1

Onderwerp: Sprint Maarssen 07-09-13

Afgelopen zondag in Enschede (Het Rutbeek) zou qua voorspelling geen hoofdprijs hebben opgeleverd. Zwemmen ging beter dan verwacht, fietsen onvoldoende en het hardlopen was geen succes (eigen schuld, parcours niet goed verkend en dus onverwacht een zandpad door mogen ploegen).

As zaterdag ga in het bij de sprint in Maarssen beter doen qua prestatie.
Waar: Maarssen
Wat: sprint (750/20/5)
Zwemmen: 13.30
T1: 1.45
Fietsen: 35.00
T2: 1.30
Hardlopen: 24.30
Finish: 1:16.15

Het parcours op de website en volgens Google Earth ziet er wel snel uit.
Iemand bekend met het parcours?

Gr WJ

2

Re: Sprint Maarssen 07-09-13

WJB schreef:

Het parcours op de website en volgens Google Earth ziet er wel snel uit.
Iemand bekend met het parcours?

Ja, fietsparcours: eerste twee bochten zijn wat smal, daar zou ik even opletten. Of ff checken met google maps. De bocht in Westbroek is blind ivm een hoekhuis, maar je fietst daar op een grote weg, dus daar kan je goed doorheen knallen was mijn ervaring.

Loopparcours is anders dan toen ik meedeed zie ik, je moet nu een stuk over het strand lijkt wel, dat zal vergelijkbaar zijn met dat stuk in Enschede wink Rest vh loopparcours is even simpel als het er uit ziet op de site!

3

Re: Sprint Maarssen 07-09-13

Ziet er inderdaad naar uit dat het eerste deel over het strand gaat en daarna, met een slag terug, op een fietspad? uit komt.
Voor de rest ziet het er wel goed uit.

Ben benieuwd wat de water temperatuur doet, al maakt het mij niet zoveel uit of er met wetsuit gezwommen mag worden.

Doe je dit jaar weer mee?

Gr WJB

4

Re: Sprint Maarssen 07-09-13

De triathlon in Maarssen zit er weer op. Met uitstekende weersomstandigheden en op een redelijk snel parcours heb ik mezelf toch weer behoorlijk verbetert.

Wat: sprint (750/19/5)
Zwemmen: 13:58 (inclusief wissel T1) (verbetert met 1min 17)
Fietsen: 32:23 (parcours 19 km)
Hardlopen: 24:38 (inclusief wissel T2) (verbetert met 1 min 22)
Finish: 1:10:58

Het fietsen moet ik nog even uitrekenen. Maar overall toch ruim sneller  big_smile

Gr WJB

5 Laatst bewerkt door Bleek (09-09-13 18:41:14)

Re: Sprint Maarssen 07-09-13

T zwemmen was denk ik wat kort, gok op een meter of 650 / 700? Ben wel benieuwd of iemand daar een gps van heeft.

Zelf heb ik meegedaan bij een trio, als zwemmer, en kwam als eerste uit het water van de serie en later bleken ook de losse inschrijvingen niet harder te gaan smile Da's ook wel eens leuk! Fietser kwam ook als eerste vd fiets, maar helaas enkele plekken verloren op het laatste onderdeel... Was weer een leuke wedstrijd!

6

Re: Sprint Maarssen 07-09-13

Nader bekeken zou het inderdaad zo kunnen zijn dat de zwemafstand minder zou zijn dan de beloofde 750 meter.
Na een snelle rekensom en geschatte tijd voor de strandwandeling en het omkleden zou ik wel heel veel progressie hebben gemaakt op het zwemmen  hmm .

Iemand in het bezit van de juiste afstand?

Gr WJB