1

Onderwerp: Triathlon van Vlaanderen (Oudenaarde)

Mijn 2de 1/4 triathlon. Eerste was in Brugge (2:32).
Meer golvend fietsparcours dus verwacht tussen de 2:30 en 2:45.

Zijn er nog deelnemers op dit forum, of ervaringen van vorige jaren?

2

Re: Triathlon van Vlaanderen (Oudenaarde)

Ik doe daar ook mee maar verwacht er niet veel van. Heb al eens naar het hoogteprofiel van het fietsparcour gekeken en pfff Maar tja is voor mij toch de hoofdzaak om ervaring op te doen aangezien het nog maar mijn 2e 1/4 is.

3

Re: Triathlon van Vlaanderen (Oudenaarde)

Het zal idd een golvend parcours zijn.
Enig idee van de hoogtemeters?

4

Re: Triathlon van Vlaanderen (Oudenaarde)

Ongeveer 300hm per ronde 600hm op 45km dus is niet niks zeker niet voor een zwaargewicht als mij. Hoop dat ik nog wat over heb voor de loopproef die wel vrij vlak is denk ik want die is rond het meer.

5

Re: Triathlon van Vlaanderen (Oudenaarde)

Dat is idd mooi golvend. Zal totaal iets anders zijn als mijn 1/4 kwart in Brugge. Toen was er nagenoeg geen meter omhoog.

Enig idee van de watertemperatuur?

6

Re: Triathlon van Vlaanderen (Oudenaarde)

De watertemp ging nog op de site komen dacht ik. Hoop dat er in wetsuit gezwommen mag worden want anders start ik zowiezo niet maar denk het wel. Heb naar de fietstijden van vorig jaar gekeken en dan weet je al hoe golvend het is roll

7

Re: Triathlon van Vlaanderen (Oudenaarde)

Ik heb vorig jaar de eerste editie meegedaan.
Mooi parcours, goed georganiseerd en mijn beste resultaat geboekt (net binnen de 2u30 en een looptempo van 14km/h gehaald).

Zwemmen is in de Donk, 1000m: goed te doen, zelfs zonder wetsuit

Fietsen was vorig jaar 1 fantastische ronde van 43 km.
Dit jaar 2 rondes van ... met 2x dezelfde start- en eindhelling (pittige stukjes).
Onderweg is het altijd golvend maar fantastisch mooi en nooit vervelend.
Eigen tempo fietsen is de enigste goede oplossing (niet-stayer wedstrijd helpt hierbij).

Lopen is exact 10 km maar heel vlak naast het water.

Vorig jaar was het hondenweer maar desondanks een leuke wedstrijd.
De organisatie had toen tot 3x toe het fietsparcours en de kritieke plaatsen 'geveegd' (modder en steentjes), waar doet men dat nog?
Zoals eerder gezegd, ondanks het slechte weer een heel gesmeerde organisatie en een mooie wedstrijd.

8

Re: Triathlon van Vlaanderen (Oudenaarde)

Laatste meting van de watertemperatuur: 20°.
Als het nog een beetje warmer wordt kan het mss zondag verboden zijn een wetsuit aan te trekken.

9

Re: Triathlon van Vlaanderen (Oudenaarde)

Vanaf hoeveel graden is het verboden een wetsuit te dragen?
Hoogstwaarschijnlijk komen we er niet met de mindere temperaturen voor vandaag en morgen.

10

Re: Triathlon van Vlaanderen (Oudenaarde)

Pagina 11 sportreglement:
http://vtdl.triathlon.be/reglementen/

Voor jouw wedstrijd (<=1500m zwemmen) is het:
Zwemafstand: 1500
Verboden boven: 23°C
Verplicht onder: 16°C
Afgelast vanaf: 14°C
Maximum tijd in het water: 1 u 10

11

Re: Triathlon van Vlaanderen (Oudenaarde)

Perfect, bedankt Steven

12

Re: Triathlon van Vlaanderen (Oudenaarde)

Dikke pech gehad op het eerste klimmetje ging mijn ketting eraf en zat muurvast dus.... Einde wedstrijd. Zwemmen was ik toch niet als laatste uit het water maar het schol niet veel mad

13

Re: Triathlon van Vlaanderen (Oudenaarde)

ronnyke schreef:

Dikke pech gehad op het eerste klimmetje ging mijn ketting eraf en zat muurvast dus.... Einde wedstrijd. Zwemmen was ik toch niet als laatste uit het water maar het schol niet veel mad

Balen! Hoe kwam het zo vast dat je er niets meer mee kon? Hij sprong links van het binnenblad neem ik aan?

14

Re: Triathlon van Vlaanderen (Oudenaarde)

Idd hij lag al op mijn binneblad maar ik schakelde nog bij bergop en knal alles vast. Deze week wel bij de velomaker langs gaan. Heb nochtans overlaatst in de ardennen gaan trainen en daar heb ik niks ondervonden. Gewoon pech zeker.. Kan gebeuren. Beter dan vallen of blessure. Over enkele weken heb ik een volgende wedstrijd en sta ik extra scherp wink

15

Re: Triathlon van Vlaanderen (Oudenaarde)

Dat is idd wel pech hebben. Komt steeds voor op de verkeerde moment (als er al een goed moment is) Eerste klimmetje was trouwens redelijk pittig.
Ik vond gans het fietsparcours redelijk "golvend en zwaar".
Zwemmen ging redelijk maar ik ben redelijk diep gegaan tijdens het fietsen en had duidelijk te weinig kracht over voor het lopen. Ook de warmte en maagkrampen kwamen niet echt ten goede.

Nog even wachten op de officiele tijden maar ik verwacht iets onder de 3uur.

16

Re: Triathlon van Vlaanderen (Oudenaarde)

Omstandigheden van dit en vorig jaar zijn niet te vergelijken.
Ik heb nu niet meegedaan maar met dit warme weer en het veeleisende (maar fantastische) fietsparcours kan ik me voorstellen leeg te zitten voor of bij het lopen.

@ronnyke: Zonde van de materiaalpech

17

Re: Triathlon van Vlaanderen (Oudenaarde)

Hier ook meegedaan,
Dit is tot nu toe mijn slechtste kwart die ik afgehaspeld heb.
Ik had ook totaal het parcours niet verkend en dan die eerste helling, BAM!! Toen wist ik reeds hoe laat het was... Na de lange kasseistrook ook mijn bidon verloren en de hele tijd maar smakken naar water.. volledig uitgedroogd begonnen aan het lopen met krampen overal. De volgende keer zoutoplossingen nemen paar dagen ervoor en de dag zelf.

Wederom een ervaring rijker en dit zal me dus niet meer overkomen.

18

Re: Triathlon van Vlaanderen (Oudenaarde)

Ronny, ken het gevoel  sad

19

Re: Triathlon van Vlaanderen (Oudenaarde)

Morgen is die fiets terug in orde en heb mij vandaag nog voor een andere wedstrijd ingeschreven wink mijn kalender zit nu wel echt vol voor de rest van het seizoen.