1

Onderwerp: IM Frankfurt: alternatieve inschrijfmogelijkheden

Dag allemaal,

Ik ben nog vrij nieuw in het triathlonwereldje, maar ben wel vastberaden om volgend jaar een Iron Man te voltooien. Ik heb een sterke voorkeur voor Frankfurt, maar helaas was ik net te laat met inschrijven. Een mail naar de organisatie leerde me dat er een kans is op na-inschrijving, maar op de website staan ook twee alternatieven, te weten Nirvana Europe en Hanness Hawaii Tours.

Hanness Hawaii heeft me inmiddels laten weten dat het onzeker is of zij slots voor de wedstrijd krijgen. Bij Nirvana Europe kan nu al ingeschreven worden, maar er komt een hoop bij kijken. Uiteraard extra kosten, maar ook verplichte accommodaties, verzekeringen, enz.

Heeft iemand ervaring met deze bedrijven? Of überhaupt met alternatieve inschrijfmogelijkheden voor een volgeboekte IM? Ook zou ik graag ervaringen horen over het verzekeren van een IM-inschrijving. Als beginneling is mijn blessurerisico namelijk behoorlijk hoog.

Dank!

2

Re: IM Frankfurt: alternatieve inschrijfmogelijkheden

Nirvana is al jaren de partner van ironman om reizen te koppelen aan ironman deelname.  Of ze goed zijn weet ik niet, maar ik verwacht van wel, Ironman heeft tenslotte een prijskaartje en daarbij hoort ook een bepaald service niveau.

Goed controleren of ze ook startbewijzen hebben, bij Frankfurt twijfel ik daar sterk aan.

De meest populaire evenementen verkopen uit de dag na de editie van het huidige jaar grofweg. Dus voor 2014 zijn bijvoorbeeld IM Frankfurt, Challenge Roth, IM Copenhagen, Kalmar en UK al uitverkocht.

Mocht je perse 2014 een Ironman willen (en geen Challenge of onafhankelijke wedstrijd over dezelfde afstanden). Dan zijn in het voorseizoen Nice en in het najaar Wales evenementen die onder forumleden hoge ogen gegooid hebben en nog plaats hebben op dit moment..

Last but not least weet waaraan je begint...

Als je nieuw bent in het triathlon wereldje raad ik je aan eerst eens een jaartje "gewoon" mee te doen en op te bouwen van OD naar Halve triathlon en in 2015 een hele te plannen, dan heb je alle tijd om je voor Frankfurt in te schrijven.

Tenzij je al marathons loopt en tussendoor luik bastenaken luik fietst ofzo smile

Verzekeringen zijn af te sluiten bij Challenge evenementen dan betaal je een paar tientjes en kun je je tot kort voor het evenement afmelden met restitiutie van een (groot deel )van je inschrijfgeld.

Ironman heeft een race transfer policy. Dus als je geblesseerd raakt in de aanloop naar je evenement, kun je je inschrijving omzetten naar een ander evenement (dat nog plaats heeft). Zo heb ik in 2012 mijn inschrijving van Frankfurt (Juli) naar Wales (September) verplaatst vanwege een blessure.

Minstens even belangrijk... Welkom bij de triathlon smile

3

Re: IM Frankfurt: alternatieve inschrijfmogelijkheden

Nirvana weet ik is 100% te vertrouwen qua startbewijzen etc...
Indien Frankfurt je voorkeur geniet is Zurich ook wel een wedstrijd die je zou kunnen liggen!
Perfecte organisatie ook daar en ook zeer mooi met het Zurich meer...

4

Re: IM Frankfurt: alternatieve inschrijfmogelijkheden

Dank, heren! Hopelijk kan ik nog een plekje voor Frankfurt bemachtigen en anders wijk ik uit naar een van de andere wedstrijden. Ga de info zeker gebruiken!

5

Re: IM Frankfurt: alternatieve inschrijfmogelijkheden

ik heb dit jaar IM Wales via nirvana gedaan.

aangezien dit voor mij ook de eerste was had ik veel vragen betreffende accomodatie en toestanden en deze werden heel snel en heel vlot beantwoord! 100% tevreden over nirvana! voor volgende ironmanwedstrijden zal ik er zeker weer gebruik van maken!