26

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

Maca944 schreef:

Dat komt me bekend voor, die 'high watermark' die bijhoudt hoe goed je was op je allerbeste niveau en je er vanuit gaat dat je te allen tijde dat niveau nog hebt. De wind had een aardige impact op de fietstijden zag ik. Het is voor mij een leuke wedstrijd die dicht in de buurt is, maar ik kan me voorstellen dat een retourtje vanuit de Ardennen iets teveel is.

Vergelijken met de rest van het deelnemersveld is m.i. beter dan strikt vergelijken met je eigen prestaties.

Afstanden kloppen daarnaast zeker niet altijd en de omstandigheden kunnen inderdaad ook aardig roet in het eten gooien.

27

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

Vanzella schreef:

ok billen bloot...


2.37 nog iets bracht me naar een 58e plaats.

Aardige wedstrijd, maar niet zo interesaant dat ik volgend jaar de Ardennen weer verruil voor Amsterdam

Aplus netjes gedaan, net zoals snelbinder overigens..

Heh jammer dat ik je niet gezien en herkent heb, rond die eindtijd keek ik naar de finishers van de OD afstand. Anders had ik zeker nog ge-yelled naar je. Ik hoop volgend jaar mee te doen, maar dat is omdat mijn familie er pal voor woont. Was ook een mooi uitzicht van 4 hoog op het parcours en later langs de kant.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

28

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

bvoruns schreef:
Maca944 schreef:

Dat komt me bekend voor, die 'high watermark' die bijhoudt hoe goed je was op je allerbeste niveau en je er vanuit gaat dat je te allen tijde dat niveau nog hebt. De wind had een aardige impact op de fietstijden zag ik. Het is voor mij een leuke wedstrijd die dicht in de buurt is, maar ik kan me voorstellen dat een retourtje vanuit de Ardennen iets teveel is.

Vergelijken met de rest van het deelnemersveld is m.i. beter dan strikt vergelijken met je eigen prestaties.

Afstanden kloppen daarnaast zeker niet altijd en de omstandigheden kunnen inderdaad ook aardig roet in het eten gooien.


Mwah, 33,8km/h is 33,8 en dat was op dit parcours vorig jaar 36,x geweest. Stiekum hoop je dan dat je dit jaar nog 35,x kunt halen..

29

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

http://www.parool.nl/parool/nl/11/SPORT … lden.dhtml

30

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

Gelezen, leuk artikel, mooi dat onze sport zo aandacht krijgt!

31

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

Vanzella schreef:

Mwah, 33,8km/h is 33,8 en dat was op dit parcours vorig jaar 36,x geweest. Stiekum hoop je dan dat je dit jaar nog 35,x kunt halen..

Ja. Maar het maakt wel enig verschil of het windkracht 1 of 6-7 is en waar die vandaan komt.

32

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

Goh Vanzella was jij dat? Ik stond aan de kant te kijken en inderdaad was er iemand die gewoon te laat aan kwam zwemmen, zwart pak met rode opdruk en een witte badmuts, wel weer bevestiging van de vooroordelen die wij Hollanders soms hebben. ik kon wel zien dat die late starter bij de eerste boei al we aansluiting bij het peloton had. Dat was wel weer goed gedaan.

33

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

bvoruns schreef:

Vergelijken met de rest van het deelnemersveld is m.i. beter dan strikt vergelijken met je eigen prestaties.

Afstanden kloppen daarnaast zeker niet altijd en de omstandigheden kunnen inderdaad ook aardig roet in het eten gooien.

Daar hou ik me dan maar aan vast, want voorspellen is niet echt mijn sterkste kant gebleken.

Zwemmen; minuutje of 2 1/2 langzamer. Was volgens mij wel iets meer dan 750 en heb sterk de indruk dat ik een boei teveel heb gerond. Lekker handig. Als er nog iemand is met een goede gps-meting, ik hou me aanbevolen.

Fietsen; minuut of 3 langzamer. Ja er stond veel wind, maar ik zou ff de 36km/u gemiddeld halen. Lol.

Lopen; Was dan wel weer aardig precies.

Al met al tevreden met mijn 33e plek, weer veel geleerd. En altijd leuk om een oude bekende van ruim twintig jaar terug  te spreken. (sorry Vanzella voor deze harde woorden)

Nu op naar Didam voor mijn debuut op de kwart.

34

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

Man man, wat een wedstrijd.

Naar vermogen gezwommen, maar blijkbaar was ik mijn fietsbenen vergeten want ik waaide uit elke groep... uiteindelijk in de achterhoede gefinished. Gelukkig deden mijn teamgenoten het een stuk beter; 5e als team op het NK sprint!

Nu op naar stein, en nu wel fietsbenen meenemen smile

35

Re: Triathlon Amsterdam Nieuw West - juni 2013

Jack33 schreef:

Goh Vanzella was jij dat? Ik stond aan de kant te kijken en inderdaad was er iemand die gewoon te laat aan kwam zwemmen, zwart pak met rode opdruk en een witte badmuts, wel weer bevestiging van de vooroordelen die wij Hollanders soms hebben. ik kon wel zien dat die late starter bij de eerste boei al we aansluiting bij het peloton had. Dat was wel weer goed gedaan.


Haha sorry ik kan je niet helpen met je vooroordelen, ben redelijk Nederlands, al woon ik in Wallonie.. Of misschien voel ik me daar juist wel thuis, omdat de vooroordelen wel kloppen smile