1

Onderwerp: NK Masters OD Klazienaveen

In een seizoen dat voor mij vooral in het teken staat van long distance wedstrijden (Nice en Almere) was ik wel benieuwd of het toegenomen trainingsvolume ook nog een positief effect zou hebben op de kortere afstanden.
Het NK Masters OD viel daarbij nog eens mooi tussen beide wedstrijden in en om op je 45e nog eens te debuteren op een NK leek mij wel wat.. wink Bovendien was ik vorig jaar in Klazienaveen uitgestapt, nadat ik door een niet goed oplettende official letterlijk het bos was ingestuurd...dus een herkansing was op z'n plaats.
Helaas waren de weersvoorspellingen niet al te fraai, met regen en een stevige wind.
Het zwemonderdeel was iit vorig jaar geen heen en terug gebeuren, maar een ruime 1500m aan een stuk. Het zwemnivo was voor triathlonbegrippen van hoog nivo. Maar liefst 33 van de 98 deelnemers zwommen onder de 22 minuten!
Ook het fietsparcours was met bijna 42 km ruim bemeten. Vanwege de regen ook glad, zodat in de bochten de handrem erop moest. Helaas toch nog de nodige valpartijen. De toenemende wind maakte het vervolgens ook nog wat zwaarder, maar dat mocht de pret niet drukken  cool
Tijdens het looponderdeel brak de zon goed door en met veel publiek en het parcours oa door de binnenstad was het een prachtig evenement met Rob Barel de logische winnaar!

Swim: 21:14
T1: 2:13
Bike: 1:05:58
T2: 1:22
Run: 42:33
Eindtijd: 2:13:18

2

Re: NK Masters OD Klazienaveen

Ik ben gestart op de "gewone" OD.
Wat een fantastisch georganiseerde wedstrijd.
Veel regen tot 13:00, de zon brak door rond 13:30.
Wel veel val partijen tijdens 1/8 en OD NK masters.

Voor mijn doen een prima 1500m gezwommen, had ook mooie tweestrijd met een directe tegenstander.
Hij ademde links, ik rechts, en langzaam maar zeker ging het tempo omhoog zonder dat de een de ander kon los zwemmen.
Fietsen ging lekker, lopen was pittig door snel stijgende temperatuur.
Had het idee dat het lopen een paar honderd meter langer was dan 10KM.

Zwemmen: 00:24:24
W1: 00:02:39
Fietsen: 01:11:03
W2: 00:01:42
Lopen: 00:49:03
Eindtijd; 02:28:49

3

Re: NK Masters OD Klazienaveen

Mooie tijden, gefeliciteerd! Was het een snel zwemparcours qua stroming, of zijn jullie gewoon snelle zwemmers?

4

Re: NK Masters OD Klazienaveen

Voorzover ik kan nagaan is het kanaal doodlopend, dus geen stroming. Maar we hadden wel de wind mee en het bleek vrij makkelijk om aan te haken aan een groepje, aangezien het kanaal ook niet zo breed was. Dat verklaart misschien ook wel de snelle tijden.

5

Re: NK Masters OD Klazienaveen

Het zwom gewoon lekker. Geen stroming, geen boeien die gerond moesten worden.
Gewoon rechtdoor zwemmen!
Doordat er in mijn serie "maar" 80 personen starten is het ook geen chaos bij de waterstart.