1

Onderwerp: Egmond halve marathon

Geen du of tri maar toch een klassieker. Ik doe dit jaar voor de 4e keer mee maar zal niet aan de strandrace meedoen dit jaar moet op zaterdag nog werken mad ik ga er dan maar weer een zalig weekendje uit van maken.

2

Re: Egmond halve marathon

Ik ben er ook bij, voor de vierde of vijfde keer, dat weet ik niet zeker. Ik sta ingeschreven voor Egmond-Pier-Egmond maar daar twijfel ik nog over. Een sub 1u30m is het streven.

3 Laatst bewerkt door Vanzella (08-12-12 19:29:42)

Re: Egmond halve marathon

Eerste keer dat ik meedoe, na 83 keer plannen, maar nooit doen.  Maar ik twijfel andersom dan maca944 over de strandrace. Ben nog niet ingeschreven, maar lijkt me wel leuk, alleen is wel veel gedoe.

Geen idee hoe har dof hoe lastig het is. een normale halve kan ik op dit moment in ongeveer 1.24 (gok ik smile) dus Maca's <1.30 lijkt me mijn tijd wel ongeveer...

4

Re: Egmond halve marathon

Twee keer mee gedaan, twee keer te veel. Vreselijk. 1 Toegangsweg voor, wat is het ondertussen, 30.000 mannen en vrouwen? En om nou een hotel te gaan boeken voor 1,5 uur hardlopen.........ik gun mijn plek graag aan een ander en wens jullie allemaal veel succes.

Mijn laatste was de uitvoering met een bevroren kustlijn, ergens in de 80-er jaren.

Ik hou het wel bij de oliebollenloop in de Kennemerduinen. Ook een halve, maar dan met 500 man

5

Re: Egmond halve marathon

Ik heb begin dit jaar meegedaan en waarschijnlijk is er sinds de jaren 80 veel veranderd. De organisatie was perfect, de bereikbaarheid prima omdat je vanaf treinstations buiten Egmond met bussen naar de start vervoerd wordt, dat ging echt verrassend vlot voor zo'n grote massa mensen. Bij het lopen had je niet zo veel last van de andere lopers, de 1e paar kilometers kon je niemand inhalen maar daarna op het strand ging het perfect, maar we hadden wel een lekker breed hard strand.

6

Re: Egmond halve marathon

Jack33.............er zullen altijd voor en tegenstanders blijven  big_smile  Ik ben er gewoon geen fan van. Sowieso niet van die massa evenementen (tenzij het niet anders kan..........ik heb 3x New York gelopen tongue ). Bij de 7 heuvelen hebben ze mij ook nog nooit gezien...........en daar missen ze niets aan hahaha.

7

Re: Egmond halve marathon

Bwa ik vind qua massa Egmond wel meevallen invergelijk met de 10 milles van Antwerpen bv. New York staat ook op mijn verlanglijst heb al naar enkele firma's gemaild die loopreizen organiseren maar die volgens hen zal het volgend jaar moeilijk zijn om aan een plaats te geraken aangezien het dit jaar niet doorging. De eerste keer dat ik in Egmond meeliep heb ik ook de bus in Alkmaar genomen en dit ging idd heel vlot. Maar heb de laatste keren en ook dit jaar een kamer geboekt in hotel zuiderduin.

8

Re: Egmond halve marathon

Ik sta ingeschreven voor de dubbel dus zal mij benieuwen is voor de eerste keer.

9 Laatst bewerkt door Yoca (10-12-12 11:52:24)

Re: Egmond halve marathon

Ook ik doe beide evenementen.
Voorgaande twee jaren overnacht in een dorpje vlak in de buurt, dit keer rijd ik twee keer heen en weer.
Mijn ervaring met de zaterdag is dat het wel meevalt met de drukte en zondag parkeer ik op de parkeerplaats in Alkmaar bij de wielerbaan. Vandaar rijden pendelbussen en dat gaat best vlot.

Voorspellingen waag ik me niet aan, maar < 1:25:00 is toch wel stiekem het streven op de halve.
Ik vind het nog een vrij snel parcours, t strand is bijna altijd hard en je hebt meestal wind in de rug op de terugweg.
Kan je op het strand lekker uit de wind in een groepje lopen.

10

Re: Egmond halve marathon

Wordt mijn 1e keer Egmond, mijn 1e halve marathon en mijn 1e strandrace.. Wordt vast leuk!  cool

Wat betreft vervoer; wij hebben met 20 man van onze vereniging wat appartementjes geboekt dus heerlijk relaxt heen op vrijdag, en terug op zondag avond..

11

Re: Egmond halve marathon

Ik ben er zondag voor de 3e keer bij. Vorig jaar 1.27 tijdens perfecte omstandigheden. Dit jaar hopen op een tijd rond de 1.25!

12

Re: Egmond halve marathon

hmm ervaren lopers dus.

Wat voor schoenen zijn ideaal? Normale wegschoenen of trail run schoenen met dikke noppen?

13

Re: Egmond halve marathon

Lieke schreef:

Wordt mijn 1e keer Egmond, mijn 1e halve marathon en mijn 1e strandrace.. Wordt vast leuk!  cool

Wat betreft vervoer; wij hebben met 20 man van onze vereniging wat appartementjes geboekt dus heerlijk relaxt heen op vrijdag, en terug op zondag avond..

Same here, in alle opzichten ;-) Behalve dat het mijn 2e halve marathon wordt.

@Vanzella: Wegschoenen! (hoop ik, want ik heb niet anders :-) )

14

Re: Egmond halve marathon

Voor op het harde strand heb je idd geen grote noppen nodig smile integendeel zelfs. En de duinen dat is een verharde weg dus geen probleem loop zelf op adidas zero schoentjes. Heb wel spijt dat ik dit jaar de strandrace niet kan meedoen al viel die mij vorig jaar wel tegen. Telkens je op en van het strand moest was het minuten aanschuiven.

15

Re: Egmond halve marathon

nog een +1 voor snelle schoentjes (lunaracers voor mij). Bij laagwater (en dat is het zondagmiddag) is het strand gewoon een racebaan. Alleen de strandopkomst en afgang zijn mul.

16

Re: Egmond halve marathon

Ander vraagje.. bandjes voor de zaterdag.. ik heb super moto's gefixt bij een vriend van me maar hoeveel bar is het meest ideaal voor op strand? Vandaag een proefritje gedaan op asfalt en zandwegen maar ik moest bij 2 bar best doortrappen, had het idee dat het te zacht was.. Totale combinatie (ik + fiets) weegt bijna 80kg.. Ik heb gelukkig vrijdagmiddag tijd om een proefritje te doen op het strand dus kan dan nog ff experimenteren..

17

Re: Egmond halve marathon

Zo plat mogelijk. Ik gebruik op het strand no tubes en dat is 0.8bar en met binneband ong 1bar. Eigenlijk moet het zo plat staan dat net je binneband niet geperforeerd mag worden. Succes zaterdag ik zal er mischien al zijn als toeschouwer  cool

18

Re: Egmond halve marathon

Deelnemers, ik ben er ook, als toeschouwer. Zou het leuk vinden om startnummers te weten dan kan ik jullie er misschien uitpikken en een aanmoediging is nooit weg!

19 Laatst bewerkt door Lieke (07-01-13 16:11:44)

Re: Egmond halve marathon

ronnyke schreef:

Zo plat mogelijk. Ik gebruik op het strand no tubes en dat is 0.8bar en met binneband ong 1bar. Eigenlijk moet het zo plat staan dat net je binneband niet geperforeerd mag worden.

Het is zaterdag laagwater tijdens de wedstrijd, dus het strand is dan toch behoorlijk hard? Vandaar mijn twijfel..


Startnummer voor zaterdag is: 704.
Startnummer voor zondag is: F141. (met NTB licentie mag je in het wedstrijdvak starten)

20 Laatst bewerkt door denniss (07-01-13 15:46:15)

Re: Egmond halve marathon

Lieke schreef:

Ander vraagje.. bandjes voor de zaterdag.. ik heb super moto's gefixt bij een vriend van me maar hoeveel bar is het meest ideaal voor op strand? Vandaag een proefritje gedaan op asfalt en zandwegen maar ik moest bij 2 bar best doortrappen, had het idee dat het te zacht was.. Totale combinatie (ik + fiets) weegt bijna 80kg.. Ik heb gelukkig vrijdagmiddag tijd om een proefritje te doen op het strand dus kan dan nog ff experimenteren..

Het strand zal zaterdag gewoon hard zijn ik zou iets meer lucht in je banden doen ongeveer 1,5 bar, je moet ook nog een stuk door Egmond heen over de weg en met hele zachte banden rijd dat niet echt lekker. Door het mulle zand kom je toch niet heen en moet je lopen. Als op het strand blijkt dat je banden toch nog iets te hard zijn kan je er altijd iets uitlaten lopen is minder werk dan er lucht bij pompen als ze te zacht zijn. Maar als je nog kan oefenen zou ik zeker het 1 en ander even uittesten.

Startnummer 4761 zaterdag
zondag 14167

21

Re: Egmond halve marathon

Mijn startnummer zondag 9968 maar ik verwacht geen snelle tijd. Heb nog een zware trainingsweek en loop mee ifv mijn ultraloop in February. Als ik rond de 1u40 zit ben ik al tevreden lekker rustig roll Gewoon een sportief weekendje uit van maken.

22

Re: Egmond halve marathon

Tip voor de fietsers van zaterdag. De bochten bij de vuurtoren en het strand op kunnen nog wel is glad zijn en krapjes.

23

Re: Egmond halve marathon

Iedereen die zaterdag en zondag mee doet SUCCES!!!!

24 Laatst bewerkt door Lieke (12-01-13 00:49:11)

Re: Egmond halve marathon

Best gevaarlijk op 't strand.. zo zit je in een keer in het drijfzand..  cool

25

Re: Egmond halve marathon

Lieke schreef:

Best gevaarlijk op 't strand.. zo zit je in een keer in het drijfzand..  cool

Wel mooie foto - en waarschijnlijk ook mooi verhaal  smile