1

Onderwerp: IM Zurich 2014

@AxelVuylsteke

Axel, als ik me niet vergis neem jij binnen twee weken deel aan de IM Zurich?

Kan je me wat meer vertellen over de inschrijvingen? Moet je er snel bij wezen wanneer de inschrijvingen opengaan of kan je rustig afwachten?

Ik heb de indruk dat het parcours erg vergelijkbaar is met Frankfurt. Een aantal hellingen in het fietsparcours, goed voor in totaal een 1000 hoogtemeters. 4 loops lopen in groen gebied langs meer van Zurich.

2

Re: IM Zurich 2014

Hey pabbeele,

Inschrijven was nog mogelijk tot voor 2 maanden dacht ik.  Maar dezer dagen moet je wel opletten want in Europa zijn ze vrij snel uitverkocht tegenwoordig.
Het zou om een 1400 hoogtemeters gaan. Volgende woensdag verken ik zeer rustig het parcours en kan ik meer zeggen.  Momenteel nog 2 kleine pittige trainingskes in Spanje en dan naar Zurich vertrekken en taperen.

Ik zal hier wel een klein verslagje neerpennen qua organisatie/parcours etc...

Greetz

3

Re: IM Zurich 2014

Hoi,
Wil mijn eerste 70.3 gaan doen tijdens de IM Zurich 2014. Is dit een parcours wat goed te doen is of zitten er veel hoogteverschillen in waardoor dit een lastige eerste IM gaat worden voor me?

4

Re: IM Zurich 2014

Axel,
Ik ben heel benieuwd naar je belevenissen en ervaringen in Zurich.
Ik heb deze voor volgend jaar in de planning. Ben benieuwd of je deze met een tijdritfiets of een racefiets moet doen.
De Uetikon en de heartbreak hill zien er vrij steil uit. Als ik het uitreken kom ik echter op ongeveer 5,8%.
Klopt dit naar jouw idee?

5

Re: IM Zurich 2014

Moet wel heel gek worden op een halve wil je de tijdritfiets niet kunnen gebruiken. Juiste verzet kiezen (monteren) en blijven liggen op dat stuur........das sowieso altijd beter dan rechtop te gaan zitten dan wel staand te klimmen, maar bij een bepaald stijgingspercentage heb je geen keus meer.

Bij 5% moet je gewoon kunnen blijven "liggen" en dus met de tijdritfiets rijden...........is mijn mening

Maar wie ben ik?

6

Re: IM Zurich 2014

Hey Allen,

Sorry van de lange delay!!!
Zurich is een prachtwedstrijd!!! Het gevoel op de helling van heartbreak hill is gewoon KICKEN!!!
Sowieso tijdritfiets hier. enkel The beast en heartbreak hill gebeuren uit de beugels.

Er zijn op het fietsparcours 4 hellingen.
De eerste is echt niets. dat is gewoon 4 min omhoog rustig.
De tweede is de zwaarste: The Beast, km of 4-5 klimmen tegen 8-9% eerste keer gaat ie vlot 2e keer wat moeizamer
De derde is iets meer dan vals plat omhoog. Let op dat je je hier niet kapot op rijdt de eerste keer!
De 4e is heartbreak hill... Als je de Cauberg of zo omhoog geraakt is dit geen probleem. Veel korter en minder stijl. Eerste keer ga je die omhoog vliegen door al het volk. 2e keer iets moeizamer maar lukt wel!
De rest is allemaal vlak.

Het lopen is vlak buiten 2 tunneltjes die je moet nemen 1 brugje en dan nog eens 1 hellingkje per ronde. Doet beetje zeer maar gaat wel.
Het was dit jaar 36 graden none wetsuit swim dus wel afzien!!!
maar prachtige wedstrijd!

Volgend jaar Nice!!!

Groeten,

Axel

7

Re: IM Zurich 2014

AxelVuylsteke schreef:

Hey Allen,

Sorry van de lange delay!!!
Zurich is een prachtwedstrijd!!! Het gevoel op de helling van heartbreak hill is gewoon KICKEN!!!
Sowieso tijdritfiets hier. enkel The beast en heartbreak hill gebeuren uit de beugels.

Er zijn op het fietsparcours 4 hellingen.
De eerste is echt niets. dat is gewoon 4 min omhoog rustig.
De tweede is de zwaarste: The Beast, km of 4-5 klimmen tegen 8-9% eerste keer gaat ie vlot 2e keer wat moeizamer
De derde is iets meer dan vals plat omhoog. Let op dat je je hier niet kapot op rijdt de eerste keer!
De 4e is heartbreak hill... Als je de Cauberg of zo omhoog geraakt is dit geen probleem. Veel korter en minder stijl. Eerste keer ga je die omhoog vliegen door al het volk. 2e keer iets moeizamer maar lukt wel!
De rest is allemaal vlak.

Het lopen is vlak buiten 2 tunneltjes die je moet nemen 1 brugje en dan nog eens 1 hellingkje per ronde. Doet beetje zeer maar gaat wel.
Het was dit jaar 36 graden none wetsuit swim dus wel afzien!!!
maar prachtige wedstrijd!

Volgend jaar Nice!!!

Groeten,

Axel


en je tijden?

8

Re: IM Zurich 2014

1u11 zwem zonder wetsuit: 242 Overall
5u23 bike: 221 Overall
5u07 Run: 660 Overall
----------------------------------
11u47 69 AG 660 Overall (+-1900 finishers)

Tijdens de run compleet gecrasht door na 6 km te moeten overgeven... Nuja... Eerste full IM gefinisht...
2014 Nice gaan we voor sub 11u

9

Re: IM Zurich 2014

Klinkt hemels!

IM Zurich staat voor mij ook volgend jaar op het programma.
Dit jaar IM Wales gedaan als eerste full distance.