2013
Zwemmen: 12:00
Fietsen: 33:00
Hardlopen: 22:00
Wissels: 05:00
Finish: 1:12:00

Al moet ik dan wel rap beginnen daadwerkelijk te trainen op het zwemmen. wink

Ik sluit me bij Maca944. De rentijd van Mac lijkt erg rap ten opzichte van de rest positiever geschat. Het trainen van het zwemmen is voor de meeste mensen ook aan te bevelen. Al zal je als hockeyer waarschijnlijk wel getraindere armen hebben, dan ik als wielrenner. smile

5

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

Verwachtingen heb ik nog niet maar mijn vrouw (sprint) en ik (OD) zijn wel ingeschreven inmiddels smile

6

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

Hmmz voor mijn eerste ga ik niet te veel gokken heb nog nooit een zwemstart meegemaakt dus weet niet waar ik me aan kan verwachten+het kan zijn dat ik na het zwemmen half verzopen op mijn fiets moet kruipen zodat dit ook op niet veel gaat trekken. Ik zal nog maar wat gaan trainen denk ik wink

7

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

Voorspellingen voor een eerste triathlon zijn altijd moeilijk.
Vooral voor het zwemmen vind ik.
Hoe ga ik reageren in zo'n tumulteuze start?
Hoe kom ik uit het water? Rekening houdend met de eventuele koude?

8

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

Hallo,

Ik ga dit jaar voor het eerst de triathlon van nieuw west. Omdat het mijn eerste keer is, begin ik met de 1/8. Eind Augustus ga ik de 1/4 van Weesp doen.

Mijn verwachte tijden:
Zwemmen: 15 minuten (minste onderdeel)
Fietsen: 37 minuten (gemm, wil een gmm snelheid van 32 hebben)
Hardlopen 22 minuten (gemm, loop 4 min per km momenteel)
Switch: 6 minuten (geen idee)
Doel: <1:20

Ik ben redelijk in conditie momenteel. Vandaag bijvoorbeeld 60 km gefietst en daarna 7 km gelopen. Alhoewel ik beide onderdelen op praattempo heb gedaan, ging het me toch relatief makkelijk af. ik ben erg benieuwd hoe ik het er vanaf breng als ik maximaal ga.

Mark

9

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

Ben er helaas niet bij dit jaar. Geen deugdelijke fiets. sad

10

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

Zijn er ook mensen uit Amsterdam die komend weekend mee gaan doen? Ik werk voor Het Parool en wil er een leuk artikel over gaan schrijven. Hoor het graag wanneer iemand mij te woord wil staan.

11

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

haha ik logeer wel in amsterdam, maar daar houd het wel mee op qua amsterdammerschap...

Wel leuk dat er een serieus artikel in de krant komt.

Even een prognose:

Zwemmen 30 min
Fietsen 1 uur 8
Lopen 45 min.

plus wat wisseltijd zal wel in 2 uur 28 vloeken dat ik niet meer getraind heb resulteren smile

Ik heb er wel heeel veel zin in...

12

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

Vanzella schreef:

haha ik logeer wel in amsterdam, maar daar houd het wel mee op qua amsterdammerschap...

Wel leuk dat er een serieus artikel in de krant komt.

Even een prognose:

Zwemmen 30 min
Fietsen 1 uur 8
Lopen 45 min.

plus wat wisseltijd zal wel in 2 uur 28 vloeken dat ik niet meer getraind heb resulteren smile

Ik heb er wel heeel veel zin in...

Sub 2:30 dus. Ik heb even gekeken wat ik vorig jaar liep, dus bij deze een kleine worst: 2:22:34 (29:36, 1:06:45, 43:16).

13 Laatst bewerkt door Vanzella (13-06-13 12:04:33)

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

Maca944 schreef:
Vanzella schreef:

haha ik logeer wel in amsterdam, maar daar houd het wel mee op qua amsterdammerschap...

Wel leuk dat er een serieus artikel in de krant komt.

Even een prognose:

Zwemmen 28 min
Fietsen 1 uur 8
Lopen 43 min.

plus wat wisseltijd zal wel in 2 uur 22.33 vloeken dat ik niet meer getraind heb resulteren smile

Ik heb er wel heeel veel zin in...

Sub 2:30 dus. Ik heb even gekeken wat ik vorig jaar liep, dus bij deze een kleine worst: 2:22:34 (29:36, 1:06:45, 43:16).

Leuk, een mooie richttijd. Ik ben niet zo fit als vorig jaar toen ik mijn zwemvoorsprong had kunnen consolideren (bron Weert 2012). Ik zwem denk ik nog steeds wel iets beter dan jij vorig jaar deed, en lopen kan ik denk ik evenaren als ik een goede dag heb. Fietsen zal ik op verliezen. 1 keer in de week twee uurtjes is niet genoeg.  Duss 2.22.33 is het nieuwe doel. Ik ga het proberen.

Prognose is aangepast smile

14

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

Vanzella schreef:

Leuk, een mooie richttijd. Ik ben niet zo fit als vorig jaar toen ik mijn zwemvoorsprong had kunnen consolideren (bron Weert 2012). Ik zwem denk ik nog steeds wel iets beter dan jij vorig jaar deed, en lopen kan ik denk ik evenaren als ik een goede dag heb. Fietsen zal ik op verliezen. 1 keer in de week twee uurtjes is niet genoeg.  Duss 2.22.33 is het nieuwe doel. Ik ga het proberen.

Prognose is aangepast smile

Mooi! Dan hoop ik voor volgend jaar een mooie streeftijd te krijgen.  wink  Zwemmen doe ik iets sneller dan vorig jaar, lopen een stuk sneller. Oefen voor het fietsen nog even langzame haarspeldbochten, die ga je per rondje twee keer tegenkomen.

15

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

Ik doe mee aan de eredivisie wedstrijd, maar tel niet mee voor de puntjes van TriMates. Hoop ergens in het linkerrijtje terecht te komen smile

Maca944 schreef:

Oefen voor het fietsen nog even langzame haarspeldbochten, die ga je per rondje twee keer tegenkomen.

Leuk fietsparcours ja.. ahum.. elke 2.5km 180 graden.

16 Laatst bewerkt door Switcher (13-06-13 14:45:32)

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

Heb al enkele enthousiaste reacties gekregen. Meer zijn natuurlijk altijd welkom. Morgen of overmorgen neem ik contact met jullie op.

Beetje aandacht verdient de sport wel vind ik natuurlijk.



Ps. Originele invalshoeken zijn altijd welkom.

17

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

Vorig jaar 2.32,50

De RBR in Woerden ging best aardig, hopelijk blijft de Achilles pees goed

Zwemmen:25
Fietsen:1.11
Lopen: 48
Beetje wisselen zou 2.28 en een beetje moeten kunnen.

met Vanzella als buurman komt het helemaal goed

18

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

Switcher schreef:

Heb al enkele enthousiaste reacties gekregen. Meer zijn natuurlijk altijd welkom. Morgen of overmorgen neem ik contact met jullie op.

Beetje aandacht verdient de sport wel vind ik natuurlijk.



Ps. Originele invalshoeken zijn altijd welkom.

Ik kom uit Amsterdam en je mag mij ook contacten! Wordt het mail of belcontact? Mailen kan ik altijd beantwoorden, bellen zit ik even gebonden aan wat tijden. PM maar!

19

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

Qua tijd verwacht/hoop ik het volgende voor de Sprint:

Zwemmen: 13:30
Fietsen: hoop 34km/h gemiddeld dus zeg 35:30
Rennen: Minstens 4:30/km dus op zijn minst sneller dan 22:30

Totaal zou dan uitkomen op 1:16:30 (met 5min voor het wisselen)


Let's do it!!

20

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

Is 25km van mijn huis dus ik zal het combineren met een trainingsritje. Lijkt me leuk om met name het zwemmen en de T1 overgang op mijn gemak te aanschouwen.

21

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

Ik vind het lastig om een goede prognose te doen, elke wedstrijd zijn de afstanden toch altijd weer nét even afwijkend.

Maar zal een poging wagen (Sprintafstand)

Zwemmen 12:30
(Gebaseerd op een 500m tijd van ca 8:00 in een 25m bad. Wel opvallend, vorige was het een achtste tri, maar het zwemparcours was gelijk aan die van de sprint tri van dit jaar)

Fietsen 37:00
(Heb begrepen dat het zo'n 22 km is, 36km/u gemiddeld zou moeten lukken)

Lopen 23:30
(Beetje de grote onbekende factor.)

Eindtijd (+3:30 wissel): 1:16:30

Als de beginnende voorhoofdsholteontsteking niet doorzet tenminste. Maar dat kunnen we achteraf altíjd nog als excuus aanvoeren wink

22

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

Eerste reactie: Eindtijd (onofficieel) 1:24:50. Niet geheel tevreden qua tijd maar verder ging het redelijk.

Zwemmen was heel erg wennen, zat een beetje te ver van achteren waardoor ik zigzaggend naar voren moest zwemmen, kostte iets teveel kracht dus daarna ging het niet heel hard meer. Zonnetje scheen wel mooi dus was fijn zwemmen.
Fietsen ging redelijk, wind was wel hard maar 3/4 deel vd koers van opzij, 1 stukje waar het echt vol van voren was, daar haalde ik de 30 soms niet eens.
Hardlopen ging ronduit k*t. Kreeg na 500m ontzettende steek waardoor ik denk ik 2km lang niet onder de 7min/km kwam. Wel doorgezet en met wat support van vrienden en ouders toch kunnen versnellen op het eind.


Zal vanavond of morgen een uitgebreid verslag tikken als ook de tijden bekend zijn.

23 Laatst bewerkt door Vanzella (17-06-13 08:56:43)

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

ok billen bloot...

Ik heb een aantal lessen van de triathlon gisteren gezamelijk ingepeperd gekregen. Zorg dat je uitgeslapen bent, neem genoeg tijd om naar de startlijn te zwemmen en vooral.. Denk niet dat je het niveau van een jaar terug kunt halen als je misschien 1/3e van de arbeid hebt gedaan en 6 kilo zwaarder bent smile

Duss bij ghet zwemmen was ik een minuutje te laat, had niet gezien dat we zo ver naar de start moesten zwemmen (oeps).. jammer, maar 32 minuten was gewoon slecht. Die ene minuut maakt  dan ook niets meer uit.

Vliegende wissel bracht me toch bij de eerste honderd op de fiets waar ik me kon handhaven, maar een gemiddelde van 33.8 op mijn tijdritfiets met hoge wielen en banaan op mijn hoofd bewezen het nut van training (1.16 nog wat).

Weer een vlotte wissel en ik kon als 70e aan het lopen beginnen. Dat lopen was eigenlijk op het niveau dat ik verwacht had. 45 min had ik voor ogen en werd het ook. ik heb de eerste km's wel geprobeerd op zijn minst op het lopen sneller te zijn dan Maca944 vorig jaar (43.16) maar dat was niet realistisch concludeerde ik na 2km en de 4.20 km's werden ook 4.40kms in het tweede deel.

2.37 nog iets bracht me naar een 58e plaats.

Aardige wedstrijd, maar niet zo interesaant dat ik volgend jaar de Ardennen weer verruil voor Amsterdam

Aplus netjes gedaan, net zoals snelbinder overigens..

24

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

Dat komt me bekend voor, die 'high watermark' die bijhoudt hoe goed je was op je allerbeste niveau en je er vanuit gaat dat je te allen tijde dat niveau nog hebt. De wind had een aardige impact op de fietstijden zag ik. Het is voor mij een leuke wedstrijd die dicht in de buurt is, maar ik kan me voorstellen dat een retourtje vanuit de Ardennen iets teveel is.

25

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

http://www.parool.nl/parool/nl/2848/FOT … html#photo