1 Laatst bewerkt door petitmas (30-06-13 21:29:33)

Onderwerp: Halve tri Guéret

Dit wordt mijn eerste keer daar en hij schijnt een stuk zwaarder te zijn dan de halve van 2011 die ik toen in 4.54 liep.
Maatje van me, die gelijkwaardig is liep al 5.24, dus als ik binnen de 5.30 blijf heb ik het goed gedaan. Wordt ook nog eens 30 garden, dusssssssss yikes

Afstanden :

1900 zwemm : 36
90 km fietsen : 3.10
21 km lopen : 1.45

Echte ouderwetse halve dus. Behoorlijk wat klimwerk bij zowel fietsen als lopen. In 2011 was de snelste fietstijd 2.36 en looptijd 1.25 en dat zijn mannen a la Dirk Wijnalda en Carlo vd Burg, dussssss dan weten jullie het wel

Dat maatje liep op een halve 1.23 waar ik 1.35 liep, maar op deze halve liep hij vorig jaar al 1.36 om even aan te geven hoe zwaar het is. Daarom mijn lopen op 1.45 gezet. Samen met de fiets kom je dan op 4.55 +36 zwemmen en 2 wissels zal het dus spannend worden voor de 5.30  cool  en dan ook nog eens een voorspelling van 30 graden pffffffffffff

Wordt vervolgd

2

Re: Halve tri Guéret

Was vergeten mijn te verwachten tijden erbij te zetten. Verhaaltje dus even bijgewerkt.

3

Re: Halve tri Guéret

Veel plezier; denk dat het zweten zal worden :-) het zwemmen is bij dergelijke temperatuur wel heel erg aangenaam natuurlijk....

4

Re: Halve tri Guéret

Fietsen is minstens zo fijn hoor. Je mag helaas geen eigen bidons via coaches aannemen. Dus alle voeding in 1 keer mee op de fiets en indien nodig aanvullen met gels en wat van de organisatie.

Met het lopen komen we nog goed weg, parcours is aangepast, lopen langs/om het meer, redelijk vlak dus in dit geval. Binnen de 5.30 moet nu wel haalbaar zijn.

5

Re: Halve tri Guéret

petitmas schreef:

Fietsen is minstens zo fijn hoor. Je mag helaas geen eigen bidons via coaches aannemen. Dus alle voeding in 1 keer mee op de fiets en indien nodig aanvullen met gels en wat van de organisatie.

Met het lopen komen we nog goed weg, parcours is aangepast, lopen langs/om het meer, redelijk vlak dus in dit geval. Binnen de 5.30 moet nu wel haalbaar zijn.

Eten/drinken van derden ben ik wat voorzichtig mee geworden. Al aantal keer mezelf misselijk gevoeld na afloop. Ik wil niemand beschuldigen of verwijten maar als ik niets aanpak of hier lokaal gaat het wel goed.

Er zijn zakken die je op je rug mee kan nemen.. kan in principe genoeg in..

Weet niet wat voor fiets jij hebt, maar ik heb 2 bidonhouders laten monteren. Dat is minimaal 1.5 liter vocht.

6

Re: Halve tri Guéret

bvoruns.............als je 3 grote bidons meeneemt heb je net 2 liter bij je. Als je 90 km moet fietsen in heuvelachtig terrein met 30 graden heb je op zeker te weinig bij je  cool

Over het aanpakken van derden : het is alleen water wat ze uitdelen  roll dus als je een paar gels bij je hebt kan je elke keer een bidon aanpakken met je eigen gels. Dan moet het goed gaan.

7

Re: Halve tri Guéret

petitmas schreef:

bvoruns.............als je 3 grote bidons meeneemt heb je net 2 liter bij je. Als je 90 km moet fietsen in heuvelachtig terrein met 30 graden heb je op zeker te weinig bij je  cool

Je denk toch niet dat ik zo maf ben dat ik in de kokende zon 90km over heuvelachtig terrein ga rijden :-) Denk overigens wel dat je gelijk hebt..

Er zijn drinksystemen die je op je rug mee kan nemen.. Kan je meer dan genoeg meenemen.

petitmas schreef:

Over het aanpakken van derden : het is alleen water wat ze uitdelen  roll dus als je een paar gels bij je hebt kan je elke keer een bidon aanpakken met je eigen gels. Dan moet het goed gaan.

In Frankrijk en alleen water? Valt dat even tegen smile

Alleen water ging al fout. Mij onbekende merken sportdrank pak ik ook niet meer aan, zeker niet als de dop al los is gedraaid.

8

Re: Halve tri Guéret

Ja bij het sporten is het alleen wat er wat ze aanrijken, maar ook al een wedstrijd gedaan waar ik vooraf een fles Pineau de Charente kreeg :-) mmmmmmmmmmmmm

Wordt een prachtige wedstrijd in en rondom een prachtig mooi meer

Rondje lopen is overigens 5,35 wat we 4x mogen doen, dus 21,4 voor het lopen :-) Wordt evengoed alles bij elkaar een pittig dagje. Heel vroeg op, moet 2 uur er naartoe rijden en de start is om 9.30, dus zo'n beetje om 06.00 vertrekken.

Voor de geïnteresseerden, hier staan de kaartjes (kan je aanklikken)

http://www.sportsathletiquesmarchois.fr … /parcours/


Verslag volgt maandag

9

Re: Halve tri Guéret

Succes met de wedstrijd. En jij als local zou van de temperaturen toch geen last meer mogen hebben he wink Als de 111 dit jaar vlot verloopt wat ik eigenlijk toch verwacht dan ga ik volgend jaar ook zeker 1 of 2 halve meedoen en liefst eentje in het buiteland (nee niet holland)

10

Re: Halve tri Guéret

petitmas schreef:

Ja bij het sporten is het alleen wat er wat ze aanrijken, maar ook al een wedstrijd gedaan waar ik vooraf een fles Pineau de Charente kreeg :-) mmmmmmmmmmmmm

Wordt een prachtige wedstrijd in en rondom een prachtig mooi meer

Rondje lopen is overigens 5,35 wat we 4x mogen doen, dus 21,4 voor het lopen :-) Wordt evengoed alles bij elkaar een pittig dagje. Heel vroeg op, moet 2 uur er naartoe rijden en de start is om 9.30, dus zo'n beetje om 06.00 vertrekken.

Voor de geïnteresseerden, hier staan de kaartjes (kan je aanklikken)

http://www.sportsathletiquesmarchois.fr … /parcours/


Verslag volgt maandag

Ziet er wel leuk uit, veel plezier en succes.

Maar goed dat er plaatjes bij staan, mijn Frans is toch wel heel erg roestig smile

11

Re: Halve tri Guéret

Hallo

Zooooo daar ben ik dan met het relaas. Sommigen hebben eht al gelezen op facebook ( "tri toppers" ), maar voor hen die daar nog steeds geen lid van zijn  cool

Mijn ALLERZWAARSTE halve triathlon die ik ooit heb gedaan. Helemaal kapot aan de finish. Het zwemmen, 1900 mt, was vlak :-) dat ging in 32 min, en das heel goed voor mij. Daarna fietsen, 90 km. Meteen vanuit het vertrek 5 km omhoog, en dan bedoel ik niet met een lullig verzet van 39-15, maar binnen een kilometer zat je op de 39-30. In totaal 20 km !!! geklommen met ruim 1000 hoogtemeters. Tijd 3.05

Dat het lopen daarna niet meer echt vanzelf ging laat zich raden. Kan me niet heugen dat ik 1.52 over 21 km heb gelopen, maar ja, voor hun was het een "vlak" parcours. Voor de kenners : vergelijk het met het parcours om de klimwand in Spaarnwoude :-)

Met 5.32 aan de finish. Als ik het van het fietsen had geweten was ik superblij met de tijd geweest, maar nu had ik ingezet onder de 5.30 want ik dacht dat het wel mee zou vallen :-) Beentjes op de bank vanavond :-)

Twee dagen later zie ik de uitslag en ben ik 22e overall  lol  en 14e veteraan !!!
Van de 75 man hebben er slechts 25 binnen de 2 uur gelopen op de 21,5 km en slechts 14 man liep binnen de 1.50

Ik mag dus zeer tevreden zijn maar had een extra dagje rust nodig  tongue

12

Re: Halve tri Guéret

Als je een beetje beter je best had gedaan dan was je nog binnen je geplande tijd gebleven !!!!

Haha.. neuh.. valt mee smile gefeliciteerd. Ondanks dat je het net niet hebt gehaald vind ik dat je missie geslaagd is. We zijn niet met exacte wetenschap bezig maar met sport.. Als ik zo jouw eigen conclusie lees dan mag je daar echt heel tevreden mee zijn.
Nu je het parcours ken kan je de tijd van dit jaar verbeteren tongue

Persoonlijk zou ik in Nederland met 5:32 al heel blij zijn. Op het vlakke land smile vind dan ook dat je het goed hebt gedaan.

13

Re: Halve tri Guéret

bvoruns....THNX