1

Onderwerp: IM Frankfurt: alternatieve inschrijfmogelijkheden

Dag allemaal,

Ik ben nog vrij nieuw in het triathlonwereldje, maar ben wel vastberaden om volgend jaar een Iron Man te voltooien. Ik heb een sterke voorkeur voor Frankfurt, maar helaas was ik net te laat met inschrijven. Een mail naar de organisatie leerde me dat er een kans is op na-inschrijving, maar op de website staan ook twee alternatieven, te weten Nirvana Europe en Hanness Hawaii Tours.

Hanness Hawaii heeft me inmiddels laten weten dat het onzeker is of zij slots voor de wedstrijd krijgen. Bij Nirvana Europe kan nu al ingeschreven worden, maar er komt een hoop bij kijken. Uiteraard extra kosten, maar ook verplichte accommodaties, verzekeringen, enz.

Heeft iemand ervaring met deze bedrijven? Of überhaupt met alternatieve inschrijfmogelijkheden voor een volgeboekte IM? Ook zou ik graag ervaringen horen over het verzekeren van een IM-inschrijving. Als beginneling is mijn blessurerisico namelijk behoorlijk hoog.

Dank!

2

Re: IM Frankfurt: alternatieve inschrijfmogelijkheden

Nirvana is al jaren de partner van ironman om reizen te koppelen aan ironman deelname.  Of ze goed zijn weet ik niet, maar ik verwacht van wel, Ironman heeft tenslotte een prijskaartje en daarbij hoort ook een bepaald service niveau.

Goed controleren of ze ook startbewijzen hebben, bij Frankfurt twijfel ik daar sterk aan.

De meest populaire evenementen verkopen uit de dag na de editie van het huidige jaar grofweg. Dus voor 2014 zijn bijvoorbeeld IM Frankfurt, Challenge Roth, IM Copenhagen, Kalmar en UK al uitverkocht.

Mocht je perse 2014 een Ironman willen (en geen Challenge of onafhankelijke wedstrijd over dezelfde afstanden). Dan zijn in het voorseizoen Nice en in het najaar Wales evenementen die onder forumleden hoge ogen gegooid hebben en nog plaats hebben op dit moment..

Last but not least weet waaraan je begint...