1

Onderwerp: Stadstriathlon Weert 2013

Wie doen er allemaal mee komende zondag? Ik start 's ochtends in de OD triathlon, hopelijk met zwemmen. In de middag doe ik de ouder-kind triathlon met mijn zoon. Er zou 100 meter gezwommen moeten worden, ik neem aan dat niemand een wetsuit heeft, dus ik ben benieuwd wat de organisatie hiervan gaat maken.

Ik heb niet al te veel ambities, momenteel ben ik redelijk veel aan het trainen voor de ironman Nice, dus helemaal uitgerust zal ik niet aan de start komen. Vorig jaar kwam ik tot 2:31:07, dat wil ik stiekem toch wel (ruim) verbeteren.

2

Re: Stadstriathlon Weert 2013

Ik ben er dit jaar ook weer bij. Ik ben ook in voorbereiding op de Ironman maar dan die van Frankfurt en dit wordt mijn eerste triathlon van dit jaar. Vorig jaar kwam ik tot 2.17 en ik hoop dit jaar toch wel iets sneller te zijn. We zullen zien....

Succes Maarten!

3

Re: Stadstriathlon Weert 2013

Jij ook succes Daan!

4 Laatst bewerkt door denniss (21-05-13 11:23:39)

Re: Stadstriathlon Weert 2013

Doe ook mee, het is maar de vraag of het zwemmen door gaat hoor, het water was geloof ik 14,7 graden maar als de buitentemperatuur veel lager is dan moet er per graad lagere buiten temperatuur een 0,5 graad watertemperatuur af.

Mijn dochter doet trouwens de kinderafstand van 100m zwemmen en 5.7 fietsen en 1 km lopen ze heeft wel een wetsuit maar denk dat ze die kinderen niet het water in laten gaan.

5

Re: Stadstriathlon Weert 2013

Ik sta aan de kant in de middag, dus kan helaas mijn 2.21 van vorig jaar niet aanvallen (had ik toch niet kunnen verbeteren nu smile)

Mijn vader en vrouw doen mee op de sprint...

Gisteren in het Albert kanaal gezwommen (in Belgie, maar staat in verbinding met de Zuidwillemsvaart en wordt ook gevoed door de maas). Dat was (te) koud voor kinderen, maar ok met wetsuit voor mij.

6

Re: Stadstriathlon Weert 2013

@deniss, ik ben ook bang dat het voor de kinderen een run-bike-run wordt, maar met zulke watertemperaturen is het gewoon niet anders. Ik merk het zondag wel, het wordt voor mij met name een leuk weekendje weg met mijn oudste zoon. Al wordt dat een stuk leuker met fatsoenlijk weer.

7

Re: Stadstriathlon Weert 2013

Zondag is mijn debuut op de OD-afstand. Mijn streven is te finishen binnen 2:35 uur en wat ik voor iedereen hoop, DROOG weer en een redelijke temperatuur! Ik lees net op de site www.stadstriathlonweert.nl dat wetsuit verplicht is maar deze was al ingepakt bij mij.

Nog een vraag over Weert... Is er redelijk te parkeren richting het inschrijfburo (het blijft natuurlijk een stads-triathlon).

Dan is mijn in-het-water-gevallen-looptraining iig wel nuttig besteed! Tot zondag  smile

Vulpes pilum mutat, non mores

8

Re: Stadstriathlon Weert 2013

Parkeren is geen enkel probleem. Er is genoeg parkeergelegenheid in het centrum en op een groot grasveld naast het parcours.

9

Re: Stadstriathlon Weert 2013

Daan bedankt voor de snelle reactie en tot zondag!!!

Vulpes pilum mutat, non mores

10

Re: Stadstriathlon Weert 2013

Er wordt bar en boos weer voorspeld voor zondag. En daar voel ik weinig voor. Ik ben net als macca in voorbereiding voor Nice en Weert zou mijn enige trainingswedstrijd zijn. Maar ja, ik heb als eens een keer Nieuwkoop gedaan onder soortgelijke omstandigheden en dat was geen feest. Dus laat ik Weert waarschijnlijk lopen als de weersvoorspellingen niet beter worden.

11

Re: Stadstriathlon Weert 2013

@Bas, ik verwacht een run-bike-run zondag. Het wordt ook een weekendje weg met mijn oudste zoon, dus ik ga hoe dan ook. Ik hoop alleen nog wat lange fietstrainingen te kunnen doen in normaal weer.

12

Re: Stadstriathlon Weert 2013

Ja, ik verwacht ook wel dat het zwemmen geschrapt wordt, maar dat was juist het onderdeel wat ik graag nog een keer in een wedstrijd had gedaan. En dan had ik weer eens kunnen wennen aan mijn wetsuit, want Nederlands buitenwater heb ik nog niet geproefd dit jaar.
De website van Weert geeft nu overigens een vrij exact staatje over wanneer en hoever er gezwommen wordt bij diverse temperaturen. Op zich vind ik het verbazingwekkend dat het water nog boven de 15 graden zit, maar qua luchttemperatuur in de ochtend om 09.30 ga je niet boven de 10 graden komen, lijkt me. Dus RBR.

13

Re: Stadstriathlon Weert 2013

De organisatie heeft ingestemd met het verzoek van de NTB en met positief advies van bondscoach, bondsarts en NTB-gedelegeerde dat in het geval de combinatie water/luchttemperatuur marginaal afwijkt vande toegestane norm, er (met name tijdens de NK en eerste divisie series) wel met wetsuit gezwommen wordt, doch de atleten verplicht zijn om tijdens het fietsonderdeel een droog fietsjack met lange mouwen en fietshandschoenen te dragen.

Het zal dus wel verantwoord zijn volgens de experts ...  roll

14

Re: Stadstriathlon Weert 2013

Ik ga morgen ook een stadstri meedoen en het zwemmen zou normaal gezien doorgaan. Ik ga zowiezo een vestje voorzien want zou niet graag ziek worden aangezien ik volgende maand 2 mooie evenementen wil gaan doen en die van morgen toch maar een training is voor mij.

15

Re: Stadstriathlon Weert 2013

Hopelijk gewoon zwemmen. Ik mag invallen bij de 1e divisie, en heb bar weinig zin in een duathlon.

16

Re: Stadstriathlon Weert 2013

Het is goed dat er regels zijn, zoals m.b.t. de watertemperatuur. Denk dat het goed zou zijn als daar niet al te rigide mee om werd gegaan. Het grootste risico wat ik zie is dat deelnemers door de kou bevangen worden.

Ziek wordt je er namelijk volgens mij niet zo snel van. Als je maar niet na het sporten al te lang met natte kleding rond blijf lopen. Minimaal goed afdrogen en droge kleding of nog beter eerst een lekker warme douche smile na het hardlopen wel te verstaan.

Denk dat we allemaal wel eens tijdens het trainen een keer nat zijn geregend.. daar ben je toch ook niet ziek van geworden.

17

Re: Stadstriathlon Weert 2013

Jammer dat het zwemmen niet doorging, maar daardoor ben ik wel 3e geworden bij de 40 plussers. Eerste triathlonprijs, en 20 euro verdiend, dus erg blij. Straks de ouder-kind triathlon nog.

18

Re: Stadstriathlon Weert 2013

Maca944 schreef:

Jammer dat het zwemmen niet doorging, maar daardoor ben ik wel 3e geworden bij de 40 plussers. Eerste triathlonprijs, en 20 euro verdiend, dus erg blij. Straks de ouder-kind triathlon nog.

Gefeliciteerd!

19

Re: Stadstriathlon Weert 2013

Maca944 schreef:

Jammer dat het zwemmen niet doorging, maar daardoor ben ik wel 3e geworden bij de 40 plussers. Eerste triathlonprijs, en 20 euro verdiend, dus erg blij. Straks de ouder-kind triathlon nog.

Gefeliciteerd met je 3e plek. had je gezien bij de ouder-kind-triathlon/duathlon. Mijn dochter deed individueel mee bij de aspiranten, ze was dat kleintje geheel in het zwart, ze heeft ervan genoten. Jou zoon ook.

Ik had helaas in de 6e fietsronde lek gereden dus voor mij was het klaar helaas.

20

Re: Stadstriathlon Weert 2013

Onderstaand wat ouder-kind triathlon foto's:
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/954651_529820007078498_1124719532_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/971069_529820003745165_496485317_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/935684_529820027078496_1546396272_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/946919_529820020411830_1089432526_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/970585_529820023745163_1132072007_n.jpg

21

Re: Stadstriathlon Weert 2013

Fantastische foto's! Hopelijk worden mijn dochter en / of zoon ook zo sport fanatiek als hun ouders al zijn wink Kan niet wachten om dit soort dingen met ze te doen namelijk!

#enjoylife

22

Re: Stadstriathlon Weert 2013

Was pas een avondje wezen fietsen, toen haalde ik onderweg ook een vader met zoontje in op de racefiets. Kleine jongen lekker trappen en pa hem af en toe met de hand op de rug door de ergste windvlagen duwend. Dan druipt de jaloezie er behoorlijk vanaf en bij bovenstaande foto's nog veel meer. Wat een rijkdom Maca... Ik moet nog een paar jaartjes wachten tot mijn peutertje ook in de startblokken plaats kan nemen.

Doe je dit vaker met de kleine?

23

Re: Stadstriathlon Weert 2013

Wat een leuke foto's zeg. Wordt er jaloers van!

Mijn 2 oudste kinderen (14+16) zie ik niet echt op een triathlon starten.
Misschien de jongste ooit (nu 12), het lijkt er wel gaaf zegt ze.
Grootste uitdaging wordt het organiseren van een racefietsje voor 1x.

24

Re: Stadstriathlon Weert 2013

@rinke, hoe oud zijn jouw kinderen? Als ze opgroeien met sportieve ouders dan komt het vast wel goed.

@Dorter, ik doe wel mee aan de lokale hardloopwedstrijden met mijn oudste 2, maar een triathlon had ik nog niet gedaan. Het leuke is inderdaad om het samen met je zoon te doen, en niet alleen toe te kijken.

25

Re: Stadstriathlon Weert 2013

@Maca de oudste is net 3 geworden en jongste is bijna 11 maanden (op 1 dagje na wink ).  allebei zijn het gelukkig onwijze buitenkinderen (net als wij). M'n zoon loopt als sinds hij 10 maanden is en rennen kan ie al als de beste lol

#enjoylife