1

Onderwerp: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

A.s zaterdag is het dan zover..mn eerste (1/4)triathlon... ben ik er klaar voor? Nope ...zo voelt het niet hmm

Door mn achillespees perikelen minder gelopen dan ik zou willen...minder gefietst door tijdgebrek, rotweer en griepjes..nog geen meter buitengezwommen door het koude water..

Heb ik er zin in? Zeker!
Deze tijden heb ik in gedachten....of ze realistisch zijn...dat zie ik volgende week wel.
Zwemmen :20 minuten
Fietsen :80 minuten..
Hardlopen :40 minuten (omdat het parkoer te kort is)(pr op een losse 10km in betere conditie 37'58")
Totaal  inclusief wisselen 2:30

Grootste ruimte voor verbetering zie ik bij het fietsen..kleinere verbeteringen verwacht ik bij het zwemmen en als het lopen weer een beetje gaat zijn daar ook nog wat minuten te winnen.

Voorlopig kan ik wel concluderen dat ik met het trivirus besmet ben...

2

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Nou Gadget,

mooie ambities, soms zit het mee, soms zit het tegen.
In ieder geval heel veel succes!

3

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Gadget,

Het word ook mijn eerste 1/4e triathlon en heb voor het zwemmen en fietsen de zelfde tijden in gedachten. Lopen een iets langzamere tijd.  Mijn streven is onder de 2.40 uur.

Succes in ieder geval.

4

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Het ziet er naar uit dat we geluk hebben met het weer, het wordt vanaf midden volgende week een graad of 20. Hopelijk warmt het water een beetje op want zoals het nu is denk ik dat het zwemmen niet door zal gaan, ik schat het op 13 graden.

5

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Jack33 schreef:

Het ziet er naar uit dat we geluk hebben met het weer, het wordt vanaf midden volgende week een graad of 20. Hopelijk warmt het water een beetje op want zoals het nu is denk ik dat het zwemmen niet door zal gaan, ik schat het op 13 graden.

Volgens de website van de provincie Flevoland 12.7 die 0.3 moet in een week toch wel te halen zijn..

6

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Vandaag tri in Almere gedaan, ook zwemmen in IJsselmeer/Randmeer wel koud maar zeker te doen. Reken maar dat het zwemmen in Huizen doorgaat. Ik doe ook mee, dus ik verheug me erop!

triathlon is 3x leuker!

7

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

volgens de site :

Zaterdagmiddag was de watertemperatuur van het Gooimeer (gemeten bij de Reddingsbrigade) 15,5 graden. Komende maandag en donderdag wordt er opnieuw gemeten big_smile

8

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Triathlon Almere vond ik heel goed te doen (geen moment koud gehad), voor mijn gevoel was het vorige week in Weert veel kouder..

9

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Wat doen jullie tegen de kou? Dubbele badmuts? Surfhandschoendjes met vingers, kan heet water in je pak gooien voor de start, of een klein plasje onderweg?

Ik ga as donderdag even kijken bij het strand en een stukje zwemmen. Hoop dat het met dit weer wel 16 of misschien wel 17 gr wordt in de bovenste paar cm water..

Grt Sebas

1-2-Tri!

10

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Een dubbele badmuts is een goed idee. Handschoentjes zijn niet altijd toegestaan, dus controleer dat even. Als het te koud is om te zwemmen dan gaat het niet door, dus ik zou me er niet al te druk om maken. Gewoon doorbijten.  wink

11

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

SVerweij schreef:

Wat doen jullie tegen de kou? Dubbele badmuts? Surfhandschoendjes met vingers, kan heet water in je pak gooien voor de start, of een klein plasje onderweg?

Dubbele badmuts, evt wat vaseline op het gezicht maar die heb ik zondag niet gemist.. (let op, niet te dicht bij je ogen smeren want dan zit je zwembril niet meer goed)

12

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

SVerweij schreef:

Wat doen jullie tegen de kou? Dubbele badmuts? Surfhandschoendjes met vingers, kan heet water in je pak gooien voor de start, of een klein plasje onderweg?

Ik ga as donderdag even kijken bij het strand en een stukje zwemmen. Hoop dat het met dit weer wel 16 of misschien wel 17 gr wordt in de bovenste paar cm water..

Grt Sebas

Ga je overdag? dan doe ik met je mee.. ik ben van 12 tot een uur of 2 vrij.. daarna mag ik kindertjes entertainen..

Maarten

13

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Afgelopen zondag gezwommen bij de ATC Triathlon Almere, ook in het Markermeer.
Echt de temperatuur viel enorm mee.
Wel even inzwemmen voor de start dan schrik je niet zo, dan loopt er ook wat water in je pak wat dan tijdens de start ceremonie kan opwarmen.

Geen vaseline, geen dubbele badmuts, geen surfhandschoentjes nodig.

14

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Dat is ook verschillend per persoon. Na het inzwemmen zaterdag kwam ik met blauwe handen uit het water en stond ik aardig te klappertanden voor de start. Tijdens heb ik geen last gehad van de kou. Ik had wel twee badmutsen op, maar dat doe ik eigenlijk altijd.

15

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Ik heb net ook buiten gezwommen, 35 minuten, viel reuzemee. Nog 3 dagen zon erop en het is perfect. ook de wind gaat iets afnemen, dus een vlakke waterspiegel. Geen enkele reden tot zorg dus.

16

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

gadget schreef:
SVerweij schreef:

Wat doen jullie tegen de kou? Dubbele badmuts? Surfhandschoendjes met vingers, kan heet water in je pak gooien voor de start, of een klein plasje onderweg?

Ik ga as donderdag even kijken bij het strand en een stukje zwemmen. Hoop dat het met dit weer wel 16 of misschien wel 17 gr wordt in de bovenste paar cm water..

Grt Sebas

Ga je overdag? dan doe ik met je mee.. ik ben van 12 tot een uur of 2 vrij.. daarna mag ik kindertjes entertainen..

Maarten

Ik ga half 5 tot half 6 id avond..nog anderen??

1-2-Tri!

17

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Half 5 dan ben ik druk bezig popcorn te bakken voor de kindertjes:-) 's avonds gaat ook niet lukken want dan heb ik mn plasma donatie afspraakje...

ach ja... ga waarschijnlijk woensdag en/of vrijdag met wat triatleten in de Sijsjesberg zwemmen..(met wetsuit).. zaterdag zien we dan wel weer..

Maarten

18

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Net id Sijs geweest..met een pak aan smelt je bijna..

1-2-Tri!

19

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Volgens de website is de watertemperatuur nu 18 graden, als het zo doorgaat wordt het nog een triathlon zonder pak!
Niks aan de hand dus.

20

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Vanmiddag even een stukje gezwommen in het gooimeer met een ervaren triathleet , lekker in het zonnetje door de waterplantjes peddelen.. er stond wel een beetje een gekke wind die voor een golfslag zorgde loodrecht op de kust...  Op de heenweg dus tegen en richting de kust weer mee.

Komt morgen helemaal goed met het zwemmen...

21

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Ik heb daarnet ook buiten gezwommen en het was idd enorm lekker. Maar om zonder pak? Het oppervlakte water gaat wel maar als je een metertje dieper gaat is het nog een ijskelder.

22

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Watertemperatuur was erg aangenaam vandaag. De golfslag was inderdaad tegen op de heenweg, mee op de terugweg.

23 Laatst bewerkt door gadget (08-06-13 21:19:46)

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

gadget schreef:

Heb ik er zin in? Zeker!
Deze tijden heb ik in gedachten....of ze realistisch zijn...dat zie ik volgende week wel.
Zwemmen :20 minuten
Fietsen :80 minuten..
Hardlopen :40 minuten (omdat het parkoer te kort is)(pr op een losse 10km in betere conditie 37'58")
Totaal  inclusief wisselen 2:30

Wat een lekkerrrrrr debuut op de triathlon.  Het weer was lekker kwa temperatuur, beetje wind maar niet overdreven..
Ik was lekker op tijd op de baan en was natuurlijk mn id vergeten... na wat aandringen en vriendelijk kijken hoefde ik 'm niet eerst op te halen.. rustig alles klaar gelegd op de baan en op de fiets naar het zwemmen. de start van de OD bekeken en omgekleed voor het zwemmen.

Het zwemmen viel me vies tegen. De chaos was groter dan ik had gedacht en door de golfslag zwommen er op de heen weg veel mensen schoolslag waardoor mn bril zelfs van mn hoofd werd geschopt... Ik kwam daardoor maar moeilijk in een lekker ritme en stapte pas na 23'30 minuten uit het water.

De wissel naar fiets ging best aardig.heb wel ontdekt dat het aandoen van de fietsschoenen aan het eind van de parc ferme niet de handigste plek is:-) Het fietsen zelf ging wel lekker. Na de stichtsebrug en wat smalle paadjes met tegenliggers was het een lang recht stuk met schijn wind mee.. lekker met 40 doorfietsen. geprobeerd om de stukken wind tegen een beetje aan te zetten waardoor de gemiddelde snelheid best ok bleef. na de stichtsebrug een paar versnellingen lichter rustig doorgepeddeld naar de Atletiekbaan. vanaf het water tot de atletiekbaan deed ik 1:20'40"

Mn fiets stond bij de finish halverwege de baan. Helm af,Petje op, schoenen (en sokken) aan en we konden weer verder.. tot ik net de baan af was.. toen moest ik even een boom water geven. Wel gek want ik had die behoefte nog niet toen ik op de fiets zat... misschien was het ook wel niet nodig geweest maar acht..

De eerste paar honderd meters liep ik flink te harken, het ging totaal niet soepel maar dat trok later wel bij. mn vriendin had me bij het zwemmen gemist maar stond nu met mn twee jongens wel op een handige plek waardoor ik ze 4 keer tegenkwam.. de eerste keer was het nog stroef maar de volgende keren ging het lekker.  Het lopen , inclusief wissel en plaspauze, ging in 41'51"

totaaltijd 2:26'00"

na de finish werd ik opgewacht door vriendin en kindertjes en ben ik met een ijsje lekker terug gewandeld naar de atletiekbaan... heerlijk voldaan in het zonnetje...

Volgend jaar weer.. maar dan een paar dingetjes anders.. het zwemmen moet sneller, dat moet makkelijk onder de 20 minuten kunnen. misschien toch een andere fiets...moet ook een flinke hap vanaf..... en last but not least... zonder achillespees blessures moet ik hier gewoon ruim onder de 40 minuten kunnen lopen..

Maar wat veel belangrijker is dan de tijden... Ik heb er enorm van genoten, zowel van de triathlon zelf als de voorbereiding...

nu snel een nieuwe triathlon uitzoeken..

Maarten

24

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Leuk verhaal gadget!

Ook bij de OD was een behoorlijk chaos op de 1e 100-200 meter.
Met de golven tegen en veel mensen op een kluitje was er geen zwemmen aan smile

25

Re: Huizen triathlon zaterdag 8 juni

Het was idd een prachtige wedstrijd!
Zwemmen: idd chaos en golven....maar ik had voor het eerst in jaren een goed gevoel in m'n lijf.
Fietsen: spelen met de wind, maar bleef mogelijk om lekker snelheid te houden. Ik heb echt heerlijk gefietst.
Lopen: heel goed te doen qua parcours. Ik had alleen iets teveel gedronken bij verlaten fiets, dus vreselijke kramp de eerste 1-1,5 km.

Enige minpuntje is de drukfout op het shirt!!
Verder een erg leuke wedstrijd, waarvan ik denk volgend jaar weer op in te schrijven.
Oftewel: tot volgend jaar!

@gadget
Maarten, dan moeten wij elkaar geregeld gezien hebben bij het zwemmen. Ik klokte daar 23:39

Groet,
Roy

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)