1

Onderwerp: Cerberus Cross Duathlon

16-12 is ie weer, m'n favoriete crossduathlon in Groesbeek. Echte sport. Niemand kan zich hier verschuilen; de uitslag is hier altijd de werkelijke uitslag naar sterkte. Geweldige organisatie met vriendelijke vrijwilligers en een ongeëvenaard parcours. Als je niet van uitdaging houdt, moet je thuisblijven.
Ik hoop dit te presteren:
7.5 km: 25.35
wissel: 52 sec.
21 km ATB: 1.10.30
wissel: 55 sec.
3.75 km: 14.00
eindtijd: 1.50.27

2

Re: Cerberus Cross Duathlon

Zo, ff het teiltje weer weg zetten.

Ik doe ook mee, leuke training voor de echte uitdagingen. Tijden, geen idee.

3

Re: Cerberus Cross Duathlon

haha inderdaad, ik gok dat pjmol lid is van het organisatie commitee... Ik doe overigens niet mee, ik doe die dag de Mescherbergloop; voor mensen die een een loopje willen doen waar niemand zich kan verschuilen... smile

4

Re: Cerberus Cross Duathlon

Ik probeer zoveel mogelijk loopjes van het Sallands Cross Circuit mee te pakken. Op 16 december is Luttenberg het decor van wederom een keiharde crossloop waar niemand zich kan verschuilen! Ik hou wel van een uitdaging dus ik peins er niet over om thuis te blijven...

5

Re: Cerberus Cross Duathlon

Ik ben net 6 weken op vakantie geweest en heb geen seconde getraind....  voor mijn vertrek nog aangemeld voor Groesbeek. Kan iemand zeggen of het echt heel zwaar is? Heb geen tijdambities... gewoon levend (en niet als laatste..) binnenkomen.

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.

6

Re: Cerberus Cross Duathlon

Blommetje schreef:

Ik ben net 6 weken op vakantie geweest en heb geen seconde getraind....  voor mijn vertrek nog aangemeld voor Groesbeek. Kan iemand zeggen of het echt heel zwaar is? Heb geen tijdambities... gewoon levend (en niet als laatste..) binnenkomen.

Ik heb een paar jaar terug eens meegedaan en toen bestond de helft van het loopparcours uit enkeldiepe modder, lag het fietsparcours bezaait met onderdelen van remmen, derailleurs en gebroken kettingen en kon ik naderhand niet meer zien wat het merk van mijn mountainbike was... Als het de week ervoor vochtig is geweest kun je je borst natmaken, je rug wordt het vanzelf (en bruin).

7

Re: Cerberus Cross Duathlon

Dorter schreef:
Blommetje schreef:

Ik ben net 6 weken op vakantie geweest en heb geen seconde getraind....  voor mijn vertrek nog aangemeld voor Groesbeek. Kan iemand zeggen of het echt heel zwaar is? Heb geen tijdambities... gewoon levend (en niet als laatste..) binnenkomen.

Ik heb een paar jaar terug eens meegedaan en toen bestond de helft van het loopparcours uit enkeldiepe modder, lag het fietsparcours bezaait met onderdelen van remmen, derailleurs en gebroken kettingen en kon ik naderhand niet meer zien wat het merk van mijn mountainbike was... Als het de week ervoor vochtig is geweest kun je je borst natmaken, je rug wordt het vanzelf (en bruin).

Klinkt alsof het "best pittig" is.

8

Re: Cerberus Cross Duathlon

Zowel het loop- als het fiestparcours gaat voor een klein deel over een motorcrossbaan en voor de rest door het bos. In het bos kun je het zo zwaar maken als je zelf wilt. Voor de crossbaan ligt dat anders, als het nat is en dat is waarschijnlijk het geval, is het gewoon zwaar of je nu zo hard mogelijk gaat of rustig aan wilt doen. herstellen kan pas weer in het bos of na de finish. Ik ben (wel) lid van de organisatie maar zeg toch: "Het is gewoon een erg leuke wedstrijd." Maarten succes en veel plezier!

Jasper

9

Re: Cerberus Cross Duathlon

Ondanks dat dit een duathlon was, was het parc fermee al zo nat dat je al moest zwemmen om te kunnen te starten. Twee rondjes hardlopen ging prima. Het motocross parcours is pittig/modder, maar ook wel te doen, de rest door het bos gewoon mooi en prima. Fiets gepakt, stukje de eerste heuvel oprennen en naar beneden rollen. En krak! Zei mn derailleur!! Achterkant helemaal afgebroken en einde oefening,

Troost gezocht in de lokale snackbar met friet en vettigheid.

Al met al een rotdag. 4 uur autorijden voor Jan L.  Zonde van de tijd, geld en het materiaal.

Offtopic: fiets is 7 weken oud en dit was mn derde ritje. Ik deed niks (echt!) . Wwinkel is dinsdag pas open. Gokken Julie op service/garantie of coulance of moet ik mn spaarvarken breken en kerstcadeaus gaan terugbrengen?

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.

10

Re: Cerberus Cross Duathlon

Ook dit jaar dus gesneuvelde onderdelen op het parcours... Balen joh, ik hoop dat je wat coulance tegemoet kan zien. Met 3 ritjes mag de boel nog wel even heel blijven. Is de derrailleur zelf afgebroken of de achterpad? Wil je er eens een foto van posten?

11

Re: Cerberus Cross Duathlon

Ja, ik ben er goed ziek van.. 

Het betreft een cube ltd sl 29'er.

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.

12

Re: Cerberus Cross Duathlon

Oh, foto vergeten...

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.

13

Re: Cerberus Cross Duathlon

Tja van matriaal pech is niemand vrij van. Heb het zelf ook al tegengekomen in de eerste ronde dat mijn pedal afbrak. Moutainbiken is blessuregevoelig voor je matriaal wink normaal gezien zou met zo een jonge fiets je fietsemaker dit wel in garantie moeten oplossen.

14

Re: Cerberus Cross Duathlon

Materiaalpech is mij bespaard gebleven. Maar onder aan de laatste afdaling in het bos op de ATB-ronde zag ik een stronkje over het hoofd. Mijn fiets stond gelijk stil maar ik niet. Gelukkig brak mijn gezicht de val. Grappig, ik had dit stuk parcours zelf bedacht, uitgezet en zoveel mogelijk vrijgemaakt van takken en andere obstakels.

Voorspellng:
Run1 (6,5 km): 0:30:00
T1: 0:00:40
ATB: 1:12:00
T2: 0:01:10
Run2 (3,25 km): 0:16:00

Totaal: 1:59:50

Resultaat:
Run1 (6,5 km): 0:31:02
T1: 0:01:03
ATB: 1:23:07
T2: 0:00:43
Run2 (3,25 km): 0:17:12

Totaal: 2:13:07

Ik heb wel eens beter gelopen/gereden en voorspeld.