1

Onderwerp: zwemloop met deze temperaturen

Hoi,

Morgen doe ik mee met een zwemloop. Nu heb ik dat wel vaker gedaan maar nog niet eerder met deze kou. Het zwemmen is in een zwembad dus warm maar daarna naar buiten om te lopen.
Nu wil ik na het zwemmen een fietsjasje met windstopper aantrekken maar hoe bescherm ik mijn benen? Broek aantrekken of insmeren met vaseline of iets dergelijks? Hoe doen jullie dat?

Wie heeft tips?

Groet,
Oldtimer

2 Laatst bewerkt door Sandra86 (22-02-13 12:05:31)

Re: zwemloop met deze temperaturen

Ik geen ervaring met zwemlopen bij zulk koud weer, maar misschien goed afdrogen en toch een hardloopbroek aantrekken? Ik zou even in de badkamer thuis testen of dat wel kan..
Of heel misschien heb je een ritsbroek (bekend uit de schaatswereld) of kun je die lenen van iemand? Dat is zo'n broek met een ritsen aan de zijkant over de hele broekspijp? Dat is makkelijker aan te trekken met klamme benen denk ik...

3

Re: zwemloop met deze temperaturen

benen goed insmeren met warme gel van te voren en hopen op +1 ipv -1 graad..?

En anders inderdaad een losse  broek aantrekken, een strakke krijg je niet over je natte benen in een redelijke tijd..

4

Re: zwemloop met deze temperaturen

Dank voor jullie reactie.
Ik hoor net op de radio dat er morgen aan het eind van de dag nog sneeuw voorspeld wordt en aangezien het hele gebeuren pas om 16.00u begint... hmm
Maar goed, we hebben ingeschreven en dus gaan we. De jas is gekozen en een broek ga ik zoeken. Zo'n schaatsbroek met rits heb ik helaas niet maar ik vind wel iets anders. Warme gel is inderdaad ook een goede optie.
't Is duidelijk dat er kleren aangetrokken moeten worden! (En een muts en handschoenen, Ach 't is weer eens wat anders) Dan maar wat meer tijd kwijt bij de wissel. Het is niet anders.
Groet,
Oldtimer

5

Re: zwemloop met deze temperaturen

Troost je iedereen zal tijd kwijt zijn om zich om te kleden. Het is voor iedereen even koud.

6

Re: zwemloop met deze temperaturen

Heel veel succes, je bent een bikkel!

7

Re: zwemloop met deze temperaturen

Geen losse beenstukken? Als je deze oprolt moet je ze zelfs over natte benen makkelijk kunnen afrollen smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

8

Re: zwemloop met deze temperaturen

enne? Hoe was het?

9

Re: zwemloop met deze temperaturen

Het was super! De kou is me alles meegevallen. Ik heb een winterfietsjack met windstopper aangetrokken en een trainingsbroek van mijn zoon. Ik kreeg het vrij snel aan. Schoenen aan, muts op, handschoenen aan en gaan.

Het mooie was dat vooraf best wat deelnemers stonden te dubben en te overleggen over de kleding die ze wel of niet aan moesten doen. Dat maakt zo'n zwemloop ook weer heel leuk.
Maar er waren er uiteraard ook genoeg die snel een bodywarmertje aantrokken, muts op en wegwaren.
Zo mooi.

Ik heb overigens tegen niet al teveel mensen verteld dat ik mee ging doen. Iedereen verklaart je voor gek. Zelfs mijn man zei zaterdagmiddag nog: 'je gaat het toch niet echt doen?' wink Ja dus enne, geen spijt van!

10 Laatst bewerkt door Vanzella (25-02-13 12:26:19)

Re: zwemloop met deze temperaturen

Je hebt groot gelijk smile Triatleten haken niet af vanwege afwijkend weer...

11

Re: zwemloop met deze temperaturen

Vanzella schreef:

Je hebt groot gelijk smile Triatleten haken niet af vanwege afwijkend weer...

Inderdaad, afhaken omdat het weer niet meezit is voor niet-triatleten. Het heeft ook wel iets heroïsch, zo kan ik me van de triathlon Nieuwkoop vorig jaar herinneren. Bibberend in je wetsuit in een schuur tussen allemaal niet-afhakers, mooi!

En klasse dat je gewoon gegaan bent!

12

Re: zwemloop met deze temperaturen

Komende zondag weer een zwemloop. Zelfde temperaturen als een maand geleden. Hoe is het mogelijk  sad