1

Onderwerp: Barcelona vs Almere

Hallo

Wie heeft er binnen 2 a 3 jaar zowel Almere als Barcelona gedaan?
En zat er, bij ongeveer een gelijke trainingsarbeid, veel verschil in de eindtijd?

Uiteraard speelt het weer een belangrijke rol, maar zijn de parcoursen gelijkwaardig?
Las dat het max hoogteverschil 25 mt is, dus redelijk vlak, helemaal tov mijn woonomgeving  tongue

Maar ik wil me niet rijker rekenen dan mogelijk  cool  Kijk in Nice loop je niet zomaar een pr!

Ben benieuwd

2

Re: Barcelona vs Almere

Belangrijke vraag, welk Almere parcours? Dat van afgelopen jaar was geloof ik minimum een kwartier sneller dan iedere andere hele    tongue

3

Re: Barcelona vs Almere

Het gaat mij er om of Barcelona heel veel sneller dan wel langzamer is dan een redelijk vlakke "hele".
Als gezegd, vergelijken met bijvoorbeeld Nice heeft geen zin, net als met Embrun, vandaar de vraag Almere.
En in Almere ben je nog het meest afhankelijk van de wind. Sneller dan ooit op de "Hoge Ring" gaan ze toch niet meer

4

Re: Barcelona vs Almere

Zaterdag over een week doe ik de halve van Almere, dan kan ik een vergelijking maken tussen het huidige parcours en het parcours in Barcelona. Barcelona kent wel hoogtemeters, maar geen echt klimwerk. Persoonlijk denk ik dat het parcours van Barcelona niet zo heel veel sneller of langzamer is vergeleken met een vlak (en enigszins windstil) parcours, maar dat is puur gevoelsmatig.

5 Laatst bewerkt door René S. (15-09-13 16:22:11)

Re: Barcelona vs Almere

Maca944 schreef:

Zaterdag over een week doe ik de halve van Almere, dan kan ik een vergelijking maken tussen het huidige parcours en het parcours in Barcelona. Barcelona kent wel hoogtemeters, maar geen echt klimwerk. Persoonlijk denk ik dat het parcours van Barcelona niet zo heel veel sneller of langzamer is vergeleken met een vlak (en enigszins windstil) parcours, maar dat is puur gevoelsmatig.

+1!

Aavulling: nu wel met ervaring kan ik alleem maar concluderen dat Barcelona-Maresme sneller is dan het huidige parcours in Almere.
Veel minder bochten en bredere wegen. Hoogteverschil is wel groter, maar door de beperkte lengte van het klimwerk en de brede wegen kun je naar beneden de ingeleverde tijd meer dan compenseren.

6

Re: Barcelona vs Almere

Als beide parcoursen redelijk vlak zijn en niet bijzonder technisch dan is de grootste waarschijnlijk de snelste omdat je daar meer kan stayeren, en ik bedoel zeker ook legaal stayeren. Zeker als ze gunstige wave starts hebben. Iedere keer dat je iemand inhaalt zit je 10-15 seconden te stayeren, reken maar uit hoeveel dat is als je honderden of zelfs tegen de duizend man voorbij rijdt omdat je in een goede wave zit. Of als je continu wordt ingehaald natuurlijk, dan wordt je ook telkens meegezogen. Fietstijden bij grote wedstrijden zijn voor iedereen die niet bij de massa weg kan zwemmen vaak veel sneller dan ze zouden zijn als ze in hun eentje moesten tijdrijden.