1 Laatst bewerkt door Jeffrey (03-12-12 20:13:56)

Onderwerp: Hallo allemaal

Ben Jeffrey 27 jaar oud en ga proberen mijn eerste 1/8ste triathlon te doen in het voorjaar.

Altijd veel aan het ijzer gehangen en me volledig op het powerliften gestort. Leuke tijd gehad kon meer dan 200kg squatten maar 500m lopen laat staan hardlopen zorgde ervoor dat ik op sterven na dood was. Ging van 62kg naar 80kg over een tijdsbestek van 10 jaar maar werd me er steeds meer van bewust dat dit eigenlijk niet de definitie van fit was waar ik altijd naar gestreefd heb. Studeerde af vond een baan en daarmee ook werd beindigde ik ook mijn powerlift "cariere". Waar ik voorheen op een strikt dieet was en 6xpw sporte ging ik nu zo af en toe nog eens en werd het elke avond steeds vaker wat lekkers bij de film wat ervoor zorgde dat ik wel 8kg lichter ben maar ook de helft meer vet meedraag dan voorheen.

Zat nog eens wat oude aantekeningen te bekijken van mijn trainings logs en kwam daar de naam Joe Friel tegen. Kon me niet goed herinneren waarom ik dat daar had neergezet dus even gegoogled. Van het een linkte ik naar het ander en voor ik het wist zat ik naar het wedstrijd verslag van de 2009 Ironman in hawaii te kijken. Met een brok in mijn keel zag ik de atleten de finish over komen heb de avond/nacht de resterende 4 afleveringen ook maar gekeken. Kon er niet van slapen en de dag daarna maar weer eens aan het googlen geslagen. In al mijn enthousiastme mijn hardloop schoenen aangedaan, app gedownload en gaan hardlopen met 5km als doel. 33min laten en totaal gesloopt kwam ik terug thuis aan en had ik mij besluit genomen. Die triathlon gaat er komen!


Nu 1 week verder en eindelijk wat bekomen van de spierpijn start ik morgen met dag 1 van mijn training.

This is going to be a hell of ride!

2

Re: Hallo allemaal

Leuk om te zien dat startende triathleten uit alle hoeken en gaten komen!
Kom zelf van voetbal en waterpolo.

Lees je goed in het op het forum. Er zijn genoeg oude draadjes met een schat aan informatie en (tegenstrijdige) tips.
Zoveel mensen, zoveel meningen smile

3

Re: Hallo allemaal

Jeffrey welkom! Benieuwd hoe je ervaringen het komende jaar zijn, altijd leuk om een beginnend triatleet te volgen. Succes met de trainingen!

4

Re: Hallo allemaal

Hoi Jeffrey............welkom

Begrijp 1 ding alleen niet : In al mijn enthousiastme mijn hardloop schoenen aangedaan, app gedownload en gaan hardlopen met 5km als doel

Stomp je van powerliften zo af dat je niet zonder app kunt hardlopen? Klokje met een stopwatch is de eerste paar maanden meer dan genoeg hoor  tongue

5

Re: Hallo allemaal

Ha Jeffrey,

ook van mij een warm welkom.

succes met de voorbereidingen en hou de forumleden op de hoogte van je vorderingen.

greetz

6

Re: Hallo allemaal

petitmas schreef:

Hoi Jeffrey............welkom

Begrijp 1 ding alleen niet : In al mijn enthousiastme mijn hardloop schoenen aangedaan, app gedownload en gaan hardlopen met 5km als doel

Stomp je van powerliften zo af dat je niet zonder app kunt hardlopen? Klokje met een stopwatch is de eerste paar maanden meer dan genoeg hoor  tongue

Hahaha. Ik ben erg minutieus als het op training aankomt. Dat is tevens ook mijn grootste valkuil. Jaren lang andere sporters begeleid op verschillende niveau en disciplines maar voor mezelf twijfel ik altijd. Lees ik een nieuw artiekel twijfel ik meteen over mijn eigen aanpak etc...