1 Laatst bewerkt door InspectorMonkfish (22-07-13 14:44:31)

Onderwerp: La Gileppe Trophy

Hoi forummers,

Op 11/08 waag ik me aan de Gileppe Trophy in en om het Lac de l'Eau d'Heure. Het is nogal moeilijk om even het parcours te gaan verkennen (het is 150 km enkele rit), dus vandaar deze vraag aan de mensen die ervaring hebben met deze wedstrijd:
- Hoeveel hoogtemeters zitten er ongeveer in het fietsparcours?
- Is het geschikt voor tijdritfietsen? Of is het bochtig?

Alvast dank voor de info!
Wim

2

Re: La Gileppe Trophy

Ik heb twee jaar geleden de OD gedaan daar.

Zwemmen in een stuwmeer, is goed te doen. Dan een zware beklimming uit het water naar de stuwdam waar de wisselzone is.

Fietsen is een mooi rondje. Deze beschrijving is uit mijn hoofd en gtwee jaar oud. De eerste 15km is overwegend bergop, maar aan beschaafde percentages naar de top van de Baraque Michel of Fraiture (ik haal ze altijd door elkaar smile) maakt ook niet uit welke je gaat naar de top van de Ardennen. Dan 5-8km vals plat bergaf... Grote plaat en TT fiets aanrader. De tweede helft is glooiend naar Ardennen begrippen. Dus als de Utrechtse heuvelrug je standaard is zijn het echte beklimmmingen, maar anders is het goed te doen.

Hardlopen is 2 maal 5km heen en weer over de dam het bos in en weer terug. Glooiend maar niet al te lastig.

Leuke triatlhon vond ik het!

3

Re: La Gileppe Trophy

van Lac de l'eau d'heure naar de baraqeu Michel of Fraiture? Ik heb 2 weken geleden aan dat meer gezeten en dat is toch een eindje van die bergen volgens mij. Of ik moet weer eens mis zijn  roll

4

Re: La Gileppe Trophy

het is het stuwmeer van Gileppe heb net gekeken. Is wel intressant zie dit ook wel zitten heb normaal Lommel maar daar zal waarschijnlijk niet met wetsuit gezwommen mogen worden dus...

5

Re: La Gileppe Trophy

Super, merci voor de info! Ik heb er al helemaal zin in.  big_smile
Lopende klim, tijdritfiets-proof, ... allemaal dingen die in mijn voordeel spelen. Fietsen is namelijk mijn troef. Meer nog: mijn wedstrijd begint bij het verlaten van het water. Daarvoor is het vooral een kwestie van overleven (soms letterlijk  roll ).

6

Re: La Gileppe Trophy

ronnyke schreef:

het is het stuwmeer van Gileppe heb net gekeken. Is wel intressant zie dit ook wel zitten heb normaal Lommel maar daar zal waarschijnlijk niet met wetsuit gezwommen mogen worden dus...

dus.... doe je geen wedstrijden zonder wetsuit?

7

Re: La Gileppe Trophy

Voorlopig nog niet. Mijn zwemmen is nog ver van goed maar ik ben er aan aan het werken roll

8 Laatst bewerkt door InspectorMonkfish (12-09-13 16:03:18)

Re: La Gileppe Trophy

Ondertussen is deze alweer een tijdje achter de rug. Echt een mooie wedstrijd deze. Doe ik volgend jaar opnieuw als het past!

Een impressie: http://www.youtube.com/watch?v=L8MptyQmkgM (nog heel wat andere filmpjes te vinden op onze goede vriend Joe Tube).