1

Onderwerp: SP&O Mechelen

Na mijn debuut voorbije zondag te Viersel (1/4e in 2:29:57) heb ik de smaak echt te pakken.
Om niet tot volgend jaar te willen/moeten wachten, doe ik op 15/09/2013 in Mechelen de 1/8e Zerod Sprint mee.
750m zwemmen, 20km fietsen en 5 lopen.
Had gehoopt op de 1/4e te doen, ter bevestiging, maar deze is volzet.

Zijn er leden die deze al gedaan hebben? Of leden die daar ook aanwezig zullen zijn?
Nu heb ik vooral getraind naar de kwart toe (om te finishen).  Hoe kan ik 'op korte termijn' aan mijn snelheid werken?
Vooral fietstips graag.
Ik veronderstel qua lopen, intervaltraining, maar hoe begin je daar aan?

greetz,
Sam

2

Re: SP&O Mechelen

Ik ga aanwezig zijn. Ik heb zaterdag in Viersel de eerste keer een 1/8e gedaan en ga in Mechelen ook de 1/8e meedoen. Ik heb de smaak ook te pakken smile Spijtig wel dat dit in Belgie zowat de laatste wedstrijd van het seizoen is.

3

Re: SP&O Mechelen

Ik heb ook gekeken om mee te doen maar het is in de voormiddag en dan moet ik werken sad

4

Re: SP&O Mechelen

Wtf ik heb me toch maar ingeschreven tongue als de resultaten dan tegenslagen weet ik op wat ik het moet steken. Het zal wel kantje boord worden om op tijd er te geraken.

5

Re: SP&O Mechelen

Ik doe mee aan de 1/4.
Mijn 3de 1/4 dit jaar, maar eerste keer 1500m zwemmen.

Eerste keer dus in Mechelen, iemand ervaringen.

6

Re: SP&O Mechelen

Nico0105 schreef:

... maar eerste keer 1500m zwemmen.

2 X 750m  wink

@ Ronnyke : nacht af en dan pistoleekes halen in Mechelen?  wink

7

Re: SP&O Mechelen

Belangrijk verschil is wel dat Mechelen een drafting wedstrijd is.
Dus als je behoorlijk zwemt kom je vanzelf wel in een fietsgroepje terecht en dan moet je zien dit te kunnen blijven volgen.
Als je minder zwemt wordt het een achtervolging op de fiets...

8

Re: SP&O Mechelen

Ik hoop dat bij de mindere zwemmers zoals ik een paar goede fietsers zitten zodat ik wat plaatsen kan goedmaken zonder me echt moe te maken tongue In een sprint afstand ligt natuurlijk ook het niveau niet zo hoog dus als laatste zal ik wel niet uit het water komen hoop ik.

9

Re: SP&O Mechelen

ghen schreef:

Belangrijk verschil is wel dat Mechelen een drafting wedstrijd is.
Dus als je behoorlijk zwemt kom je vanzelf wel in een fietsgroepje terecht en dan moet je zien dit te kunnen blijven volgen.
Als je minder zwemt wordt het een achtervolging op de fiets...

Als je dan in een groepje zit, word je dan verwacht 'mee rond te draaien'?
Of kan ik gewoon proberen aanhangen?

Vrees wel dat ik na 20 km dan ook weer niet te veel mag verwachten van het lopen...

10

Re: SP&O Mechelen

Dat word van je verwacht ja en als je het niet doet zullen ze het wel vragen roll maar in Geel zat ik dit jaar in een slechte fietsgroep en ik heb veel aan kop gereden. Gelukkig zijn er een paar afgemoeten onderweg en met de laatste loop is er mij niemand nog voorbijgegaan.

11

Re: SP&O Mechelen

ronnyke schreef:

In een sprint afstand ligt natuurlijk ook het niveau niet zo hoog [...]

Dat kan wel eens dik tegenvallen. tongue

12

Re: SP&O Mechelen

Nu de temperaturen gezakt zijn, zal de temperatuur van het water wel snel mee zakken.

Iemand een idee van de huidige temp?

Hopelijk blijft het zondag droog

13

Re: SP&O Mechelen

Het zal nog niet koud genoeg zijn om er een duathlon van te maken tongue Maar het zou idd wel een beetje droog moeten blijven op zondag zelf. Ik hoop dat ik op tijd gedaan heb met werken anders ga ik de start niet halen vrees ik.

14

Re: SP&O Mechelen

ronnyke schreef:

Het zal nog niet koud genoeg zijn om er een duathlon van te maken tongue Maar het zou idd wel een beetje droog moeten blijven op zondag zelf. Ik hoop dat ik op tijd gedaan heb met werken anders ga ik de start niet halen vrees ik.

zal ik een briefke schrijven voor uwen baas? dat ge op tijd MOET zijn!!!   wink

15

Re: SP&O Mechelen

Bwa dan kan ik me al wat zenuwachtig maken van tevoor dan sta ik goed opgefokt aan de start.

16

Re: SP&O Mechelen

Volgens buienradar zal het zondag een rustige dag zijn met weinig neerslag. Doe jij ook de 1/8e mee Nico105?

17

Re: SP&O Mechelen

Nee, de 1/4

18

Re: SP&O Mechelen

Weet iemand waar het secretariaat, wisselzone (T2) en finish zijn?
Op de briefing die we gekregen hebben staat niet veel informatie.

19

Re: SP&O Mechelen

De inschrijving is in de feesttent op de hoek van de Hombeeksesteenweg en de Uilenmolenweg daar is ook de 2e wissel en de aankomst. De zwemstart is een 600m van daar en de 1e wissel,aan de andere kant van de autostrade.

20

Re: SP&O Mechelen

ronnyke schreef:

De inschrijving is in de feesttent op de hoek van de Hombeeksesteenweg en de Uilenmolenweg daar is ook de 2e wissel en de aankomst. De zwemstart is een 600m van daar en de 1e wissel,aan de andere kant van de autostrade.

Moeten wij dan de autostrade oversteken????   big_smile  big_smile  big_smile

21

Re: SP&O Mechelen

Gij wel de rest mag eronder (of erover). Ze voorspellen voor zondag deftig weer heb ik daarnet gehoord dus het zal nog goed komen. Mocht het meevallen Sam kun je nog voor de 111 inschrijven hè die is de week erop.

22

Re: SP&O Mechelen

ronnyke schreef:

Gij wel de rest mag eronder (of erover). Ze voorspellen voor zondag deftig weer heb ik daarnet gehoord dus het zal nog goed komen. Mocht het meevallen Sam kun je nog voor de 111 inschrijven hè die is de week erop.

Ik zal de Wegenpolies al mor in kennis stellen dat ze d'ottostrade afsluiten vanaf een uur of tien  wink

De plicht roept volgende zondag...  hmm

Voor volgend jaar wil ik dat in overweging nemen, al twijfel ik, want den halve van Damme is dan ook in die periode...en als alles meezit, qua training dan zou ik toch zeker 1 halve willen doen...

23

Re: SP&O Mechelen

Ik ben er ook voor de 1/4!

Omdat het een stayerwedstrijd is, lijkt de beste fietstip me dat je zo veel mogelijk gebruikmaakt van het stayerrecht. Dan zal je automatisch sneller lopen ook, want elke joule die je spaart op de fiets...  smile