1

Onderwerp: gemeenschappelijk doel in 2014 of 2015?

Ha vrouwen en mannen van het forum.

Is het misschien leuk om een soort gemeenschappelijk doel in 2014 of 2015 te formuleren met een aantal leden?

Dan denk ik aan een race waar iedereen enthousiast van wordt, waar we dan (virtueel) met zijn alleen naartoe kunnen leven/trainen. Het kan ook een triathlonfestival zijn waar verschillende afstanden worden georganiseerd waardoor het toegankelijker wordt..

Dat kan iets lokaals zijn zoals Almere (halve en hele), maar ook bijvoorbeeld mijn favoriete triathlon in Gerardmer (waar sprint, OD, jeugd en een Halve op het programma staan in twee dagen).

We kunnen ook een grote hele triathlon uitzoeken (IM Copenhagen, Challenge Roth of Embrun etc etc..) maar dan wordt het wel 2015, 2014 planning is volgens mij al bij de meesten gemaakt die lange afstanden doen.

Of iets heel anders dan de meesten "normaal" doen.. Xterra Frankrijk bijvoorbeeld schijnt een topevenement te zijn en iets heel anders dan waar de gemiddelde triathleet hier op het forum over post...

De mogelijkheden zijn legio, of er ook enthousiamse voor is dat lees ik de komende dagen wel smile . Laat maar eens weten wat jullie meningen/ideeen hierover zijn.

2

Re: gemeenschappelijk doel in 2014 of 2015?

Als er iemand Gerardmer zegt begint het bij mij gelijk te jeuken... Eigenlijk wil ik voor 2014 wel weer een halve op de planning zetten, maar dat kan ook Almere zijn. Als het maar een zuivere halve is (lees; correcte afstanden). En de XTerra France in Xonrupt lijkt me ook superbruut.

3

Re: gemeenschappelijk doel in 2014 of 2015?

Leuk idee, als soort van Nederlandstalige invasie :-) als er een buitenlands evenement uit wordt gezocht..

Een hele is toch wel iets teveel van het goede, maar alles onder en inclusief een halve ben ik niet heel erg bang voor.

Waarom tot 2015 uitstellen? 2014 kan prima, eventueel met een kleinere groep.

4

Re: gemeenschappelijk doel in 2014 of 2015?

Ik ben ook wel geïnteresseerd smile

ook voor mij net als bvoruns, alles tot en met halve is mogelijk volgend jaar smile

5

Re: gemeenschappelijk doel in 2014 of 2015?

Idem hier. Prima idee. Als we dan ook nog 's allemaal in dezelfde accommodatie terecht kunnen is het plaatje helemaal af...

Wat mij betreft, in 2014 doe ik Roth. In de voorbereiding kan ik nog een halve plannen maar die ga ik dan wel dicht bij huis zoeken (ik woon in Aalst bij Gent in Vlaanderen), anders wordt het een duur zaakje.

In 2015 plan ik waarschijnlijk wel opnieuw een volledige, dan liggen alle opties nog open.

Misschien door middel van een poll op het forum peilen naar de interesses?

6

Re: gemeenschappelijk doel in 2014 of 2015?

Doe ik even een leuke voorzet met een gezamenlijk onderkomen in de Charente :-)

Eerste weekend juli is de halve triathlon van Guéret. Zoals jullie hebben kunnen lezen een vrij pittige, maar dan doe je eens iets anders in een fantastische setting. Perfect georganiseerd, bijna autovrij parcours, mooie klim in het parcours en een net niet vlak  cool  loopparcours.

Mooie opstap naar de grotere wedstrijden. Ik probeer zelf Barcelona 2014 op de lijst te zetten als 11e hele voor mij. Even afwachten wat het banksaldo in oktober aangeeft en dan valt de beslissing. Ik ga in ieder geval tot eind volgend jaar via FH trainen en wil dat met "een" mooie wedstrijd bekronen die niet in juli of augustus valt en niet Almere heet tongue

Anyone?

7

Re: gemeenschappelijk doel in 2014 of 2015?

petitmas schreef:

Doe ik even een leuke voorzet met een gezamenlijk onderkomen in de Charente :-)

Mag dan wel scherp zijn, is een heel eind rijden.

8

Re: gemeenschappelijk doel in 2014 of 2015?

bvoruns...........ik zeg ook niet dat je maar 2 dagen moet blijven  tongue  en afstand is relatief  cool
In 9 uur zit je in de streek emt de meeste zonuren van West Frankrijk op een toplocatie, zeker als het om trainen gaat. Tel er je wedstrijd bij op en je hebt een win win.

Maar begrijp uit jouw woorden dat je dan dus (?) nooit een buitenlandse wedstrijd gaat doen want dat is al snel te ver dan  tongue  afgezien van wat Duitse en Belgische wedstrijden.

Maar even goede vrienden natuurlijk. Triathlons zijn als kerstpakketten : je kunt het nooit iedereen geheel naar de zin maken

9

Re: gemeenschappelijk doel in 2014 of 2015?

Zoals ik al eens aangegeven heb petitmas ben ik in die halve begin july erg gèintreseerd. Zowel in de wedstrijd als in het verblijf.

10

Re: gemeenschappelijk doel in 2014 of 2015?

petitmas schreef:

bvoruns...........ik zeg ook niet dat je maar 2 dagen moet blijven  tongue  en afstand is relatief  cool
In 9 uur zit je in de streek emt de meeste zonuren van West Frankrijk op een toplocatie, zeker als het om trainen gaat. Tel er je wedstrijd bij op en je hebt een win win.

Maar begrijp uit jouw woorden dat je dan dus (?) nooit een buitenlandse wedstrijd gaat doen want dat is al snel te ver dan  tongue  afgezien van wat Duitse en Belgische wedstrijden.

Maar even goede vrienden natuurlijk. Triathlons zijn als kerstpakketten : je kunt het nooit iedereen geheel naar de zin maken

Ik blijf het een eind vinden :-) Die 9 uur klopt wel zo'n beetje, we reden 12 uur vanaf Bayonne.. Was onderweg naar huis vanuit de Algarve.. In combinatie met een lang weekend kan het best perspectieven bieden..

Jouw veronderstelling is onjuist. Daarbij heb ik het niet over "te ver" maar over "een eind". Een klein doch essentieel verschil :-)
Overigens is mijn limiet op dit moment voor een triatlon ongeveer 1 uur rijden. Vooral omdat 1/8e de hoofdmoot is en ik daar in principe niet veel langer voor wil rijden. Dat wil voor mij zeggen een deel van Nederland en Vlaanderen. Maar uitzonderingen bevestigen ook hier de regel ;-)

11

Re: gemeenschappelijk doel in 2014 of 2015?

Vanzella schreef:

Ha vrouwen en mannen van het forum.

Is het misschien leuk om een soort gemeenschappelijk doel in 2014 of 2015 te formuleren met een aantal leden?

Dan denk ik aan een race waar iedereen enthousiast van wordt, waar we dan (virtueel) met zijn alleen naartoe kunnen leven/trainen. Het kan ook een triathlonfestival zijn waar verschillende afstanden worden georganiseerd waardoor het toegankelijker wordt..

Dat kan iets lokaals zijn zoals Almere (halve en hele), maar ook bijvoorbeeld mijn favoriete triathlon in Gerardmer (waar sprint, OD, jeugd en een Halve op het programma staan in twee dagen).

We kunnen ook een grote hele triathlon uitzoeken (IM Copenhagen, Challenge Roth of Embrun etc etc..) maar dan wordt het wel 2015, 2014 planning is volgens mij al bij de meesten gemaakt die lange afstanden doen.

Of iets heel anders dan de meesten "normaal" doen.. Xterra Frankrijk bijvoorbeeld schijnt een topevenement te zijn en iets heel anders dan waar de gemiddelde triathleet hier op het forum over post...

De mogelijkheden zijn legio, of er ook enthousiamse voor is dat lees ik de komende dagen wel smile . Laat maar eens weten wat jullie meningen/ideeen hierover zijn.


Ik heb vele doelen, maar het ultieme zal nu eerst de Challenge van Almere gaan worden. In 2015.

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

12

Re: gemeenschappelijk doel in 2014 of 2015?

Wel 2014 is nog niet begonnen maar ik heb ook al aan 2015 aan het denken geweest. En ik ga zien hoe ik de halve afstanden verteer en als dat redelijk is denk ik volgend jaar de volledige in Almere te doen of anders zeker de halve. Maar die halve in Juli in Frankrijk zie ik ook wel zitten om die erbij te doen  roll

13 Laatst bewerkt door Emiel1969 (07-02-14 10:34:08)

Re: gemeenschappelijk doel in 2014 of 2015?

Dit jaar staat voor mij in het teken van de halve van Almere als beginnende traithleet. Daarbuiten loop ik dit jaar een aantal marathons o.a. Barcelona volgende maand en Rotterdam in april. Mijn uiteindelijke doel is om volgend jaar een hele Ironman te doen in Klagenfurt, Oostenrijk. Heeft iemand Klagenfurt al eens gedaan of heeft iemand het plan hem ook te gaan doen? Geloof dat ik wel de wekker moet zetten om in te schrijven want hij is binnen een half uur vol heb ik wel eens gehoord.

14 Laatst bewerkt door Dimitri (07-02-14 10:44:05)

Re: gemeenschappelijk doel in 2014 of 2015?

Alhoewel ik dit jaar pas begin en enkele OD's op mijn lijst heb staan, is het eigenlijk stiekem mijn doel om naar de halve afstand te gaan, en dit hopelijk al in 2015. Van daaruit lijkt het me dus wel leuk om met enkelen te mikken op Gerardmer in 2015. Deels omdat ik zelf bv niet weet als een halve doenbaar zal zijn in 2015 en dat je in gerardmer ook nog steeds een OD kan doen. En Gerardmer ligt ook zo ver niet.

Langs de andere kant is die halve bij Petitmas ook wel interessant. Maar dan moet ik natuurlijk wel zeker zijn dat ik die halve aankan. Het grootste probleem zie ik niet over de prestatie op zich, maar eerder als ik de tijd heb om zoveel te trainen zonder dat ik het gezinnetje verwaarloos, die ook nog steeds een prominente plaats moeten krijgen om de lieve vrede te bewaren big_smile

Gerardmer is een kleine 5u rijden, de weg naar Petitmas is iets minder dan 6u. Ideaal voor mij dus big_smile

Langs de andere kant wil ik ook wel eens kijken voor een mooie triathlon in het Nederlandse. Dan maak ik daar gewoon een lang weekend van met de vrouw en/of het nageslacht. Maar dan moet het zeker wel een evenement zijn die zeker de moeite waard is qua parcours en sfeer.

15

Re: gemeenschappelijk doel in 2014 of 2015?

Voor Gerardmer zul je vlot moeten beslissen of je de XL doet of de OD want die inschrijvingen lopen behoorlijk snel vol. Met name de OD.

Ik heb me ingeschreven voor de Ch'triMan in noord Frankrijik. Dit zou een tamelijk vlakke halve moeten zijn. Na 6 juli zal ik hier mijn ervaringen neerpennen. Dan heb ik zowel de halve in Gerardmer als de halve in Gravelines achter de kiezen. Normaal gesproken zou ik daarna weer voor een pittige moeten gaan. Guéret zou in het patroon passen...

16

Re: gemeenschappelijk doel in 2014 of 2015?

Vanzella,

Leuk idee en doe graag mee!
Helaas zie je dat alle triatleetjes stiekem behoorlijk individueel zijn, iedereen stelt zijn eigen doel.
Zie dat ook hier bij onze club daarom worden alleen de training al een drama, we zitten allemaal in een ander gedeelte van het schema/ training/ programma!

Anyway, als er veel enthousiasterikken zijn sluit ik me helemaal aan maar laten we wel iets ernstig exotisch kiezen als doel.
Niks leuker als trainen en leven naar een gezamenlijk doel!

Voor iedereen een suggestie met onderkomen de OD in Curaçao zondag 25 mei, de eerste twee aanmeldingen kunnen bij mij slapen!

17

Re: gemeenschappelijk doel in 2014 of 2015?

willen wel om naar Curaçao te gaan maar het financiële aspect is er ook nog.  hmm

18

Re: gemeenschappelijk doel in 2014 of 2015?

Dorter schreef:

Voor Gerardmer zul je vlot moeten beslissen of je de XL doet of de OD want die inschrijvingen lopen behoorlijk snel vol. Met name de OD.

Ik heb me ingeschreven voor de Ch'triMan in noord Frankrijik. Dit zou een tamelijk vlakke halve moeten zijn. Na 6 juli zal ik hier mijn ervaringen neerpennen. Dan heb ik zowel de halve in Gerardmer als de halve in Gravelines achter de kiezen. Normaal gesproken zou ik daarna weer voor een pittige moeten gaan. Guéret zou in het patroon passen...

Je weet toch dat het zwemmen op die halve nu 3km is geworden he ...

19

Re: gemeenschappelijk doel in 2014 of 2015?

Ik zag het! Heerlijk! Nog rustiger in het Parc Fermee (ik zwem verhoudingsgewijs iets beter dan ik fiets en loop).

20

Re: gemeenschappelijk doel in 2014 of 2015?

Dat is bij mij aanzienlijk andersom! Dat is de reden dat ik liever winter dan zomertriathlons doe haha.
Daar ligt dus ook de uitdaging. Dus mocht iemand nog goede trainingsschema's hebben voor het zwemmen? wink

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

21

Re: gemeenschappelijk doel in 2014 of 2015?

Roy W schreef:

Dat is bij mij aanzienlijk andersom! Dat is de reden dat ik liever winter dan zomertriathlons doe haha.
Daar ligt dus ook de uitdaging. Dus mocht iemand nog goede trainingsschema's hebben voor het zwemmen? wink


als matige zwemmer is het anders ook lekker rustig in het PF smile Ik heb eens het NK OD in  Holten gedaan... Er stonden nog twee fietsen nadat ik een voor mijn doen toch goede 29 op de 1500m had gezwommen..

Gerardmer is zeker aanrader ik heb zowel de OD (zwaar fietsparcours op de OD!) als de XL gedaan.. De XL zelfs tegelijk met Dorter...

22

Re: gemeenschappelijk doel in 2014 of 2015?

Vanzella schreef:

De XL zelfs tegelijk met Dorter...

Ik was iets eerder klaar met zwemmen, Vanzella was iets eerder klaar met lopen. Hetzelfde verhaal trouwens in Holten.

23

Re: gemeenschappelijk doel in 2014 of 2015?

Is er iemand die ook van plan is om in 2015 de Ironman in Klagenfurt Oostenrijk te gaan doen?

24

Re: gemeenschappelijk doel in 2014 of 2015?

Ironman 70.3 Berlin it is gonna be for me

25

Re: gemeenschappelijk doel in 2014 of 2015?

Ik ga dit jaar voor Lake Tahoe! Anyone else?

To Finish You Have To Start!
-Ironman 70.3 Miami -- Ironman Barcalona -
What's next?
--Ironman Kalmar 2015