1

Onderwerp: Even voorstellen

Hallo allemaal,

Nieuw op het forum, maar niet nieuw in de sport. Van 2 uurtjes per week van aerobic, taibo en ijzersmijten in de sportschool overgestapt naar de triathlon. De aanleiding was een bericht op het electronische mededelingenbord op mijn werk waarin een instapcursus aangekondigd werd.
En nu...12 jaar later nog steeds besmet met het virus. Inmiddels al een groot aantal keren een 1/8, 1/4 en inmiddels ook tweemaal een 1/2 (waarvan 1 DNF door materiaalpech).

Het zwemmen gaat redelijk maar nog steeds progressie en bij het lopen kan ik nog veel verbeteren. Maar mijn favoriete onderdeel is toch wel het fietsen en ook daar gaat het steeds harder.

De afgelopen periode even wat minder zin in veel trainen gehad, maar ga snel wel weer aan de gang. Immers 2013 staat voor de deur en voor je het weet is daar alweer de 1e wedstrijd.

Op naar een nieuw seizoen met wedstrijden, ik heb er nu al zin in!

Ben benieuwd of er veel vrouwen op dit forum zijn. We zijn in de sport nog steeds in de minderheid, al komen er gelukkig steeds meer bij!

2

Re: Even voorstellen

Hey Triathlete het is in deze tijd van het jaar idd niet altijd makkelijk  jezelf te motiveren om door weer en wind te gaan trainen. Ikzelf heb daar niet echt problemen mee maar de mensen rondom mij verklaren mij gewoon klinkend gek. Heb mezelf dan ook enkele doelen gesteld tijdens de winterperiode zoals een halve marathon en een ultraloop dus als deze achter de rug is een weekje recup en dan is het alweer maart en kan ik aan mijn voorbereiding voor de zomer beginnen. Succes en veel plezier.

3

Re: Even voorstellen

Triathlete welkom! Geestig dat die naam nog niet vergeven was. Ik probeer in de winter een beetje op gewicht te blijven en net als ronnyke wat kleine (loop)wedstrijdjes in te plannen om nog ergens naartoe te kunnen trainen. Daarnaast werk ik aan mijn zwemtechniek (overigens met een zwemcursus in Nieuw Vennep). Maar bovenal probeer ik me op te laden voor het nieuwe seizoen. Heb je al triathlons op het oog voor 2013?

4

Re: Even voorstellen

Welkom Triathlete, leuk weer een vrouw hier erbij want we zijn zeker in de minderheid maar dat mag de pret niet drukken.

Zelf ben ik hier sinds dit jaar lid en mijn 1e seizoen op de korte afstanden achter de rug. Volgend jaar staan midden afstanden. Door mijn doel 2013 concreet te bepalen op de wedstrijd met datum ben ik gemotiveerder dan dat ik ooit had gedacht. Dat heeft bij mij nu geholpen dat ik al flink bezig ben mede ik op het lopen aan de afstand en snelheid moet bouwen en bij het zwemmen aan techniek. Mooie tijd er nu voor.

Ben benieuwd welke triathlons jij gaat doen in 2013 en tot die tijd hoop ik hier van je te lezen. Veel plezier hier, ik heb veel info kunnen halen uit dit forum  smile

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

5

Re: Even voorstellen

Goedemorgen,

Natuurlijk zit ik niet stil, maar zwem maar 1x per week en loop 2-3x. Verder wel wat wedstrijden (15 km, 10 EM, 1/2 marathon).
Mijn doel voor 2013 is het verbeteren van mijn finishtijd in de halve triathlon van Almere. Tussendoor zullen er vast nog een aantal triathlons, tijdritten en loopwedstrijden gepland worden, maar ik heb me er nog niet in verdiept. Misschien nog een buitenlands avontuur toevoegen...ik weet het echt nog niet.

@Maca944; Ik ken de zwemtraining in Nieuw-Vennep, maar deze viel helaas samen met mijn eigen zwemtraining.

@Rose69; er zijn inderdaad maar weinig vrouwen. Maar in mijn eigen omgeving merk ik wel dat het er langzaamaan steeds meer gaan worden. Vooral veel nieuwkomers op de korte afstanden.