1

Onderwerp: De Hel van Kasterlee

Jammer dat deze ultime uitdaging eigenlijk ondergewaardeerd word in Nederland. Dit jaar zelfs niet een mannelijke Nederlandse deelnemer.
Wel 2 Nederlandse dames aan de start, respect meiden !!
Na dat ik al 3 keer hier de wedstrijd zelf ben gefinsht, zal ik volgend jaar weer eens een poging doen om het record Nederlandse finisher scherper te stellen.

2

Re: De Hel van Kasterlee

Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb twee keer in kasterlee meegedaan en het  is een geweldig evenement. Ik wou het eigenlijk ook dit jaar weer proberen, maar ik moest tijdens de voorbereiding helaas afhaken. Volgend jaar staat ie voor mij ook al vast weer op de kalender.

3

Re: De Hel van Kasterlee

Ik denk ook dat ik volgend jaar ga meedoen. Heb dit jaar de marathon in kasterlee meegedaan als voorproefje en ik verwacht niet dat ik in NY ingeschreven ga geraken. Dus de hel voor mij.

4

Re: De Hel van Kasterlee

Ik heb voor volgend jaar een voornemen om voor het eerst een marathon te gaan lopen (najaar) dus dit is nog een stapje te ver. Maar op mijn langetermijn-wensenlijstje staat hij wel. Erkende Kasterleegangers; waar kun je deze inspanning mee vergelijken? Zit je hiermee al op hele-triathlon-niveau of daar nog wel onder?

5

Re: De Hel van Kasterlee

Dorter schreef:

Erkende Kasterleegangers; waar kun je deze inspanning mee vergelijken? Zit je hiermee al op hele-triathlon-niveau of daar nog wel onder?

Eén keer leek het op een elfstedentocht op de fiets. Een complete levensgevaarlijke ijsbaan in het bos. Ben toen hard onderuit gegaan en ben met materiaalpech uitgevallen. Veel gewonden ook gezien dat jaar. Maar iedereen leek wel laaiend enthousiast. Dat is wel mooi aan Kasterlee.

Die andere keer was vrij zwaar door winters weer. Als het nat is of gesneeuwd heeft is het zwaarder dan een ironman. Als het helemaal droog ligt, niet koud is, en je kunt goed sturen op mtb misschien vergelijkbaar met een hele?

6

Re: De Hel van Kasterlee

In het gunstigste geval Ironman-niveau... f*ck me sideways... ik heb nog aardig wat kilometers tegoed voordat ik hier aan ga beginnen.

7

Re: De Hel van Kasterlee

Een derde deel van de deelnemers is uitgevallen dit jaar geloof ik.  yikes

8

Re: De Hel van Kasterlee

Kan ik me voorstellen. Is ook niet iets waar je aan begint na een kroegweddenschapje (tenzij je oliedom bent of jezelf gruwelijk overschat). Is het parcours erg heuvelachtig? Of zwaar vanwege modder en dat soort vertragende ellende?

9

Re: De Hel van Kasterlee

Het is zo goed als vlak. Er zitten alleen een paar duintjes in. Ze hadden er toen ik er meedeed een ander parcours dan dit jaar. Ik heb twee keer met sneeuw en vorst meegedaan maar als het een beetje geregend had is het voor ongeveer de helft echt bagger en de helft iets droger en iets technischer. Op zich voor een vlakke mountainbike ronde was het heel mooi.
Ik geloof dat het nu minder technisch is en dat er ook stukken gewoon over maislanden wordt gereden om extra modder toe te voegen. Het schijnt met dit soort weer nu heel zompig te zijn.

Volgens mij was het idee om na volgend jaar eventueel weer terug te gaan naar het oude parcours. Als ik het goed heb was dat parcours helaas 3 jaar niet te gebruiken vanwege werkzaamheden aan een weg of zoiets.

10

Re: De Hel van Kasterlee

thijs schreef:

Volgens mij was het idee om na volgend jaar eventueel weer terug te gaan naar het oude parcours. Als ik het goed heb was dat parcours helaas 3 jaar niet te gebruiken vanwege werkzaamheden aan een weg of zoiets.

De nieuwe noord-zuid verbinding in de Antwerpse kempen + de nieuwe ringweg rond Kasterlee waarschijnlijk. Er is trouwens een reportage gemaakt over De Hel door het lokale tv station : http://www.rtv.be/artikels/sport/sport- … ember-2012

Vanaf minuut 13.30 ongeveer.

11

Re: De Hel van Kasterlee

mooie beelden, het parcours lag er mooi bij  smile

12

Re: De Hel van Kasterlee

Ik ga vrij vaak fietsen daar in de bossen tussen kasterlee en herentals en die grond kan normaal gezien toch wel wat water af hoor dus echt modder valt er wel mee. Maar heb idd ook al de edities met de sneeuw gezien dat ze de zandheuveltjes niet opgeraakte dat ze zo glad waren en dan is het idd pfff onmenselijk. Maar ik wil het toch wel doen ik ken de streek daar vrij goed mijn vriendin is van daar wink

13

Re: De Hel van Kasterlee

Ik ben dit jaar gaan kijken en het fiets parcours stond op plaatsen onder water. Het was heel de tijd baggeren voor de fietsers. Het fietsparcours is niet in de bossen richting Herentals maar richting Retie. Dit is echt wel één van de mooiste wedstrijden die er is en hoop in de komende jaren er ook te starten.

Heb nog nooit een Ironman gedaan maar op metaal vlak is dit te vergelijken denk ik.

Hier nog 2 Filmpjes van zondag:

http://www.youtube.com/watch?v=sfk_typdyxc

http://www.youtube.com/watch?v=oX9AxrWSXxI

14

Re: De Hel van Kasterlee

Richting Retie hmmz dat zal dan over het parcour van die natuurmarathon zijn die ik vorige maand gelopen heb en dat was op sommige plaatsen idd wel klote. Begrijp het niet zo eigenlijk zo mooie bossen daar en dan de andere kant nemen? De winterduathlon van Ruesel is ook niet slecht trouwens heb ik vorig jaar gedaan maar is wel korter 15/60/7.5 Maar in de winter is dat ook al de moeite.

15 Laatst bewerkt door superhans (27-12-12 10:03:04)

Re: De Hel van Kasterlee

Dit is inderdaad een hele mooie wedstrijd, en ook ik verbaas me dat er niet meer nederlanders deelnemen.
Grote klasse van de Nederlandse dames!!

Vorig jaar heb ik zelf voor het eerst meegedaan en gefinished (en daar gaat het voor de meeste deelnemers om).
Dit jaar was ik ingeschreven .....maar door omstandigheden heb ik verstek moeten laten gaan....(woningbrand, zie mijn blog).

De sfeer is super, en het finishen in de sporthal is een van de mooiste finishes die je je voor kan stellen.
Ook het laatste onderdeel, 30 kilometer hardlopen door het donker (als je van mijn nivo bent, want velen eindigen nog voordat de zon onder gaat), en vergezeld van een coach op de fiets is ook heel apart. Hopelijk ben ik er volgend jaar weer bij.

Qua inspanning vond ik het zelf waarder dan een hele triathlon.