1 Laatst bewerkt door mikecorn (24-01-13 23:34:34)

Onderwerp: ook maar effe voorstellen....Mike

Hey allemaal,

Mijn naam is mike en woon in arnhem, Ik ben 44 jaartjes jong maar nog in redelijk conditie. Vanaf 1 januari ben ik begonnen met de training van een 1/4 triathlon en tot nog toe gaat dat er goed. mijn eerste (1/8) hoop ik op 9 mei te gaan doen, tips en ideeen zijn altijd welkom natuurlijk. mijn fiets is een Stevens tt 2009 en mijn data loggers zijn van polar, schoenen die ik gebruik zijn Asics. Trainen in de winter doe ik thuis op een taxc fortius en lopen op een loopband, binnen sporten vind ik zwaarder als buiten  trouwens.

Mike

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/464627_130975410366306_1857923237_o.jpg

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

2

Re: ook maar effe voorstellen....Mike

Mike, welkom! Je staat voor dezelfde uitdaging als ik. Houd ons op de hoogte van de vorderingen!

3

Re: ook maar effe voorstellen....Mike

Mike the bike welkom! Mooie goede voornemens, veel succes.

4 Laatst bewerkt door mikecorn (26-01-13 16:19:54)

Re: ook maar effe voorstellen....Mike

Dankje  wink

Ik heb ook een facebook page waarin ik mijn hele training bij aan het houden ben, mijn data komt qua fietsen van de taxc en de loop oefeningen gaan via mijn polar RS800CX (zit wel een afwijking in). Momenteel fiets ik eigenlijk meer op cadans als op snelheid in combie met vermogen, lopen op de band vind ik echt lastig en loop buiten beter misschien omdat het te warm is binnen (minder zuurstof). Mijn doel is 38 km/h fietsen en zo rond de 12 km/h lopen en moet dus nog heel veel oefenen en trainen. Zwemmen zit ik nu op de 1500 mtr en ondanks dat ik 20 jaar niet gezwommen heb gaat het redelijk, snel zal ik niet zijn ivm mijn oren kan ik alleen de schoolslag doen helaas.

Zijn er hier trouwens nog mensen uit de buurt van Arnhem?

Mike

Facebook is trouwens  https://www.facebook.com/?ref=logo#!/miketheatleet

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

5

Re: ook maar effe voorstellen....Mike

Nou mijn eerste 1/8 triathlon is zeker nu ben aangemeld voor de triathlon in westervoort.......dit lijkt me een super testje om te kijken hoe mijn training gaat.....en wat mijn verbeter puntjes gaan worden....zwemmen weet ik al zeker dat het beter moet maar helaas kan ik alleen maar schoolslag doen. Ben stiekum toch wel heel benieuwd hoe me dat gaat bevallen.

Mike

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

6

Re: ook maar effe voorstellen....Mike

Wel Mike, met je muziekvoorkeur is niets mis!
Kan een goede ondersteuning zijn tijdens je eenzame fietstochten op de tacx! wink

7

Re: ook maar effe voorstellen....Mike

Muziek is mijn alles ....nou maar hopen dat het me naar grotere hoogte kan gaan brengen in mijn triathlon avontuur. Heb nog heel wat te trainen dus genoeg tijd om te luisteren. Maar jij ook een liefhebber dus Ynsnits ?

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

8

Re: ook maar effe voorstellen....Mike

Absoluut! Als Mike P. zijn double bass patronen in de strijd gooit, gaat bij mij het wattage omhoog!  big_smile
Succes met je voorbereidingen!

9

Re: ook maar effe voorstellen....Mike

Hoi Mike,

Westervoort 1/8 ziet er goed uit! Ik denk dat ik me daar ook voor ga inschrijven, loop daarna de 12de wel de Koning Salomon in Gulpen van 31.6km maar moet te doen zijn...mag ik hopen wink

Succes!

10 Laatst bewerkt door mikecorn (26-01-13 12:50:12)

Re: ook maar effe voorstellen....Mike

Hey daan misschien zien we elkaar dan in westervoort lijkt me leuk.

Kijk dit is mijn traingsplekkie thuis.

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/317981_119930964850589_1795586660_n.jpg

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

11

Re: ook maar effe voorstellen....Mike

Haha. Mooi de schoenen erbij op de foto. Handig zo'n trainingsruimte, ziet er goed uit.

12

Re: ook maar effe voorstellen....Mike

Neem je altijd een reserve buitenband mee?

13

Re: ook maar effe voorstellen....Mike

@switcher....... Thanks en die schoenen staan er altijd behalve als ik buiten train natuurlijk, de wissel van fietsen naar lopen train ik ook. Bijna naar iedere fiets training ga ik 10 minuten lopen alleen om te wennen omdat ik er verschrikkelijk veel moeite mee heb.

@DeDuif.....nee hoor tegenwoordig niet meer.

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

14

Re: ook maar effe voorstellen....Mike

Hey Mike,

Heel veel succes met de voorbereidingen, inschrijving geregeld voor Westervoort dat is dan een mooie motivatie voor je. Kom je uit de fietswereld? Baluh van je oren, kun je hier geen waterdichte "doppen" voor laten maken?

groet

15

Re: ook maar effe voorstellen....Mike

Hey die peet,

Ik heb eigenlijk de afgelopen jaren bijna niets gedaan en ben vorig jaar vorzichtig weer begonnen met kleine stukjes fietsen en hardlopen. Ben gaan trainen voor de Bridge too Bridge in arnhem maar dat geen met veel moeite onder andere blessures, Bij het lopen kreeg ik gelijk last van de schenen (sin splint ofzo iets) dus ben ik iets meer gaan fietsen maar eigenlijk nooit meer als 66 km mede omdat mijn werk dat niet toeliet.

In het verleden (lees) 15 jaar geleden deed ik veel aan sport hardlopen(joggen), vechtsporten, fietsen, autoracen en squashen maar op een gegeven moment ging ik bij een baas werken waar ik over de hele wereld zat en kon ik niet meer regelmatig sporten of had er gewoon geen zin meer in.

Mijn oren is lastig ik heb niks in mijn oor zitten dus alleen mijn everwichtsorgaan nog en die raakt overstuur als er druk op komt met als gevolg dat ik niet weet wat ik doe. ik heb wel een dop maar ben als de dood dat die op een of andere manier uit zal vallen, school slag is puur omdat het safe is maar ik hoop toch de borstcrawl te gaan doen. volgende probleem is al 24 jaar niet meer gezwommen dus erg lastig om dit dan snel te doen.

Maar ik zal blijven proberen om het beter te gaan doen ik zwem nu iedere zondag 1,5 tot 2 km en dat wordt 2 keer in de week binnenkort.

Gr Mike

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

16

Re: ook maar effe voorstellen....Mike

Wow, mooie trainruimte zeg. Dat is wel luxe nu met dit pokke weer, lol. Ik kijk uit naar westervoort, erg motiverend om dat hier te kunnen delen enzo! Ik heb nog weinig tot geen idee wat ik ervan moet/kan verwachten maar misschien zien we elkaar daar wel. Anders via hier. Top!

grt.

17 Laatst bewerkt door mikecorn (27-01-13 14:00:37)

Re: ook maar effe voorstellen....Mike

Ik heb dat zelfde Daan, geen idee hoe het zal zijn maar naar 9 mei weten we het. het is overigens erg leuk om hier de verhalen  en de ervaringen van andere te lezen. We kunnen niet meer doen als trainen en kijken hoe het gaat en hopen dat we niet teveel gaan doen en zo blessures voorkomen. Ik besef dat ik geluk heb met zo'n trainingsruimte idd een fijne luxe dat zeker maar eigenlijk zou ik ook niet zonder kunnen, het liefst had ik ook nog een zwembad gehad (bij ons is het zo druk met zwemmen op zondag damn lijkt wel survival zwemmen).

Vandaag voor het eerst geklokt hoe snel mijn schoolslag is...........en het was een tegenvaller....11,30 minuten op 500 mtr  sad, gelijk een interval training gedaan van 500 mtr zodat ik sneller kan gaan zwemmen. Misschien moet ik toch maar iets meer op zwemmen gaan focussen hoewel de tijd winst daar niet veel zal zijn.

Mike

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

18

Re: ook maar effe voorstellen....Mike

11,30sec op 500 meter zwemmen? Ben jij een dolfijn ofzo?

19 Laatst bewerkt door mikecorn (27-01-13 14:00:55)

Re: ook maar effe voorstellen....Mike

lol moet natuurlijk 11.30 minuten zijn ...........lol, ben wel bijna net zo kaal geld dat ook..... big_smile (effe aangepast)

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

20

Re: ook maar effe voorstellen....Mike

Mooie start, mooie spullen en leuk dat je zo openbaar je trainingen bijhoudt op je facebook. Kunnen anderen er weer van leren. Succes naar je eerste triathlon. Vorig jaar was Westervoort mijn debuut op de 1/8e en nog niet 1 jaar later ben ik nu serieus aan het trainen voor een halve ... zo snel kan het gaan ;-)

Op een mooi seizoen!

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

21

Re: ook maar effe voorstellen....Mike

Het kan idd snel gaan ben nog maar een 2 tal weken bezig met mijn zwemmen en zoek in july mijn eerste halve te doen tongue het leuke eraan is dat je enorm de progressie voelt als je met iets nieuws/anders begint. Deze morgen gezwomen en dan voel je dat het weer een enorm verschil tegen vorige week was. Donderdag terug met mijn trainer in het bad zodat ik mezelf geen fouten aanleer.