1

Onderwerp: Triathlon Stein 23 juni 2013

Ok, na succesvolle inschatten bij Powerman Horst (tempo klopte, alleen door Prikkelbaar Darm Syndroom die die weken extreem aanwezig was lange wissels...) en 1/8 UT  (PR met 1u01) tijd voor een voorspelling voor Horst. Gebaseerd op eerdere resultaten dit jaar en op de vormtesten afgelopen weken.

AFSTAND 1/2

0:38:00 |1900m SWIM:
0:02:00 |T1
2:38:00 |95km 800hm BIKE (36kmh)
0:02:00 |T2
1:45:00 | 21,5km RUN (12,3kmh)
-------------------+
5:07:00 |Totaal


ZWEMMEN: ik train nu via een club, 4x per week, ga goed vooruit, maar blijft mijn zwakken punt... 10min/500m ga ik vanuit, hopen dat het sneller gaat
FIETSEN: sterkste onderdeel, vormtesten wezen uit dat 37kmh mogelijk is met goede run erna (100km @ 225watt @35kmh met trainingswielen), maar gezien de grote hoeveelheid hoogtemeters tov mijn reguliere trainingen ga ik uit van 36kmh. Doelvermogen ligt tegen de 230watt op het vlakke (FTP is 310watt momenteel) en klimlimiet stel ik op 380watt
LOPEN: sterker dan vorig jaar, sterker dan april. Tempo is haalbaar, ook na het fietsen en redelijk safe.... Er zou meer in moeten zitten, maar dat is dan mooi meegenomen.

Grootste probleem blijft mijn PDS smile is redelijk stabiel....maar heeft me beide twee eerdere pogingen op de 1/2 al genekt met een DNF in de run.... echter weet ik vanuit Horst dat ik door kotsgrens heen moet om de druk van de borst te krijgen (luchtophopingen in maag en darmen). Daarnaast moet ik tijdens het fietsen de ademhaling diep houden en mijn mond uit de wind houden tongue

Ik zal zoals elke wedstrijd niet met Hartslagband de wedstrijd doen... fietsen gaat op de SRM en lopen op de GPS (pace van 5"10-4"40)

Heb ik er zin? JA!
Zie ik er tegenop: JA! tongue

Gezien het weer wordt het gewoon een TT helm (12 graden nacht ,19 overdag), wetsuit (19,3 graden watertemp momenteel) en uiteraard racingflats smile met suc6 Horst op de Saucony Grid Type A4 gelopen, dus hier weer)

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

2

Re: Triathlon Stein 23 juni 2013

check, we gaan sprinten zaterdag..

14 minuten zwemmen,
2 wisselen
25km fietsen, dus ongeveer 45minuten (33,3 op het bochtige, glooiende en waarschijnlijk natte parcours)
1 wissel
5km lopen moet toch nog wel in 20 min kunnen.

1.22 is dus het plan...

3

Re: Triathlon Stein 23 juni 2013

Vanzella schreef:

check, we gaan sprinten zaterdag..

14 minuten zwemmen,
2 wisselen
25km fietsen, dus ongeveer 45minuten (33,3 op het bochtige, glooiende en waarschijnlijk natte parcours)
1 wissel
5km lopen moet toch nog wel in 20 min kunnen.

1.22 is dus het plan...

Lopen is ook ietsje langer met 5.2 geloof ik.

Ik ga ook sprinten (en stayeren), hoop op een droog parcours... Dit keer fietsbenen wel inpakken, zodat ik niet in de achterhoede van de eredivisie serie eindig. Tijden geen idee, ik ben niet bekend met het parcours en mijn tijden zijn ook afhankelijk van het wedstrijdverloop.

4

Re: Triathlon Stein 23 juni 2013

Ik hoop ook mee op een droog parcours..en niet al te veel wind, zag windkracht 5 voorbij komen voor Limburg... :S

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

5

Re: Triathlon Stein 23 juni 2013

AFSTAND 1/2

0:34:58 |1900m SWIM:
0:06:11 |T1
3:06:08 |95km 800hm BIKE (220W gemiddeld, 240W normalized, 954W max)
0:07:22 |T2
1:55:28 | 21,5km RUN
-------------------+
5:50:05 |Totaal

Ok, first of all: ik zeg nooit meer dat een powerman zwaarder is dan een ironman70.3 afstand.... met name op dit parcours onder deze weersomstandighenden.

Korte samenvatting

SWIM 1900meter: beoogd 38minuten: werd 35minuten big_smile redelijk wat golven, maar kon mijn ritme goed vinden.

BIKE: wind, wind, wind, 14% hellingen (800hoogtemeters in totaal), kasseien, natte haarspeldbochten en. Ging uit van 36kmh, werd een magere 32kmh (en nog een paar keer stil gestaan, fietsbril wegwerken, een chainstuck etc) maar wel op bijna het vermogen wat ik wilde draaien.
Om aan te geven hoe zwaar het was: heb spierpijn in de armen van het onder controle houden van de fiets on die wind. ondanks problemen met ritme vinden kon ik wel goed klimmen.
De nr 1 en 2 van de heren haalde me in een straat voor de 14% klim... ik begon de klim met 10meter achterstand, en toen ik boven kwam was ik de nr2 alweer voorbij tongue

RUN: hoezo...heuvels, ook de halve marathon zat er vol mee (20% is niet leuk..., kun je op je tenen gaan lopen om daar tegenop te komen). eerste 2 rondes mooi op 12+kmh...ronde 3 begon alles te protesteren, kuiten en quadriceps, maag, buik, overgeven ets. uiteindelijk zelfs een deel moeten wandelen...

Genoeg ruimte voor verbetering, maar belangrijkste, eindelijk een middenafstandtriathlon voltooid, en wat voor een!
Wissels ook veels te lang (armstukken, beenstukken etc. met de run nog droge sokken zien aan te kijken.

Hoofdconclusie is wel: heb dit parcours goed onderschat. uiteindelijk al in lap 1 van het fietsparcours moeten besluiten om puur te gaan voor het finishen van de wedstrijd. Wat gezien de omstandigheden al een uitdaging was (dag ervoor nog koorts gehad, week ervoor een flink aantal ontstoken lymfeklieren bij de buik...) Kreeg door dit alles gewoon geen lekker ritme te pakken op de fiets, benen voelden slap aan.

Volgend jaar weer een halve? Ja, weer Stein? Mogelijk, is niet mijn parcourstype met al dat bochtenwerk en afdalingen in zowel het fietsen en het lopen, omhoog geen probleem ,maar naar beneden...

Scighera schreef:

Ok, na succesvolle inschatten bij Powerman Horst (tempo klopte, alleen door Prikkelbaar Darm Syndroom die die weken extreem aanwezig was lange wissels...) en 1/8 UT  (PR met 1u01) tijd voor een voorspelling voor Horst. Gebaseerd op eerdere resultaten dit jaar en op de vormtesten afgelopen weken.

AFSTAND 1/2

0:38:00 |1900m SWIM:
0:02:00 |T1
2:38:00 |95km 800hm BIKE (36kmh)
0:02:00 |T2
1:45:00 | 21,5km RUN (12,3kmh)
-------------------+
5:07:00 |Totaal


ZWEMMEN: ik train nu via een club, 4x per week, ga goed vooruit, maar blijft mijn zwakken punt... 10min/500m ga ik vanuit, hopen dat het sneller gaat
FIETSEN: sterkste onderdeel, vormtesten wezen uit dat 37kmh mogelijk is met goede run erna (100km @ 225watt @35kmh met trainingswielen), maar gezien de grote hoeveelheid hoogtemeters tov mijn reguliere trainingen ga ik uit van 36kmh. Doelvermogen ligt tegen de 230watt op het vlakke (FTP is 310watt momenteel) en klimlimiet stel ik op 380watt
LOPEN: sterker dan vorig jaar, sterker dan april. Tempo is haalbaar, ook na het fietsen en redelijk safe.... Er zou meer in moeten zitten, maar dat is dan mooi meegenomen.

Grootste probleem blijft mijn PDS smile is redelijk stabiel....maar heeft me beide twee eerdere pogingen op de 1/2 al genekt met een DNF in de run.... echter weet ik vanuit Horst dat ik door kotsgrens heen moet om de druk van de borst te krijgen (luchtophopingen in maag en darmen). Daarnaast moet ik tijdens het fietsen de ademhaling diep houden en mijn mond uit de wind houden tongue

Ik zal zoals elke wedstrijd niet met Hartslagband de wedstrijd doen... fietsen gaat op de SRM en lopen op de GPS (pace van 5"10-4"40)

Heb ik er zin? JA!
Zie ik er tegenop: JA! tongue

Gezien het weer wordt het gewoon een TT helm (12 graden nacht ,19 overdag), wetsuit (19,3 graden watertemp momenteel) en uiteraard racingflats smile met suc6 Horst op de Saucony Grid Type A4 gelopen, dus hier weer)

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

6 Laatst bewerkt door Vanzella (24-06-13 08:53:58)

Re: Triathlon Stein 23 juni 2013

@scighera, van harte met het volbrengen van je eerste halve! Ik heb wel 1 opmerking. Als je zulke ambitieuze doelen zet, is het wel heeel zonde om 13 minuten aan wisseltijd te hebben.. Trek gewoon een dun jasje aan als het koud is en doe talkpoeder in je sokken....

Over mijn sprintrace.
Ik had behalve mijn loopvorm de wedstrijd redelijk ingeschat deze keer.

Zwemmen 14.56 het was een beetje druk in het begin en ging wel erg makkelijk. Na de boei snapte ik waarom, fikse golfslag tegen.. Ik kwam er goed doorheen, heb nog een paar greoepjes ingehaald en was als 62e van 138 uit het water. Linkerrijtje dusssss.. Dat is vrij uniek voor mij smile

Vlotte wissel en het fietsen werd 44.24 (33.6 gem is ok voor het bochtige winderige parcours met wat hoogteverschil).

Wissel was deze keer echt vlot.

Alleen daarna sloegen de benen vast. Ik kon net 4.30 lopen op de eerste km en dat liep zelfs op naar 4.40 en 4.45 in het tweede deel. Beetje steek erbij en het was dus gewoon slecht. 24.14 op 5.2km

Wel een leuk parcours, 3 rondjes fietsen en 4 rondjes lopen met een lekker klimmetje in elk rondje. Uiteindelijk finish in 1.25.52.

Ik neem aan dit na twee wedstrijden op deze manier ik gewoon moet concluderen dat dit mijn niveau is. Zaterdag in Holten gewoon genieten van de mooie triathlon en niet meer denken aan de tijd dat ik 38 op 10 liep in een triathlon..

7

Re: Triathlon Stein 23 juni 2013

@scighera
Netjes gedaan.

Misschien toch proberen om zonder sokken te lopen?

Afdalen moet je leren. Zowel met fietsen als hardlopen. Veel oefenen.. desnoods op viaducten of bruggen als die een beetje in de buurt te vinden zijn.

8

Re: Triathlon Stein 23 juni 2013

bvoruns schreef:

@scighera
Netjes gedaan.

Misschien toch proberen om zonder sokken te lopen?

Afdalen moet je leren. Zowel met fietsen als hardlopen. Veel oefenen.. desnoods op viaducten of bruggen als die een beetje in de buurt te vinden zijn.

doe ik normaal ook op de sprint en short distance, maar gezien de regen wilde ik toch sokken aan met fietsen ivm koude voeten, lopen had achteraf beter zonder gekund (ben niet gevoelig voor blaren)

Afdalen moet je zeker leren, maar weinig plekken in de buurt die zo extreem zijn als daar in stein. in de eerste rond stond er al een ambulance, iemand die 2e bocht niet meer kon halen (S-bochten)

Maar goed, tijd staat nu smile volgend jaar zijn we er denk ik wel weer smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

9

Re: Triathlon Stein 23 juni 2013

Afdalen zit ook wel wat tussen de oren. Op mijn nieuwe fiets trap ik nog bij als ik naar beneden rij en op mijn TT en andere racefiets knijp ik de remmen dicht. Die nieuwe geeft een volledig ander gevoel is raar maar waar. Ik gisteren een klein mtb wedstrijdje gedaan en goed gevallen heb een serieuze snee in mijn borst en mijn rib is wat geraakt denk ik mad Nog proficiat met je halve verder op naar een volledige nu wink

10 Laatst bewerkt door bvoruns (24-06-13 10:15:29)

Re: Triathlon Stein 23 juni 2013

@Vanzella
Netjes ingeschat!

Lijkt mij dat je een prima race hebt gehad..

11

Re: Triathlon Stein 23 juni 2013

ronnyke schreef:

Afdalen zit ook wel wat tussen de oren. Op mijn nieuwe fiets trap ik nog bij als ik naar beneden rij en op mijn TT en andere racefiets knijp ik de remmen dicht. Die nieuwe geeft een volledig ander gevoel is raar maar waar. Ik gisteren een klein mtb wedstrijdje gedaan en goed gevallen heb een serieuze snee in mijn borst en mijn rib is wat geraakt denk ik mad

Zit absoluut tussen de oren. Als je voorover over je stuur hang denk ik dat je eerder geneigd zal zijn om wat af te remmen.

Als het geen broodwinning maar hobby is dan zou ik wat eerder afremmen wink Het parcours goed kennen kan ook helpen, dan weet je wat er verwacht moet worden... kan je ook wat meer het gas erop houden.

12

Re: Triathlon Stein 23 juni 2013

Scighera schreef:
bvoruns schreef:

@scighera
Netjes gedaan.

Misschien toch proberen om zonder sokken te lopen?

Afdalen moet je leren. Zowel met fietsen als hardlopen. Veel oefenen.. desnoods op viaducten of bruggen als die een beetje in de buurt te vinden zijn.

doe ik normaal ook op de sprint en short distance, maar gezien de regen wilde ik toch sokken aan met fietsen ivm koude voeten, lopen had achteraf beter zonder gekund (ben niet gevoelig voor blaren)

Afdalen moet je zeker leren, maar weinig plekken in de buurt die zo extreem zijn als daar in stein. in de eerste rond stond er al een ambulance, iemand die 2e bocht niet meer kon halen (S-bochten)

Maar goed, tijd staat nu smile volgend jaar zijn we er denk ik wel weer smile

De afdaling waar je aan het eind 90% moet insturen naar een smal tunneltje is klote in de regen (zeker met carbon remvlakken). De S bochten in de eerste afdaling vragen vooral rust en beleid smile

13

Re: Triathlon Stein 23 juni 2013

ronnyke schreef:

Afdalen zit ook wel wat tussen de oren. Op mijn nieuwe fiets trap ik nog bij als ik naar beneden rij en op mijn TT en andere racefiets knijp ik de remmen dicht. Die nieuwe geeft een volledig ander gevoel is raar maar waar. Ik gisteren een klein mtb wedstrijdje gedaan en goed gevallen heb een serieuze snee in mijn borst en mijn rib is wat geraakt denk ik mad Nog proficiat met je halve verder op naar een volledige nu wink

Klopt ook wel.... met mijn koersfiets durf ik de bocht platter te nemen dan op de TT fiets.   Hele doe ik voorlopig niet, denk volgend jaar een bijna identieke kalender als dit jaar met Powerman, 1/8 UTT, 1/2 Stein, 1/8 Oldenzaal, RBR Borne en 1/4 Vroomshoop.  en dan is het tijden flink aanscherpen op de Powerman en de Stein voor de 1/8 zijn er dan toch wel podiumambities gezien de progressie die ik op die afstand aan het boeken ben..

Balen van die valpartij, hoop dat je snel weer hersteld ben! :S

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

14

Re: Triathlon Stein 23 juni 2013

Vanzella schreef:

@scighera, van harte met het volbrengen van je eerste halve! Ik heb wel 1 opmerking. Als je zulke ambitieuze doelen zet, is het wel heeel zonde om 13 minuten aan wisseltijd te hebben.. Trek gewoon een dun jasje aan als het koud is en doe talkpoeder in je sokken....

Over mijn sprintrace.
Ik had behalve mijn loopvorm de wedstrijd redelijk ingeschat deze keer.

Zwemmen 14.56 het was een beetje druk in het begin en ging wel erg makkelijk. Na de boei snapte ik waarom, fikse golfslag tegen.. Ik kwam er goed doorheen, heb nog een paar greoepjes ingehaald en was als 62e van 138 uit het water. Linkerrijtje dusssss.. Dat is vrij uniek voor mij smile

Vlotte wissel en het fietsen werd 44.24 (33.6 gem is ok voor het bochtige winderige parcours met wat hoogteverschil).

Wissel was deze keer echt vlot.

Alleen daarna sloegen de benen vast. Ik kon net 4.30 lopen op de eerste km en dat liep zelfs op naar 4.40 en 4.45 in het tweede deel. Beetje steek erbij en het was dus gewoon slecht. 24.14 op 5.2km

Wel een leuk parcours, 3 rondjes fietsen en 4 rondjes lopen met een lekker klimmetje in elk rondje. Uiteindelijk finish in 1.25.52.

Ik neem aan dit na twee wedstrijden op deze manier ik gewoon moet concluderen dat dit mijn niveau is. Zaterdag in Holten gewoon genieten van de mooie triathlon en niet meer denken aan de tijd dat ik 38 op 10 liep in een triathlon..

netjes ingeschat dus, goed gedaan! Ik zie dat jullie een ander parcours hadden dan de halve (wij haden 4 rondjes van 5,4km, met de nodige klimmetjes en afdalingen). Holten gaat wel goedkomen, mooi parcours, een eitje vergeleken met stein!

Wissels waren ook veels te lang, oa, door armstukken, beenstukken, sokken etc, ach, voor de eerste keer op de 1/2 vond ik dat niet meer interessant gezien het weer, toen ik daar arriveerde ging het mij vooral om finishen, ik wist op tegen het weekend al dat er niet meer inzat (oa door koorts), dus alles was redelijk relaxed, te relaxed soms wink En weet nu ook dat ik beter eerst me chip even kan losmaken voordat ik wetsuit uittrek, kostte me bijna een verrekte kuit.op sprint en shirt distance wissel ik wel snel en efficient

Bochten was ook idd veel rust en beleid, zeker in deze omstandigheden, het is hobby, en heb geen zin in schade wink

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

15

Re: Triathlon Stein 23 juni 2013

@scighera Dan heb ik je zien lopen, je hebt trouwens een hele aparte manier van lopen, kan het moeilijk omschrijven.
Nette tijd voor Stein hoor.

Ben zelf helaas uitgestapt had het erg koud, later bleek dat ik koorts had en dus gewoon ziek was.
Had ondanks dat toch heel goed gezwommen 29 min. en na de derde fiets ronde uitgestapt.

16

Re: Triathlon Stein 23 juni 2013

Scighera schreef:

De nr 1 en 2 van de heren haalde me in een straat voor de 14% klim... ik begon de klim met 10meter achterstand, en toen ik boven kwam was ik de nr2 alweer voorbij tongue

Even uit nieuwsgierigheid.. Begrijp ik goed dat je ingehaald (gelapt dus in feite) werd door de nummers 1 en 2 op een recht stuk. Vervolgens komt er een klimmetje en dan haal je ze (of in ieder geval de nummer 2) in op die klim.
Begrijp ik het zo goed?

Als dat zo is, waarom doe je dat dan? Je hebt juist een wattagemeter om ervoor te zorgen dat zo gelijkmatig mogelijk je wattage trapt. Ik snap dat je op een klimmetje wat extra wattage trapt, maar dat doen de nummer 1 en 2 ook, dus dat valt weg. Om eerst gelapt te worden door de leiders van de wedstrijd die veel harder fietsen dan jou, en die vervolgens terug in te halen lijkt me een aardige kamikaze actie waar je benen niet beter van worden.
Ook ben ik benieuwd waar je die 954 watt getrapt hebt, ook dat lijkt me alleen maar onnodig je benen de vernieling in trappen.

Misschien heeft het feit dat je moest gaan lopen tijdens de run hier ook wel enigszins mee te maken?

17

Re: Triathlon Stein 23 juni 2013

Yoca schreef:
Scighera schreef:

De nr 1 en 2 van de heren haalde me in een straat voor de 14% klim... ik begon de klim met 10meter achterstand, en toen ik boven kwam was ik de nr2 alweer voorbij tongue

Even uit nieuwsgierigheid.. Begrijp ik goed dat je ingehaald (gelapt dus in feite) werd door de nummers 1 en 2 op een recht stuk. Vervolgens komt er een klimmetje en dan haal je ze (of in ieder geval de nummer 2) in op die klim.
Begrijp ik het zo goed?

Als dat zo is, waarom doe je dat dan? Je hebt juist een wattagemeter om ervoor te zorgen dat zo gelijkmatig mogelijk je wattage trapt. Ik snap dat je op een klimmetje wat extra wattage trapt, maar dat doen de nummer 1 en 2 ook, dus dat valt weg. Om eerst gelapt te worden door de leiders van de wedstrijd die veel harder fietsen dan jou, en die vervolgens terug in te halen lijkt me een aardige kamikaze actie waar je benen niet beter van worden.
Ook ben ik benieuwd waar je die 954 watt getrapt hebt, ook dat lijkt me alleen maar onnodig je benen de vernieling in trappen.

Misschien heeft het feit dat je moest gaan lopen tijdens de run hier ook wel enigszins mee te maken?

je begrijpt het goed. Ik draaide 450Watt op de klim (wat goed haalbaar is voor mij weet ik uit trainingen). Was meer dan ik wilde, maar ik zat al op mijn lichtste verzet, minder vermogen draaien was dus niet meer mogelijk. omdat ik ander helemaal geen trapfrequentie zou overhouden, zat al op een magere 70rpm uit mijn hoofd...
Die 954 zal een piek zijn geweest op de kasseien klim, van de afwateringsgeul weer naar de kasseien verplaatsen om een langzamere deelnemer voor bij te gaan, denk dat met het aanzetten dat vermogen werd bereikt.

Feit dat ik moest gaan lopen staat los ervan, Benen waren goed, maag/buik niet, oorzaak is Prikkelbaar Darm Syndroom wat ik heb. eerste 2 looprondes gingen goed conform schema, maar denk dat ik te overmoedig ben geworden bij de aid stations (powerbar sportdrank ipv water) en dat me dat genekt heeft (letterlijk) Was dus overgeven, de hik en buikkrampen... Uiteindelijk langer volgehouden dan in Horst, daar had ik de kachten al na 2,5 uur, nu dus pas na 5 uur,

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

18

Re: Triathlon Stein 23 juni 2013

@scighera, toch erg vreemd verhaal.

je draait gemiddeld vermogen van nmog geen 230watt en gaat klimmen met 450 (dik boven FTP), denk je nu zelf echt dat zoiets erg verstandig is? En je verzet had je van tevoren ook kunnen verzinnen, om op een heuvelachtig parcours de juiste verzet monteren. Denk dat indelen en doseren voor jou veel meer resultaat gaat opleveren dan dat je zelf beseft.

Neemt niet weg dat je goed gefietst hebt, maar toch zonde

gr

19

Re: Triathlon Stein 23 juni 2013

triest schreef:

@scighera, toch erg vreemd verhaal.

je draait gemiddeld vermogen van nmog geen 230watt en gaat klimmen met 450 (dik boven FTP), denk je nu zelf echt dat zoiets erg verstandig is? En je verzet had je van tevoren ook kunnen verzinnen, om op een heuvelachtig parcours de juiste verzet monteren. Denk dat indelen en doseren voor jou veel meer resultaat gaat opleveren dan dat je zelf beseft.

Neemt niet weg dat je goed gefietst hebt, maar toch zonde

gr

FTP ligt op 310W.. dat gemiddeld zo laag was is omdat ik geen ritme kon vinden (Horst reed ik op 256W gemiddeld met een stabiele run (op de PDS klachten na dan)).
Ik had al een ander verzet gemonteerd, gebasseerd op Holten waar ik de 12% op reed met 44x18 in een wedstrijd (1/4)  een paar jaar geleden, dus leek mij 44x25T voldoende backup, bleek dus niet te kloppen, maar ja, ik rij nooit in Limburg...Dus een eyeopener, als ook de wielkeuse (HED.3 voor bleek alles behalve ideaal met de wind)
Dat die 450W verstandig was? natuurlijk niet, maar op dat moment had ik geen keus smile

Kortom, genoeg geleerd zondag smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800