1

Onderwerp: Ironman 70.3 Luxembourg

Voor de mensen geinteresseerd in een halve ironman in de BENELUX:
http://www.ironman.lu

Deze gaat een plezierritje worden voor mij als extra aanvulling...

2

Re: Ironman 70.3 Luxembourg

Dit kan een erg mooi evenement worden. Redelijk dicht in de buurt (van Nederland) en erg mooie fietsomstandigheden. Wel hoogtemeters, maar over het algemeen lekker glooiende hellingen en geen steile wand werk. Althans, dat kan ik me herinneren van die ene keer dat ik de Charly Gaul heb gefietst. Wel jammer dat het lopen vier rondjes zijn, al zijn het zwemmen en fietsen single loops.

Mijn dochter is de 9e september jarig, dus ik verwacht niet aanwezig te zijn.

3

Re: Ironman 70.3 Luxembourg

Vind ik net super 4 looprondes: Veel meer sfeer etc... tegenover 1 loopronde is dikwijls uitgestrekte lange heen en terug route...
Het aantal hoogtemeters op 90 km zou rond de 620 zijn.

4

Re: Ironman 70.3 Luxembourg

had supergraag meegedaan aangezien dit ook dicht bij de deur is ( west - vlaanderen ) maar ben reeds ingeschreven voor IM Wales...  ook 8 september....

5

Re: Ironman 70.3 Luxembourg

Zal te zien zijn ivb met mijn werk. Dit word anders eentje voor volgend jaar bij mij. Dit seizoen heb ik mijn planning al gemaakt.

6

Re: Ironman 70.3 Luxembourg

Ik overweeg om naar Luxemburg te gaan ipv Almere. Als ik toch de portemonnee moet trekken ga ik voor de full experience denk ik.. Nog eventjes afwegen en twijfelen maar parcours lijkt me mooi dus das al een pré..

7

Re: Ironman 70.3 Luxembourg

Lieke schreef:

Ik overweeg om naar Luxemburg te gaan ipv Almere. Als ik toch de portemonnee moet trekken ga ik voor de full experience denk ik.. Nog eventjes afwegen en twijfelen maar parcours lijkt me mooi dus das al een pré..

Stein geen optie? 1.9km swim - 97km bike - 21km run (bijna een 70.3 dus tongue)

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

8

Re: Ironman 70.3 Luxembourg

Scighera schreef:

Stein geen optie? 1.9km swim - 97km bike - 21km run (bijna een 70.3 dus tongue)

Stein stond eigenlijk op de lijst en zou ik graag doen. Echter zal ik starten voor het 1eDivisie team van onze vereniging op de 1/3e in Oud Gastel, dag voor Stein. Take one for the team hè..

9

Re: Ironman 70.3 Luxembourg

hmm, jammer... sad Lijkt me een erg mooie wedstrijd nl... smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

10

Re: Ironman 70.3 Luxembourg

AxelVuylsteke schreef:

Voor de mensen geinteresseerd in een halve ironman in de BENELUX:
http://www.ironman.lu

Deze gaat een plezierritje worden voor mij als extra aanvulling...


Bedankt voor de tip. Heb me net ingeschreven. Was eerst voornemens om mijn eerste halve in Almere te gaan doen dit jaar. Maar Luxemburg is niet veel verder weg maar wel een aantrekkelijkere omgeving, ook voor de rest van de fam. big_smile

11

Re: Ironman 70.3 Luxembourg

Zie ik nu goed dat het startgeld zo'n 220,- piek is? Of snap ik het niet...  neutral

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.

12

Re: Ironman 70.3 Luxembourg

Individual:
€ 220.- (+ 6,5 % Active fees) for registrations until August 1st 2013
€ 270.- (+ 6,5 % Active fees) for registrations after August 1st 2013


Dus je hebt het goed gezien smile

13

Re: Ironman 70.3 Luxembourg

Blommetje schreef:

Zie ik nu goed dat het startgeld zo'n 220,- piek is? Of snap ik het niet...  neutral


Je snapt het, welkom bij Ironman.

Zonder flauwekul dat is een van de overwegingen die je moet maken als je een halve Ironman of Challenge (160-180 Euro) race doet. Ze organiseren zeer goed, maar het zijn bedrijven, dus ze willen ook iets verdienen...

14

Re: Ironman 70.3 Luxembourg

Ok, heel goed! Maar dan doe ik niet mee. Er zijn hele leuke triathlonnetjes hen en der en zoveel euro's vind ik niet nodig. Als ik ooit een hele IronMan wil doen puur om te kunnen zeggen dat ik een IronMan heb gedaan... dan wel een hele.

Dit scheelt weer... afgestreept van de planning!

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.

15

Re: Ironman 70.3 Luxembourg

Voor langere afstanden: halve en volledige triatlons, is immens veel organisatie voor nodig.
Het zijn inderdaad bedrijven die er iets van winst moeten voor terugkrijgen.
Maar ik kan maar 1 ding zeggen: een organisatie zoals ironman verzorgt alles tot in de puntjes.  Geen gevaar voor auto's die toevallig op het parcours komen. Mooie locaties. Alles is perfect.  En indien je het iets goedkoper zou willen is er veel grotere kans op faillissementen: Zie maar naar tristar.

Het is duur, maar ik kan alleen zeggen dat het elke euro waard is.

16

Re: Ironman 70.3 Luxembourg

Oh, dat geloof ik ook wel hoor! En dat is het punt niet, maar dan wil ik ook zeker weten dat ik nog enigszins lachend over de finish en er van kan genieten. Dus volgend jaar wellicht:)  Thnx

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.

17

Re: Ironman 70.3 Luxembourg

AxelVuylsteke schreef:

Voor langere afstanden: halve en volledige triatlons, is immens veel organisatie voor nodig.
Het zijn inderdaad bedrijven die er iets van winst moeten voor terugkrijgen.
Maar ik kan maar 1 ding zeggen: een organisatie zoals ironman verzorgt alles tot in de puntjes.  Geen gevaar voor auto's die toevallig op het parcours komen. Mooie locaties. Alles is perfect.  En indien je het iets goedkoper zou willen is er veel grotere kans op faillissementen: Zie maar naar tristar.

Het is duur, maar ik kan alleen zeggen dat het elke euro waard is.

Ironman is geen organisatie. Ironman is een label dat door de WTC afgegeven wordt aan wedstrijden die bereid zijn 100% van de inschrijfgelden over te maken aan WTC. Het is onjuist om te denken dat hiermee een perfecte wedstrijd een garantie is. Integendeel. Er zijn genoeg Iromans ter wereld die waardeloos zijn (China, Antwerpen. Beiden uit het circuit inmiddels). De lokale organisatie organiseert de wedstrijd. Ironman speelt daarin geen enkele rol. Ooit wel eens op Hawaii geweest? De zogenaamde bakermat van de triathlon. Daar zetten ze de weg niet eens af voor het verkeer.

Als je bereid bent om extra te betalen dan betaal je voor WTC. Je bent dan wel zeker van een groot deelnemersveld en dat zorgt weer voor meer sfeer omdat er meer toeschouwers zijn. Er zijn echter genoeg wedstrijden te vinden die dit ook hebben. Denk aan Gérardmer of Keulen.