51

Re: Challenge Almere

Een hele verbetering t.o.v. vorig jaar in ieder geval. Kon eigenlijk ook niet anders, je kan geen 1000 + deelnemers over een fietspad laten rijden, dat vraagt om ongelukken.

52

Re: Challenge Almere

Idd, in 2009 was het parcours ook mooi en goed te doen met 350 deelnemers, maar niet geschikt voor meer dan 500, dus ziet er uit als een verbetering... Iig 2 ronden, leauker voor de fans en sfeer.

Gisteren eerste keer 100km gefietst dit jaar. Viel niet mee... Voor een halve ruim op tijd.. Voor een hele hmm dat moet ik toch ook maar stiekum uit mijn hoofd zetten..

53

Re: Challenge Almere

Is een mooi fietsparcours alleen dat stuk over de knardijk is heel erg smal je kan daar net inhalen.

54

Re: Challenge Almere

Tenzij er niet over het zeer smalle fietspad gefietst wordt, maar over de "kasseien", de klinkerweg over de Knardijk.
Het hele stuk is 5 a 6 KM lang.

55

Re: Challenge Almere

Arnoutdv schreef:

Tenzij er niet over het zeer smalle fietspad gefietst wordt, maar over de "kasseien", de klinkerweg over de Knardijk.
Het hele stuk is 5 a 6 KM lang.


Ja gezellig Kasseien!!!!

56

Re: Challenge Almere

denniss schreef:
Arnoutdv schreef:

Tenzij er niet over het zeer smalle fietspad gefietst wordt, maar over de "kasseien", de klinkerweg over de Knardijk.
Het hele stuk is 5 a 6 KM lang.


Ja gezellig Kasseien!!!!

Kasseien zou voor mij een reden zijn om vooral NIET mee te doen.

57

Re: Challenge Almere

We hebben toch helemaal geen kasseien in Flevoland? Hooguit wat klinkers. tongue

58 Laatst bewerkt door Aplus (03-04-13 17:46:59)

Re: Challenge Almere

Ga eens Parijs-Roubaix of Ronde Van Vlaanderen rijden, de Nederlandse klinkers zijn daarna goddelijk (dit weekend RVV gedaan, zwaar maar top)

59

Re: Challenge Almere

Maar dat doe je niet op een TT fiets

60

Re: Challenge Almere

Naar die knardijk ga ik van tevoren informeren, of fietspad of klinkerweg, maakt wel verschil.

61

Re: Challenge Almere

stukje knardijk weet niet of het minder goed word nog als dit maar je

62

Re: Challenge Almere

zo

63

Re: Challenge Almere

Prachtig die knardijk. Mooie naam ook voor een lastig stukje. Nu nog hopen op wind schuin achter daar. Dan kun je er heerlijk groepjes kapot rijden.

64

Re: Challenge Almere

Ziet er goed uit, ik ben gerustgesteld. Misschien dit stuk minder op je ligstuur, maar die 12 km op de 180 km moet makkelijk lukken.
Nuttige info bedankt Gerjan

65

Re: Challenge Almere

Onderzoek voor Stichting Holland Triathlon!

Heb jij in het verleden al eens deelgenomen aan een hele Triathlon wedstrijd, maar de onderstaande enquête nog niet ingevuld?
 
Vul dan de enquête nog in voor 13 april 2013 en maak kans op één van de mooie prijzen, de prijzen staan in het teken van de Triathlon sport. Het invullen van de enquête duurt maar 5 minuten.

De enquêtelink:
http://www.thesistools.com/web/?id=332460

Alvast bedankt voor het invullen van de enquête!

Met vriendelijke groet,
Gaby Rosenkrantz

66

Re: Challenge Almere

En Gaby, heb ik nog wat gewonnen?

Doen er nog mensen mee met de half Challenge? Ik denk dat ik me maar eens ga inschrijven om nog een mooie triathlon te doen voor ik me op de marathon van Amsterdam ga richten.

67

Re: Challenge Almere

Als ik haugesund goed heb doorstaan en denk nog te kunnen wil ik meedoen aan halve van Almere en ook ik zal dan trainen voor mijn eerste marathon in A'dam.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

68

Re: Challenge Almere

Rose69 schreef:

Als ik haugesund goed heb doorstaan en denk nog te kunnen wil ik meedoen aan halve van Almere en ook ik zal dan trainen voor mijn eerste marathon in A'dam.

Leuk! Voor mijn gevoel past een halve triathlon goed in de voorbereiding op een hele marathon.

69

Re: Challenge Almere

Ik heb me ingeschreven voor de halve.

70

Re: Challenge Almere

Halve...hele...arghhh! Lastige keuze. roll
Ben langzamerhand na Nice weer wat trainingen aan het hervatten. Ik heb vorig jaar de halve gedaan onder perfecte omstandigheden, dus vwb PR enzo zit er weinig rek in..dus dan toch maar de hele afstand?  Qua planning is het nog te doen denk ik. Volgend jaar wordt lastiger, aangezien de periode tussen IM Frankfurt en Almere te kort is.
Nog even een nachtje erover slapen... neutral

71

Re: Challenge Almere

Ynsnits schreef:

Halve...hele...arghhh! Lastige keuze. roll
Ben langzamerhand na Nice weer wat trainingen aan het hervatten. Ik heb vorig jaar de halve gedaan onder perfecte omstandigheden, dus vwb PR enzo zit er weinig rek in..dus dan toch maar de hele afstand?  Qua planning is het nog te doen denk ik. Volgend jaar wordt lastiger, aangezien de periode tussen IM Frankfurt en Almere te kort is.
Nog even een nachtje erover slapen... neutral

Ik heb ook serieus zitten denken. Met het oog op de marathon van Amsterdam waar ik snode plannen heb uiteindelijk besloten om het bij een halve te houden. Enerzijds om een pr neer te zetten, anderzijds om het parcours te leren kennen aangezien ik in 2014 waarschijnlijk wel voor de hele wil gaan. Ik doe dan ook IM Frankfurt en wil juist mijn niveau vast proberen te houden, benieuwd hoe dat gaat.

72

Re: Challenge Almere

Maca944 schreef:
Ynsnits schreef:

Halve...hele...arghhh! Lastige keuze. roll
Ben langzamerhand na Nice weer wat trainingen aan het hervatten. Ik heb vorig jaar de halve gedaan onder perfecte omstandigheden, dus vwb PR enzo zit er weinig rek in..dus dan toch maar de hele afstand?  Qua planning is het nog te doen denk ik. Volgend jaar wordt lastiger, aangezien de periode tussen IM Frankfurt en Almere te kort is.
Nog even een nachtje erover slapen... neutral

Ik heb ook serieus zitten denken. Met het oog op de marathon van Amsterdam waar ik snode plannen heb uiteindelijk besloten om het bij een halve te houden. Enerzijds om een pr neer te zetten, anderzijds om het parcours te leren kennen aangezien ik in 2014 waarschijnlijk wel voor de hele wil gaan. Ik doe dan ook IM Frankfurt en wil juist mijn niveau vast proberen te houden, benieuwd hoe dat gaat.

Verstandige beslissing! Aan een halve zul je toch wat minder naweeen overhouden dan aan een hele. Het fietsparcours is overigens vooral vlak... wink

73

Re: Challenge Almere

Ik sta ook ingeschreven voor de halve. Ik heb 2 jaar terug in Didam ook meegedaan aan de halve, maar ben daar uitgestapt na het fietsen ivm de warmte. Ik hoop dus niet op echt warm weer. Mijn vochtbalans heeft daar moeite mee.

74

Re: Challenge Almere

Maca944 schreef:
Rose69 schreef:

Als ik haugesund goed heb doorstaan en denk nog te kunnen wil ik meedoen aan halve van Almere en ook ik zal dan trainen voor mijn eerste marathon in A'dam.

Leuk! Voor mijn gevoel past een halve triathlon goed in de voorbereiding op een hele marathon.

Omdat je dan een halve marathon loop?   :-)

Deze definitie zit er dan in ieder geval niet ver naast :-)
The sport of triathlon used to be considered a bizarre form of self-torture engaged in by endurance junkies who had gone over the bend.

75

Re: Challenge Almere

bvoruns schreef:
Maca944 schreef:
Rose69 schreef:

Als ik haugesund goed heb doorstaan en denk nog te kunnen wil ik meedoen aan halve van Almere en ook ik zal dan trainen voor mijn eerste marathon in A'dam.

Leuk! Voor mijn gevoel past een halve triathlon goed in de voorbereiding op een hele marathon.

Omdat je dan een halve marathon loop?   :-)

Deze definitie zit er dan in ieder geval niet ver naast :-)
The sport of triathlon used to be considered a bizarre form of self-torture engaged in by endurance junkies who had gone over the bend.

Zo voelt het wel soms inderdaad  wink Een halve marathon na een stukje zwemmen en fietsen lijkt een beetje op de 2e helft van een marathon, maar zonder de fysieke beschadegingen. Tot zover mijn pseudo-wetenschappelijke redenering. Eigenlijk heb ik gewoon zin om een halve triathlon te doen. En daarna een marathon.