1 Laatst bewerkt door rinke (04-09-13 21:39:29)

Onderwerp: Triathlon Zwolle 14 september

Over een dikke week mijn eerste 1/4 triathlon in 9 jaar smile Goed getraind maar toch zenuwachtig of ik alle onderdelen zonder probleem kan afwerken. vooral het openwater gedeelte zie ik tegenop. Anyway hieronder mijn voorspelling. Wie o wie doen er nog meer mee?

Zwemmen: 00:19:00
T1:            00:02:00
Fietsen:     01:10:00
T2:            00:01:30
Lopen:       00:57:30

Eindtijd:    02:30:00

#enjoylife

2

Re: Triathlon Zwolle 14 september

Hallo Rinke,

Mooie tijd voor je eerste kwart sinds jaren.
Ik ga in Zwolle mijn kunsten vertonen op de sprint. Volgend jaar ga ik de kwart proberen. Ben dit jaar begonnen en het is behoorlijk verslavend. Heb al een aantal wedstrijden achter de rug, maar leer en geniet nog iedere keer.

Ik weet nog niets van het parcours maar een voorzichtige voorspelling wil ik wel wagen:
Zwemmen: 00:13:30
T1: 00:02:00
Fietsen: 00:35:00
T2: 00:01:30
Lopen: 00:24:30
Totaal: 01:16:30

Veel succes!

Gr WJB

3

Re: Triathlon Zwolle 14 september

@WJB thanks voor je reactie en jij ook succes.. De afgelopen 3x heb ik te laag ingezet dus zet nu gewoon eens scherp in. Zelf denk ik dat ik al erg tevreden ben als ik zonder kramp de 10km doorkom wink 2:45 ben ik ook blij mee naruurlijk echter moet je je soms wat scherper instellen wink

#enjoylife

4

Re: Triathlon Zwolle 14 september

Helemaal gelijk.
Ergens moet je de grenzen wat scherper willen zetten (en kunnen; maar dat merk je wel achteraf  big_smile ).
Valt niet altijd mee en hangt een beetje af van de vorm van de dag.

Misschien is dat ook wel de uitdaging en de charme van een wedstrijd waarbij je drie sport onderdelen mag uitvoeren...

Kramploos succes,

Gr WJB

5

Re: Triathlon Zwolle 14 september

Startnr 242 smile Heb er zin in!!!

#enjoylife

6

Re: Triathlon Zwolle 14 september

Afgelopen weekend tri gedaan in Maarssen; ging redelijk goed.

Toch maar even mijn tijden bijstellen:
Zwemmen: 09.00 (had me vergist in de afstand)
T1: 2.00
Fietsen: 33.00
T2: 1.30
Lopen: 24.00
Totaal: 1.09.30 (onder de 1.10  big_smile )

Ik heb startnummer 68.

Succes, wordt weer een mooie dag!

7

Re: Triathlon Zwolle 14 september

Das een flinke hap eraf wink Heb gisteren nog even het traject bekeken, het fietsen is voor mij 42km en lopen 10,3km. Mijn richttijden zijn berekend op 40 en 10 dus ik verwacht dan op 2:35:00 uit te komen ipv 2:30:00.
Nu nog even droog weer en knallen maar, succes!

#enjoylife

8

Re: Triathlon Zwolle 14 september

Volgens mij mag ik blij zijn als het in 2:45:00 lukt zaterdag sad Voorspelling op weeronline:
'Zaterdag valt geheel in het water. Actieve gebieden met buiige regen trekken over het land. Droge momenten zijn spaarzaam. Regionaal kunnen opnieuw grote neerslaghoeveelheden vallen. Het wordt slechts 17 graden.'

brrrrrr... en dan nog op mn nieuwe fiets met carbon velgen wink sad

#enjoylife

9

Re: Triathlon Zwolle 14 september

Erg jammer als het in het water valt  door slecht weer, ik had in veenedaal geluk en het was ondanks 2 kleine buitjes best goed te doen. ik zat trouwens op 2.33.00 maar had behoorlijk de tijd genomen bij de wissels ongeveer 7.30 min........volgende keer moet ik dat veel sneller gaan doen. Succes zaterdag man en hoop dat je de tijden gaan verbeteren tegen over je voorspelling.

rinke schreef:

Volgens mij mag ik blij zijn als het in 2:45:00 lukt zaterdag sad Voorspelling op weeronline:
'Zaterdag valt geheel in het water. Actieve gebieden met buiige regen trekken over het land. Droge momenten zijn spaarzaam. Regionaal kunnen opnieuw grote neerslaghoeveelheden vallen. Het wordt slechts 17 graden.'

brrrrrr... en dan nog op mn nieuwe fiets met carbon velgen wink sad

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

10

Re: Triathlon Zwolle 14 september

bedankt smile Maruh in Veenendaal was neem ik aan een OD in 2:33 en niet een 1/4?

#enjoylife

11

Re: Triathlon Zwolle 14 september

Morgen 1/8 in Zwolle, m'n tweede triathlon (1e Westervoort)

Hier de verwachtte tijden, al is het fiets parcours erg vreemd met aan en afrij stuk.

Zwemmen: 00:12:30
T1: 00:01:40
Fietsen: 00:36:00
T2: 00:01:30
Lopen: 00:21:30
Totaal: 01:13:10

12

Re: Triathlon Zwolle 14 september

@bartp2a,

Het aan en terugrij stuk maakt de route idd zo'n 3,5 km langer... Succes morgen! wat is je startnr?

#enjoylife

13

Re: Triathlon Zwolle 14 september

Was een 1/4 mijn eerste zwemmen ben ik niet goed in (23 minuten  sad ) en tijdens het lopen had ik last van mijn enkel, die was 2 weken ervoor dubbel geklapt tijdens het werk en dus heel dik geweest gevolg was 2 weken niet gelopen op snelheid. en mijn leeftijd .....lol......ben 45 jaar inmiddels.


rinke schreef:

bedankt smile Maruh in Veenendaal was neem ik aan een OD in 2:33 en niet een 1/4?

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

14

Re: Triathlon Zwolle 14 september

ben met mijn 34e allang blij als ik 2:33 op de 1/4 doe lol

#enjoylife

15

Re: Triathlon Zwolle 14 september

rinke schreef:

@bartp2a,

Het aan en terugrij stuk maakt de route idd zo'n 3,5 km langer... Succes morgen! wat is je startnr?


194, 2e serie

16

Re: Triathlon Zwolle 14 september

Allemachtig wat ben ik kapot gegaan vandaag zeg! vond het water al vrij koud en binnen 500m verkrampte voeten. Wel een lekkere zwemtijd en gewoon relaxed blijven zwemmen en niet forceren. Het fietsen was echt bizar! De ene hoosbui na de andere met een forse zuiden wind. Na 25km had ik m redelijk gehad en na 30km waren mijn bovenbenen redelijk verkrampt. Dit moest ik na een km lopen bekopen met kramp in mijn bovenbenen. Deze er rustig uit kunnen wandelen en dit herhaalde zich nog 2x.. Pas na 5km rustig doordribbelen kon ik weer iets aanzetten en pas de laatste 1.5 a 2 km weereen mooi tempo van 11,5 - 12km per uur (voor mij mooi). Ondanks 3x kramp toch onder het uur gebleven en dus erg tevreden over mijn eindtijd van 2:36.27! Als ik volgend jaar de kramp onder controle heb moet er toch 10 minuten af kunnen....
Top om weer een 1/4 gedaan te hebben, dit smaakt naar meer!!!


Zwemmen: 00:19:00   -->   00:19.10
T1:            00:02:00   -->   00:01.49
Fietsen:     01:10:00   -->   01:15.42
T2:            00:01:30   -->   00:01:36
Lopen:       00:57:30   -->   00:58:11

Eindtijd:    02:30:00   -->   02:36:27

#enjoylife

17

Re: Triathlon Zwolle 14 september

Gefeliciteerd Rinke.....toch een mooie dag geweest en goede tijd gezien de omstandigheden toch....netjes.

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

18

Re: Triathlon Zwolle 14 september

Hoi Rinke,

Mooie tijd. Jammer van de kramp. De hoeveelheid regen en wind maakte het fietsen inderdaad lastig. Ook het loopparcours was niet echt snel te noemen.
Ik had mijn zinnen gezet op een mooie tijd om het jaar af te sluiten (volgende week alleen nog de sprint Maastricht) maar de natuur dacht daar anders over.

Zwemmen: 09.00 => 09.29
T1: 2.00 => 1.39
Fietsen: 33.00 => 41.57  (volgens mijn metertje iets meer dan 23,5 km)
T2: 1.30 => 1.11
Lopen: 24.00 => 23.41
Totaal: 1.09.30 => 1.17.54

Ben dus wel tevreden over mijn wissels en looptijd. Zwemmen en fietsen kan beter.
Maar gezien de einduitslag ben ik best tevreden; zeker als ik de winnende tijden bekijk had iedereen het zwaar.

Gr WJB

19

Re: Triathlon Zwolle 14 september

Ook mooie tijden helemaal gezien het weer tijdens het fietsen. Zat je in shift 1 van de 1/8e? Dan heb je onderweg ook behoorlijk hondenweer gehad denk ik tongue Het was echt met vlagen extreem.... Gelukkig kon ik denken aan alle arme Almere gangers die het nog zwaarder hadden gisteren. Loopparcours was niet echt super met al dat puin. Echter wel een leuke triathlon waar ik volgend jaar ook weer aan mee wil doen. Al is t alleen maar om onder de 2:30 te komen smile wink

#enjoylife

20

Re: Triathlon Zwolle 14 september

Ja, gestart om 12.00 uur. Met name in de tweede fietsronde had ik het gevoel dat ik niet meer vooruit kwam terwijl ik het moet hebben van de laatste 10 km!

Volgende week de laatste sprint tri voor het seizoen in Maastricht.
Hopen op wat beter weer en genieten.

By the way: wat doen tri-atleten in de winterperiode? Vallen we in een zwart gat of doen we een soort winterslaap?

21

Re: Triathlon Zwolle 14 september

Zat in de 2e serie van 1/8. Had geluk met het weer. 1/4 hadden idd niet veel geluk. Heb na het zwemmen lekker andere deelnemers op mogen peuzelen. Werkt lekker om telkens iemand 10m voor je te zien. Wil wel graag sneller leren zwemmen. Goede fietstijd zeker als je bedenkt dat we dus 3km meer moesten fietsen. Lopen ging ook goed. Ben erg tevreden met de tijd en mijn 37e plek en vooral de 2e wissel. Deze keer zonder sokken gefietst en gelopen. Op naar duathlon/rbr van Harderwijk

Zwemmen: 00:12:30    12:49
T1: 00:01:40                 1:52
Fietsen: 00:36:00         42:42
T2: 00:01:30                 0:49
Lopen: 00:21:30           20:20
Totaal: 01:13:10            1:18:32

22

Re: Triathlon Zwolle 14 september

Mooie tijden bart! voor al t lopen smile
In het winterseizoen WJB? Kijk naar bart, die doet een crossduathlon..
Ikzelf hou het bij af en toe op de racefiets zolang er niet gestrooit is. Daarnaast gewoon lekker lopen en zwemtraining en in de sportschool aankomende winter starten met corestability smile

#enjoylife

23

Re: Triathlon Zwolle 14 september

Nou zwart gat? Eerst en vooral beginnen werken aan je zwakke punten. Dan kun je nog uitkijken naar leuke evenementjes zoals crossduathlons of wintertriathlons. Ikzelf ga het op crossduathlon en loopwedstrijdjes houden. Zou me nog eens moeten inschrijven voor de halve van Egmond ook trouwens tongue

24

Re: Triathlon Zwolle 14 september

Precies, werken aan de zwakke punten en je sterke niet vergeten te onderhouden wink.
Ik kwam als 53 het water uit, begon als 33e met zwemmen en eindigde als 59e.. Dus deze winter gaat vooral de nadruk op het lopen en zwemmen liggen..

#enjoylife

25

Re: Triathlon Zwolle 14 september

WJB schreef:

By the way: wat doen tri-atleten in de winterperiode? Vallen we in een zwart gat of doen we een soort winterslaap?

Crosslopen, mountainbiken, schaatsen. Er zijn smaken genoeg om je bezig te houden in de donkere maanden. Maar als je echt met brandschone longen en een VOmax om "U" tegen te zeggen het voorjaar in wilt, kan ik je een week langlaufen  op 1200m hoogte aanbevelen (skaten, niet klassieken).