1 Laatst bewerkt door WJB (18-09-13 22:26:48)

Onderwerp: Sprint Maastricht 21-09-2013

As zaterdag de laatste sprint tri in Maastricht. De weersverwachtingen zijn goed dus genieten maar weer.

Wat: sprint (750/23,4/5)
Zwemmen: 13.30
T1: 1.45
Fietsen: 37
T2: 1.20
Lopen: 23.30
Finish: 1:17.05

2 Laatst bewerkt door Bleek (18-09-13 21:46:53)

Re: Sprint Maastricht 21-09-2013

Ik ben ook van de partij... dit zijn voor mij aardig strakke streeftijden:

Wat: sprint (750/23,4/5)
Zwemmen: 10:30
T1: 1:00
Fietsen: 35:30
T2: 1:00
Lopen: 19:00
Finish: 1:06:00

3

Re: Sprint Maastricht 21-09-2013

Ik doe zondag de qua parcours aantrekkelijke OD

Zwemmen zal wel rond de 30 zijn.

Fietsen is met 5 keer de Zonneberg een uitdaging (eens kijken of het TT of racefiets wordt), ben niet mega fit, dus 1 uur 16 (rond de 32 gemiddeld) is al heel wat.

Dan nog 4 rondjes stadspark, en langs mijn oude "vrienden" van de universiteit maastricht.
dat gaat ook wel 45 minuten duren denk ik.

Dus 2uur 35 lijkt me reeel en ambiteus genoeg...

Zaterdag bij de sprint sta ik overigens langs de kant, om mijn vrouw aan te moedigen...

4

Re: Sprint Maastricht 21-09-2013

Vanzella schreef:

Zaterdag bij de sprint sta ik overigens langs de kant, om mijn vrouw aan te moedigen...

Voor als je je vrouw even niet ziet; ik heb 'n feloranje Arena trisuit aan ;-)

5

Re: Sprint Maastricht 21-09-2013

Bleek schreef:
Vanzella schreef:

Zaterdag bij de sprint sta ik overigens langs de kant, om mijn vrouw aan te moedigen...

Voor als je je vrouw even niet ziet; ik heb 'n feloranje Arena trisuit aan ;-)

Er zal wel een beetje afstand tussen jullie zitten. Dus ik zal erop letten!

haar tijden zullen zijn ongeveer  15-47-25 met wissels dus ongeveer 1.30uur.

6

Re: Sprint Maastricht 21-09-2013

Afgelopen dagen heeft de griep mij goed te pakken gehad.
Vandaag weer een stukje gefietst maar het gaat nog niet van harte.
Hopelijk gaat het morgen beter. Ben benieuwd wat er van mijn voorspelling over blijft.

We hebben in ieder geval goed weer.

Vanzella: mocht je als toeschouwer nog wat lichaamsbeweging nodig hebben dan graag startnummer 75 aanmoedigen  lol

7

Re: Sprint Maastricht 21-09-2013

WJB schreef:

Afgelopen dagen heeft de griep mij goed te pakken gehad.
Vandaag weer een stukje gefietst maar het gaat nog niet van harte.
Hopelijk gaat het morgen beter. Ben benieuwd wat er van mijn voorspelling over blijft.

We hebben in ieder geval goed weer.

Vanzella: mocht je als toeschouwer nog wat lichaamsbeweging nodig hebben dan graag startnummer 75 aanmoedigen  lol

Sorry ik zie het nu pas. Wel Bleek twee keer bij het fietsen gezien en geroepen... die ging hard!

8

Re: Sprint Maastricht 21-09-2013

Geen probleem; daarnaast hadden ze de startnummers verandert. Ik had nu startnummer 18.

De race zelf was zeker niet een van mijn beste. Het zwemgedeelte heb ik slechter gedaan dan verwacht. Verwijt het maar aan mijn verkoudheid. sad   (wel een bijzondere startprocedure?)
Fietsen ging wel aardig al was het parcours niet overal even duidelijk (2 x verkeerd gereden).
Lopen ging wel goed. Overzichtelijk rondje.

Wat: sprint (750/23,4/5)
Zwemmen: 13.30 => 14.28
T1: 1.45 => 3.00
Fietsen: 37 => 35.33 (parcours was tegen de 21 km?)
T2: 1.20 => 2.22
Lopen: 23.30 => 23.51
Finish: 1:17.05 => 1.19.13  roll

Het seizoen zit vwb het (buiten) triathlon erop. Volgend jaar de wat langere afstanden.

Gr WJB

9

Re: Sprint Maastricht 21-09-2013

Jammer van het fout rijden WJB. Een verkoudheid kan altijd fysiek wat langer invloed hebben, da's altijd balen.

Vanzella schreef:

Wel Bleek twee keer bij het fietsen gezien en geroepen... die ging hard!

Bedankt voor de aanmoedigingen smile Fietsenbenen waren idd mee afgereisd naar het Zuiden!

Uiteindelijk een hele andere wedstrijd dan ik had voorspeld:

Zwemmen in 11:12, ik had graag harder gezwommen maar dat zat er gisteren niet in. Voor mn gevoel teveel meters gemaakt naar de eerste boei door links te starten, maar daarmee bleef ik wel uit het tumult.
Wisselzone was aardig lang, maar dat is wel fijn als je je wetsuitkoord niet te pakken krijgt! Relatief snel gewisseld (2x de 5e wisseltijd).
Fietsen was in 31:33 voorbij, erg leuk parcours en goed afgezet! Het rondje verkennen was wel prettig. Naar mijn idee een leuk parcours dat niet alleen op vermogen trappen aan komt, maar ook op bochtentechniek.
Lopen ging al weer wat harder dan vorige week in 19:34.

Met een eindtijd van 1:05:54 toch wel dichtbij mijn streeftijd geëindigd smile 5e overall en 3e senior. De masters liepen te hard om aan te pikken smile

10

Re: Sprint Maastricht 21-09-2013

De zondag westrijd was ook ontzettend leuk.

Gezwommen in 26.30, een ongelooflijke tijd voor mij en de garmin gaf ook nog 1530m aan, dus het lijkt te kloppen...
Fietsen was lastig met 6 keer de zonneberg. Echt een lekker pittig klimmetje. Daarna de afdaling en de passage door de stad vond ik te gek. eindelijk had je er wat aan als je een beetje kon sturen. Altijd maar die heer en weer parcoursen hangen me soms wel een beetje de strot uit.. 1.22 dus 29 gemiddeld was wat langzamer dan gedacht maar voor mijn arbeid en positie in het peloton best goed.

Lopen door de binnenstad en het stadspark was ook super, het was duidelijk dat de meesten hun benen op de Pietersberg tijdens het fietsen kwijt geraakt waren, want 41.40 op 9,6km is niet slecht op een glooiend parcours met veel kasseien, maar normaliter zeker niet goed genoeg voor de 29e looptijd.

2 uur 31 was een goed resultaat!.


De sfeer was ook leuk, met veel mensen op zowel het fietsparcours als looparcours in de stad die contant aanmoedigden.. Het hielp natuurlijk weld at er een najaarszonnetje en 20 graden was op zondagmiddag.. De terassen zaten vol..

Kortom Maastricht is echt een mooie toevoeging aan de kalender, volgend jaar weer en nu op naar Barcelona voor de seizoensafsluiter op 6 oktober..

Groeten uit Toronto, het is half zes hier, mooie tijd om een half uurtje los te gaan trappen in de gym smile

11

Re: Sprint Maastricht 21-09-2013

Mooi dat de eerste triathlon in Maastricht een geslaagd evenement was.

12

Re: Sprint Maastricht 21-09-2013

Idd moeten we volgend jaar ook eens over nadenken. Al denk ik wel al te weten wat mijn seizoensafsluiter gaat worden volgend jaar. Maar wie weet.

13

Re: Sprint Maastricht 21-09-2013

Vanzella schreef:

Kortom Maastricht is echt een mooie toevoeging aan de kalender, volgend jaar weer en nu op naar Barcelona voor de seizoensafsluiter op 6 oktober..

De challenge of de garmin?

14 Laatst bewerkt door Vanzella (26-09-13 20:52:35)

Re: Sprint Maastricht 21-09-2013

Bleek schreef:
Vanzella schreef:

Kortom Maastricht is echt een mooie toevoeging aan de kalender, volgend jaar weer en nu op naar Barcelona voor de seizoensafsluiter op 6 oktober..

De challenge of de garmin?

De Garmin OD, ik heb geen Challenge benen en buik dit jaar... smile

15

Re: Sprint Maastricht 21-09-2013

Vanzella schreef:

De Garmin OD, ik heb geen Challenge benen en buik dit jaar... smile

Lachen, ik start daar op de sprint wink

16

Re: Sprint Maastricht 21-09-2013

Bleek schreef:
Vanzella schreef:

De Garmin OD, ik heb geen Challenge benen en buik dit jaar... smile

Lachen, ik start daar op de sprint wink

dat is inderdaad een leuk toeval. Laat maar even weten wat je startnummer en tijd zijn en trek je oranje pak aan, dan herken ik je makkelijk smile