1

Onderwerp: Binnenmaas

7 september de 1/8 gedaan aan de binnenmaas, zuid holland. Het was aardig druk, ik geloof zo'n 100 man aan de start, ook bij de vrouwen/trios, water was lekker warm en de sfeer goed. Fietsparcours was netjes afgezet met voldoende vrijwilligers, wat moesten we zonder ze !, en het loopparcours was asfalt, jammer voor mij op mijn vibram fivefingers. Heeft iemand ook hier meegedaan ? Op de 5 km heb ik een pr gelopen, wat ik vreemd vind na 50 minuten planken dus over die afstand ben in nog wat terughoudend. Volgend jaar wil ik absoluut weer maar dan misschien zelfs de 1/4. Tijdregistratie van mylabs was top trouwens.

2

Re: Binnenmaas

Zaterdag heb ik ook meegedaan bij Binnenmaas. Met de kwart dan, ook daar was het druk. Het was mijn eerste triathlon dus erg spannend natuurlijk! Het was voor mij een 'thuiswedstrijd', maar ik vond dat alles erg netjes geregeld was. Het fietsparcour was volgens mij wel wat langer (42km) op de kwart. Na het zwemmen lag ik al flink achter, dus ik heb helemaal mijn eigen wedstrijd geracet. Mijn doel was finishen binnen drie uur en dat is gelukt, dus ik was helemaal blij toen ik over de finish kwam. Volgend jaar kom ik zeker terug, en hoop ik nog een paar triathlons te doen.

3

Re: Binnenmaas

En jij dacht, ik begin maar eens met een kwart ! Hoeveel traain je per week als ik vragen mag. Ik kom meestal op alles twee keer in de week. 1 a 2 km zwemmen, 8 km hardlopen en 35 km fietsen, ongeveer. Wil volgend jaar de kwart doen, binnen 2,5 uur dan.

4

Re: Binnenmaas

Leuk dat jullie mee hebben gedaan, ik was daar zaterdag op het loopparcours bij de finish om familie aan te moedigen die aan de kwart meedeed. Hij kwam als laatste aan maar, als triatleet was het heel leuk om hem aan te moedigen. Heb voor hem YouTube filmpje gemaakt, Google binnenmaas, triathlon dan is hij vast vindbaar. Jan van Leeuwen kwam als laatste binnen in 3u28m48s. Het is dat ik zaterdag de halve ga doen in Almere maar had anders wel mee willen doen haha. Wel end weg van Hoogland (gem. Amersfoort)

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

5

Re: Binnenmaas

Mredonis schreef:

En jij dacht, ik begin maar eens met een kwart ! Hoeveel traain je per week als ik vragen mag. Ik kom meestal op alles twee keer in de week. 1 a 2 km zwemmen, 8 km hardlopen en 35 km fietsen, ongeveer. Wil volgend jaar de kwart doen, binnen 2,5 uur dan.

Haha ja het was voor mij echt het doel om de kwart te finishen wink Ik probeer meestal doordeweeks elk onderdeel een keer apart te trainen, en daarnaast in het weekend twee onderdelen te combineren. Afstanden ligt er heel erg aan hoe fit ik me voel. Meestal 1km zwemmen, 30-70 fietsen en 5-10 hardlopen.

Heel veel respect voor degene die als laatste binnenkwam (geel shirt toch), nog zo'n eind in je eentje lijkt me niet meevallen!

6

Re: Binnenmaas

Ja zeker geel shirt, zelf werd ik bij het aanmoedigen emotioneel ervan omdat hij gewoon door wilde gaan en afmaken. Hij had na 18 jaar zijn 2e kwart en een beetje getraind. In z'n laatste 400 meter liep ik mee en hij vertelde dat hij slechts tot 6km lopen had getraind. Toen had ik nog meer bewondering, want zoals je zegt alles en iedereen is weg en jij loopt daar in je eentje.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

7

Re: Binnenmaas

Maarten, mooi is dat, je traint dus ong net zoveel als ik, en finished op 2:43? uur, dan zal ik op hetzelfde schema niet veel sneller gaan worden gok ik. Zal in elk geval ook met een geel tshirt gaan lopen dan.

Rose, succes zaterdag. Top dat je zoveel moeite hebt gedaan voor een ander. Ik had nu ook opeens fans langs de lijn, erg fijn.